Lectură de 2 minute

13 Sep 2023 - Știri și Noutăți

Coca-Cola lansează o băutură creată cu ajutorul inteligenței artificiale

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Coca-Cola a lansat Coca-Cola Y3000, o băutură despre care compania a spus că este prima aromă creată împreună cu inteligența umană și artificială. Coca-Cola Y3000 este cea mai recentă aromă în ediție limitată lansată în cadrul platformei Coca-Cola Creations și a treia care debutează în acest an. Y3000 Zero Sugar și o versiune cu zahăr integral vor fi lansate pe anumite piețe din întreaga lume, ambele opțiuni fiind deja comercializate în Statele Unite.

Sursa foto: Unsplash

Coca-Cola Y3000 este cea mai recentă aromă lansată în cadrul platformei Creations a companiei, concepută pentru a pune în evidență băutura carbogazoasă caracteristică, atrăgând în același timp consumatorii mai tineri, potrivit fooddive.com.

Există și alte companii care au apelat la ajutorul inteligenței artificiale pentru a crea noi produse și combinații de arome. De pildă, la începutul acestui an, Becks a lansat prima bere din lume și prima campanie de marketing completă realizată cu ajutorul inteligenței artificiale. Marca deținută de AB InBev a declarat că berea, numită Beck's Autonomous, a fost selectată de inteligența artificială ca fiind preferata sa printre milioanele de combinații de arome diferite pe care le-a generat.

În 2022, Mars a încheiat un acord multianual cu PIPA, o companie din domeniul biotehnologiei bazată pe inteligență artificială, pentru a accelera descoperirea de noi ingrediente pe bază de plante. McCormick & Co. a încheiat un parteneriat cu IBM în urmă cu patru ani pentru a parcurge datele mai rapid și mai eficient, știind ce ingrediente funcționează împreună sau care pot fi folosite ca înlocuitori unii pentru alții.

Cum a creat Coca-Cola băutura viitorului

Pentru Coca-Cola Creations, utilizarea inteligenței artificiale este un pas firesc care poziționează băutura într-un mod care ar putea stârni interesul consumatorilor mai tineri, care vor dori să o încerce, înainte de a le crește, eventual, consumul altor produse Coca-Cola. La fel ca și alte băuturi lansate în cadrul platformei Creations, cea mai recentă băutură nu promovează sau dezvăluie un profil de aromă, cum ar fi cola, cireșe sau vanilie, ci mai degrabă o stare de spirit sau o experiență.

Coca-Cola a declarat că a creat experiența Y3000 exploatând inteligența umană și artificială pentru a înțelege modul în care oamenii își imaginează viitorul prin intermediul emoțiilor, aspirațiilor, culorilor și aromelor, printre alți factori. Apoi, a folosit perspectivele consumatorilor din întreaga lume și le-a combinat cu informațiile colectate din inteligența artificială pentru a crea Y3000.

Băutura vine cu un design futurist al ambalajului, care include lumină și așa-numitele "tonuri optimiste", a declarat Coca-Cola, care nu vor face decât să contribuie la evidențierea produsului în rândul cumpărătorilor. Noul logo Coca-Cola Creations este compus din bule efervescente, iar Coca-Cola Spencerian Script este realizat cu grupuri de puncte fluide care se îmbină pentru a reprezenta conexiunile umane ale planetei noastre viitoare.

Citeste si:
Bill Gates, producător de bere și retailer. După achiziția AB InBev și Heineken, miliardarul și-a cumpărat și un magazin online de produse alimentare 
Bill Gates, producător de bere și retailer. După achiziția AB InBev și Heineken, miliardarul și-a cumpărat și un magazin online de produse alimentare 
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Coca-Cola lansează o băutură creată cu ajutorul inteligenței artificiale