Lectură de 2 minute

03 Mai 2024 - Știri și Noutăți

Coca-Cola a încălcat una din regulile fundamentale de utilizare a logo-ului. Cum a motivat compania gestul său

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Coca-Cola încalcă una dintre regulile fundamentale de utilizare a logo-ului pentru o cauză bună. Regulile privind mărcile interzic întinderea sau manipularea formei unui logo, dar pentru o nouă campanie de încurajare a reciclării în America Latină, intitulată „Reciclează-mă”, Coca-Cola și-a preschimbat logo-ul ca pe una dintre conservele sale. 

Sursa foto: Unsplash

Într-un videoclip promoțional realizat de Ogilvy New York, cutia roșie emblematică a Coca-Cola este zdrobită de o forță invizibilă, atrăgând atenția asupra noului său logo strivit în alb. (Realizatorii reclamei au folosit tehnici precum prese mecanice și aspiratoare pentru a zdrobi cutiile fără mâini). Între timp, suprapunerea cântecului face aluzie la faptul că dozele vor avea o a doua viață: „nu este un rămas bun, pentru că știu că vom fi din nou împreună”, scrie fastcompany.com.

Această campanie inteligentă este încă un exemplu al modului în care Coca-Cola nu trebuie să adere întotdeauna la liniile directoare stricte ale mărcii. O interpretare amuzantă a logo-ului său, așa cum este experimentată în natură, este la fel de identificabilă. (Recenta campanie a Coca-Cola care folosește logo-uri neautorizate pictate pe laturile bodegilor și magazinelor execută bine și această concepție).

Sursa foto: Captură Video

Ambele campanii sunt o dovadă a gradului profund de popularitate a mărcii Coca-Cola. Poți recunoaște cu ușurință logo-ul script pe un fundal roșu, chiar și atunci când este manipulat.

Sursa foto: Captură Video

Coca-Cola, PepsiCo și Nestle, în topul poluării cu plastic

Campania este doar o piesă dintr-un efort mai amplu al producătorului de băuturi de a-și curăța imaginea. Luna trecută, compania a lansat noi sticle care sunt mai ușoare, mai subțiri și folosesc mai puțin plastic. A început să elimine treptat inelele din plastic pentru pachetele de șase pachete cu carton în 2019. Totuși, mai are încă un drum lung de parcurs.

Un studiu publicat în Science Advances a constatat că Coca-Cola este principalul responsabil cu poluarea prin plastic de marcă și a reprezentat 11% din poluarea cu plastic de marcă pe parcursul unui audit de cinci ani. Acest procent este mai mult decât dublu față de al doilea cel mai rău poluator de plastic de marcă, PepsiCo, cu 5%, iar Nestlé se află pe locul al treilea, cu 3%.

Citeste si:
Efectul recuperării a 50 de bani: Bilanțul reciclării în România după 6 luni de SGR
Efectul recuperării a 50 de bani: Bilanțul reciclării în România după 6 luni de SGR

Deși este important să reciclăm, responsabilitatea pentru reducerea poluării cu plastic nu revine doar consumatorilor, ci și producătorilor. Și, cel puțin în ceea ce privește producția, Coca-Cola nu este încă foarte eficientă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Coca-Cola a încălcat una din regulile fundamentale de utilizare a logo-ului. Cum a motivat compania gestul său