Lectură de 3 minute

01 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Ce este o campanie PPC în marketing?

Advertorial

Abonează-te pe  

PPC sau pay-per-click este unul dintre cele mai eficiente tipuri de publicitate online, cunoscut și sub numele de modelul CPC (cost-per-click). Acest model de publicitate online poate fi implementat pe motoarele de căutare, prin intermediul Google Ads, dar și pe rețelele de socializare, precum Instagram Ads, Facebook Ads și altele.

Cum funcționează modelul PPC?

Implementarea unei campanii PPC în platforma Ads se bazează pe cuvintele cheie pe care utilizatorii le introduc în motoarele de căutare. Un anumit rezultat în motoarele de căutare apare doar atunci când un utilizator caută un cuvânt cheie ce are legătură cu serviciul sau produsul pentru care se face o campanie PPC. Rezultatele se mai numesc și link-uri sponsorizate.

Compania pentru care se implementează campania PPC plătește platforma pe care face reclamă, de exemplu Google Ads, doar atunci când utilizator da click pe link-ul sponsorizat. De aceea, modelul este numit pay-per-click sau cost-per-click.

Campaniile de marketing încep cu Google Ads

Luând că exemplu Google Ads, una dintre cele mai populare platforme în care se poate implementa o campanie PPC, se poate observa că în cadrul său există mai multe formate prin care se poate face acest tip de marketing. Câteva dintre acestea sunt Gmail Ads, Video Ads sau Search Ads.

Majoritatea companiilor și brand-urilor sunt sfătuite, mai ales atunci când este vorba despre primele campanii de marketing, să înceapă cu folosirea Google Ads. Motivul este cât se poate de clar: acest tip de publicitate oferă acces la cea mai mare audiență formată din potențiali clienți, oferind, în același timp, diverse modalități de implementare a campaniei PPC, în funcție de target.

Cât costă marketing-ul PPC?

Costurile unei campanii PPC sunt avantajoase pentru companie sau brand, deoarece depind de numărul de click-uri. Costurile de publicitate sunt calculate în funcție de anumiți parametri (în cazul Google Ads, popularitatea cuvintelor cheie, volumul de căutare etc.), numărul de click-uri fiind urmărit de un link din reclamă. Astfel, costurile totale sunt calculate transparent. De exemplu, pe Google Ads, spațiile publicitare sunt limitate, motiv pentru care prețurile sunt stabilite prin licitațîi.

Pentru a determina costurile de publicitate, agențiile care se ocupă de acest tip de marketing utilizează Google Ads Keyword Planner, care estimează valorile PPC.

Eficiența modelului PPC în marketing

Modelul PPC aduce avantaje atât companiilor care îl folosesc în campaniile de marketing, cât și platformelor pe care se face publicitatea.

Citeste si:
PAyU: Piața de comerț online din România ar putea deveni a doua cea mai mare piață din Europa Centrală și de Est
PAyU: Piața de comerț online din România ar putea deveni a doua cea mai mare piață din Europa Centrală și de Est

Google Ads și tool-urile PPC disponibile pe rețelele de socializare reprezintă una dintre principalele surse de venit pentru aceste platforme online. Atât motorul de căutare Google, cât și rețelele de socializare, oferă utilizatorilor posibilitatea de a folosi gratuit platformele, astfel că modelul PPC este una dintre modalitățile prin care obțin câștiguri substanțiale.

În ceea ce privește avantajele aduse companiei care își face publicitate, acestea se referă atât la vizibilitatea adusă brand-ului (trafic pe website), la monetizare, dar și la cheltuielile aferente unei campanii de marketing.

O companie care promovează prin campanii PPC un produs sau un serviciu are mai multe șanse să genereze conversii. De exemplu, Google Ads este o modalitate extrem de eficientă de a vinde servicii și produse, deoarece utilizatorul motorului de căutare știe exact ce caută și de ce are nevoie, având intenția de a cumpăra, iar rezultatul din link-urile sponsorizate îi este cu adevărat util. Pe scurt, orice utilizator care da click pe un astfel de link este un potențial client.

Este recomandat ca toate brand-urile care au un website pe care sunt listate produse sau servicii să utilizeze modelul PPC pentru promovare. Indiferent de cât de bine este făcut website-ul și de design-ul său, dacă nu este cunoscut publicului, efortul este în zadar. În această situație, marketing-ul PPC este una dintre cele mai eficiente modalități de a atrage vizitatori pe site, care se pot transforma în clienți.

Sursa foto: https://www.freepik.com/

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ce este o campanie PPC în marketing?