Lectură de 4 minute

20 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Cifrele înregistrate de Grupul Carrefour: România, a doua cea mai mare creștere la nivel european

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă în 2022 – o creștere a vânzărilor de 8,5% față de 2021 și o creștere de 26% a sectorului de e-commerce. România ocupă a doua poziție ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european, cu o creștere de 9% în termeni comparabili (LFL).

Sursa foto: Carrefour

Cu planul Carrefour 2026, ne lansăm într-o nouă etapă, cu ambiții pe mai multe direcții: digital, discount și noi angajamente sociale și de mediu. În 2023, Carrefour va continua să se diferențieze pe piață, în beneficiul clienților și acționarilor săi.

Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour

Vânzările Grupului au continuat să crească în anul fiscal 2022, cu +8,5% în termeni comparabili și 10,9% în Q4.

Produsele marcă proprie Carrefour, o treime din vânzări

Prioritatea acordată de către Grup produselor marcă proprie Carrefour și prețurilor aferente produselor de bază Simpl a fost deosebit de apreciată de clienți. Aceste produse reprezintă în prezent mai mult de o treime din vânzări, în conformitate cu obiectivul stabilit în planul Carrefour 2022.

Grupul a lansat numeroase inițiative prin intermediul cărora a reușit să-și sprijine clienții în fața creșterilor de prețuri, un exemplu elocvent în acest sens fiind campania Top 100 produse HIT în România. Grupul a beneficiat, de asemenea, de cele mai multe formate de discount (hipermarketuri, Supeco, Atacadão, etc.).

Strategia digitală a Grupului a continuat să dea roade. În ciuda încetinirii e-commerce la nivelul întregii industrii, în 2022, Carrefour a înregistrat o creștere de +26% a Valorii Brute a Mărfurilor (GMV), până la 4,2 miliarde de euro, un ritm semnificativ mai rapid decât în 2021 (+11%). Activitatea de retail media capătă amploare, cu peste 450 de clienți parteneri până în prezent și o contribuție din ce în ce mai mare.

Grupul va propune Adunării Generale a Acționarilor din 26 mai 2023 o majorare a dividendelor cu +8%, până la 0,56 € per acțiune, iar Grupul va implementa un nou program de răscumpărare de acțiuni de 800 de milioane de euro pe parcursul anului 2023, după 750 de milioane de euro în 2022 și 700 de milioane de euro în 2021.

Citeste si:
CEO-ul Burberry, concediat din cauza prăbușirii vânzărilor. Promisese că va dubla cifra de afaceri
CEO-ul Burberry, concediat din cauza prăbușirii vânzărilor. Promisese că va dubla cifra de afaceri

Carrefour vrea să vândă produse proprii de 8 miliarde de euro

La 8 noiembrie 2022, Grupul și-a prezentat noul plan strategic, Carrefour 2026. Acest plan include numeroase inițiative: accesibilitatea produselor, creșterea gamei de mărci proprii, un obiectiv de 8 miliarde de euro în vânzări de produse sustenabile certificate și creșterea GMV-ului în comerțul electronic de până la 10 miliarde de euro în 2026. În același timp, Carrefour inovează în ceea ce privește organizarea, noile afaceri adiacente și inițiativele sociale, cu o economie suplimentară de costuri de 4 miliarde de euro și un plan ambițios de reducere a consumului de energie și, prin extindere, de combatere a încălzirii globale.

Grupul își accelerează, de asemenea, efortul în fiecare domeniu al retail media, prin crearea unei joint venture cu Publicis, își stimulează strategia imobiliară în Franța și Brazilia și își consolidează abordarea privind incluziunea, cu inițiative puternice în ceea ce privește diversitatea și dizabilitățile și un plan ambițios de participare a angajaților la capitalul social. Pornind de la acestea, Grupul vizează un flux de numerar net liber de cel puțin 1,7 miliarde de euro până în 2026, cu o creștere constantă în fiecare an.

Peste 400 de magazine Carrefour în România

Pentru Q4, în România (+17,8% LFL), creșterea s-a accelerat puternic pe parcursul trimestrului în comparație cu Q4 2021 (după +8,8% LFL în Q3), în special datorită bunei performanțe a hipermarketurilor, într-un context normalizat pentru cele situate în centre comerciale, unde accesul a fost limitat în Q4 2021.

România și-a menținut o dinamică pozitivă, cu o creștere de +9,0% LFL pentru 2022.

În conformitate cu strategia globală și cu viziunea sa omnichannel, Carrefour România încheie anul financiar cu 402 magazine în toate formatele la sfârșitul lunii decembrie 2022 - hipermarket, market, express și discount, precum și o prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse. Astfel, în 2022, Carrefour și-a continuat expansiunea și a deschis 46 de magazine, dintre care patru magazine Supeco (discounter), trei Carrefour Market și 29 Carrefour Express și 10 magazine în regim de franciză; alături de o extindere a amprentei digitale prin intermediul partenerilor, Bringo și Glovo România.

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 400 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cifrele înregistrate de Grupul Carrefour: România, a doua cea mai mare creștere la nivel european