Lectură de 2 minute

10 Sep 2020 - Știri și Noutăți

Cea mai mare tranzacție din piața de lux a picat: LVMH nu mai cumpără Tiffany & Co

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Ceea ce ar fi trebuit sa fie cea mai mare tranzacție din piața de lux a picat: LVMH Moet Hennessy Louis Vuittton, cel mai mare producător de bunuri de lux din lume, ce deține 60 de branduri, printre care Louis Vuitton, Fenty sau Dior, a renunțat la preluarea brandului american de bijuterii Tiffany & Co.

Acordul prin care LVMH urma să cumpere Tiffany&Co a fost semnat in noiembrie anul trecut, tranzacția valorând 16,2 miliarde de dolari. Se pare că unul dintre motivele pentru care achiziția a picat este legat de neînțelegerile privind termenele limită, amânate atât de producătorul american de bijuterii, cât și de Ministrul de Externe al Franței, scrie Business of Fashion.

Concret, termenul limită expiră pe 20 noiembrie 2020, însă Tiffany a solicitat o extindere a acestuia până pe 31 decembrie. Doar că ministrul francez a recomandat ca data finală să fie 6 ianuarie 2021, luând în considerare tarifele vamale suplimentare impuse de SUA pentru produsele franțuzești. Astfel, citând cererea guvernului de a amâna încheierea tranzacției, precum și daunele din industria de lux cauzate de pandemie, LVMH a anunțat miercuri că se retrage din ceea ce ar fi trebuit să fie cea mai mare tranzacție din piața de lux.

Tiffany&Co dă în judecată LVMH

Ca răspuns la decizia companiei LVMH, Tiffany&Co a dat în judecată conglomeratul. Lanțul de bijuterii consideră că cerințele guvernului francez nu au la bază un fundament legal, însă speră ca astfel să forțeze încheiarea acordului.

Procesul a fost raportat prima dată de publicația The Financial Time, cu puțin timp înaintea emiterii unei declarații a LVMH prin care anunța că nu va mai continua achiziția.

Considerată a fi cea mai mare afacere din istoria industriei moderne de lux, deal-ul a picat oficial, la câteva luni de la apariția primelor speculații. Zvonurile au fost alimentate și pe măsură ce criza Covid-19 a început să afecteze finaciar și sectorul de lux.

LVMH vs Tiffany&Co: cauzele unei tranzacții eșuate

Se speculează că Bernard Arnault, CEO-ul LVMH, ar fi planificat scăderea prețului de achiziție prin listarea de acțiuni ale producătorului de bijuterii pe piața deschisă. Altfel, se crede și că s-ar fi dorit renegocierea termenilor de înțelegere.

Citeste si:
Prețuri de peste 6 cifre: Louis Vuitton a lansat o colecție de 3 ceasuri 
Prețuri de peste 6 cifre: Louis Vuitton a lansat o colecție de 3 ceasuri 

Mai mulți analiști consideră că pur și simplu este vorba despre un "regret al cumpărătorului", o explicație mai realistă de altfel.

Tiffany este o companie de bijuterii, care și-a început activitatea din 1837, având în prezent 300 de magazine în lume. LVMH deține mai multe branduri, printre care Dior, Bulgari și Lous Vuitton. Dacă ar fi avut loc, tranzacția ar fi facilitat extinderea afacerii pentru divizia de bijuterii și ceasuri și consolidarea poziției în America.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cea mai mare tranzacție din piața de lux a picat: LVMH nu mai cumpără Tiffany & Co