Lectură de 2 minute

26 Mai 2024 - Știri și Noutăți

Cifrele retailului românesc după 20 de ani: datele analizate de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Perioada de activitate a Asociației Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR – se suprapune peste deceniile în care România a cunoscut cea mai mare creștere economică din istorie, a recuperat însemnate decalaje în dezvoltare pe plan regional, a cunoscut o securitate alimentară extinsă și neîntreruptă iar consumatorii români s-au putut bucura de accesul neîngrădit la o ofertă de produse bogată, variată, calitativă și sigură.

Sursa foto: Shutterstock.com

În mod concret, cifrele despre retailul din România, după 20 de ani, ne spun:

  • 800.000 angajați,
  • Contribuție 21% în Produsul Intern Brut,
  • Acoperirea a 15% din pensiile actuale,
  • 13% din toate taxele si impozitele încasate la bugetul public,
  • din top 30 angajatori la nivel național, 8 provin din sectorul de retail.

Membrii AMRCR susțin multe programe educaționale, proiecte culturale, organizații civice și sunt implicați în susținerea sportului de masă și de performanță, fiind sponsori principali ai competițiilor naționale, atât de echipă cât și individuale, precum fotbal, rugby, canotaj, tenis, ciclism etc.

De curând, AMRCR s-a alăturat campaniei Fii curat la volan alături de alte organizații profesionale și neguvernamentale, susținute și de Secretariatul General al Guvernului și a realizat un parteneriat cu Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliență, structură de expertiză și cercetare-dezvoltare aflată în subordinea Ministerului Afacerilor Externe, care elaborează un Ghid pentru situații de urgență.

În prezent, AMRCR reprezintă următoarele companii din România: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, IKEA, Kaufland, Leroy Merlin, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Pepco, Penny, Profi, Selgros.

Asociația este condusă de un Consiliu Director, compus din Alina Vlădoianu – Teau, Călin Costinaș, Cristian Stoicescu, Mario Crețu, Valer Hancaș.

AMRCR este membră a Confederației Patronale ”Concordia”, condusă actualmente de Dan Șucu, fondator al AMRCR și Președinte al Asociației timp de 15 ani. De asemenea, AMRCR este și membră a organizației ”EuroCommerce“, care include federații naționale și companii din domeniul retail și comerțului internațional din 31 de țări. Directorul executiv al Asociației este George Bădescu.

Citeste si:
ANALIZĂ XTB: Sucul de portocale, încă un produs ce poate deveni aproape un lux din cauza scumpirilor în lanț
ANALIZĂ XTB: Sucul de portocale, încă un produs ce poate deveni aproape un lux din cauza scumpirilor în lanț
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cifrele retailului românesc după 20 de ani: datele analizate de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România