Coca-Cola urmează exemplul rivalului PepsiCo, care a declarat în februarie că nu va majora prețurile dincolo de creșterea obișnuită pentru băuturi în trimestrul al patrulea. Ambele companii au raportat o creștere puternică a vânzărilor datorită prețurilor mai mari, dar cererea consumatorilor a slăbit, deși nu atât de mult pe cât se aștepta, relatează CNBC.
Prețurile Coca-Cola au crescut cu 10% în al doilea trimestru față de perioada similară a anului trecut.
Clienții din SUA și Europa optează pentru băuturi cu etichetă privată
Clienții din SUA și Europa trec la apă îmbuteliată și sucuri cu etichetă privată, a declarat miercuri James Quincey, directorul general al Coke, în cadrul conferinței telefonice a companiei. Compania a anunțat că volumul unitar de cutii din SUA a scăzut cu 1% în al doilea trimestru.
"În întregul sector, consumatorii sunt din ce în ce mai atenți la costuri. Aceștia caută valoarea și își fac provizii de articole la reducere", a declarat Quincey.
Coca-Cola intenționează să continue să majoreze prețurile în funcție de inflație pe piețele în curs de dezvoltare, precum America Latină.
Pepsi a înregistrat scăderi și mai accentuate ale cererii decât Coca-Cola. Proprietarul Frito-Lay a raportat că volumul vânzărilor sale de băuturi din America de Nord a scăzut cu 4,5% în al doilea trimestru.
Volumul unității sale Quaker Foods din America de Nord a scăzut cu 5%. Frito-Lay North America a fost singurul punct luminos, raportând o creștere a volumului de 1%, datorită obiceiurilor de gustări ale consumatorilor care au rezistat.
Indra Mihăilă, PepsiCo: Circa 95% din necesarul materiei prime provine din România
Acțiunile Coca-Cola au scăzut cu mai puțin de 1%, în ciuda faptului că societatea și-a îmbunătățit perspectivele pentru întregul an și a raportat profituri și venituri care au depășit estimările Wall Streeet.