Lectură de 4 minute

19 Oct 2020 - Știri și Noutăți

CBRE lansează servicii omnichannel de retail și industrial

Andra Imbrea

CBRE lansează în România o gamă de servicii omnichannel pentru retailerii care vor o adaptare rapidă la noul context de piață prin extinderea spațiilor industriale. Serviciile omichannel sunt prezente deja de trei ani în rețeaua globală CBRE, cel mai des fiind întâlnite în Statele Unite și Marea Britanie iar pandemia de Covid-19 a accelerat sinergia dintre retail și industrial peste tot în lume.

Carmen Ravon, head of retail CBRE România, vine la retailArena 2020 - RetailAboveCorona: Retailing in times of crisis! Fii alături de noi pe 27 și 28 octombrie pentru a afla ultimele trenduri din retail & FMCG. Te poți înscrie gratuit AICI. 

Trăim într-o lume omnichannel atât la nivel individual, cât și la nivel de business, astfel că serviciile noastre devin și ele omnichannel. Scopul lansării de astăzi este acela de a deservi consumatorul final și de a răspunde nevoilor acestuia, oriunde se află, offline sau online. Indiferent de mediul de interacțiune cu produsele clienților noștri, soluția de real estate rămâne esențială pentru a ajunge aproape de consumator”, a declarat Răzvan Iorgu, managing director, CBRE România.

Noua gamă de servicii lansată de CBRE România prin echipele multidisciplinare de retail și industrial integrează soluțiile deja oferite retailerilor în cei peste 17 ani de experiență a echipei locale. Astfel, pe lângă achizițiile de terenuri, leasing, optimizare de portofoliu, fuziuni și achiziții și property management, serviciile omnichannel facilitează accesul chiriașilor la soluții tipice pentru sectorul industrial.

Decizia strategică a CBRE vine într-un moment cheie, trimestrul al patrulea având o importanță majoră în cuantumul vânzărilor anuale de retail online. Perioada octombrie – decembrie generează peste 35% din vânzările totale de retail online, datorită campaniilor de Black Friday și de Crăciun, situație care se reflectă inclusiv într-o nevoie temporară mai mare pentru spații industriale.

Citeste si:
Glovo lansează serviciul Q-Commerce: livrare la cerere a cumpărăturilor în maxim jumătate de oră

Consumatorul petrece tot mai mult timp în online. Sectorul de ecommerce crește rapid iar datele noastre indică o dublare a ratei de vânzări online de la 7 la 15% în maximum cinci ani. La rândul său, dinamica prezenței consumatorului în magazinele fizice aduce cu sine o nevoie de eficientizare și optimizare stocuri, în timp real. Nevoia de spații de depozitare devine un factor cheie pentru a deservi consumatorul: timpii de livrare la comanda online și experiența de cumpărare în spațiul fizic depind de calitatea procesului logistic. Pentru a vă face o idee asupra cererii, vă pot spune că 5 din 10 retaileri cu care discutăm ne solicită detalii atât pentru spații de retail, cât și pentru industrial”, a adăugat Răzvan Iorgu.

Echipa de retail a CBRE România, condusă de Carmen Ravon, a consiliat tranzacții cu branduri internaționale din diferite domenii de activitate, de la fashion (Peek & Cloppenburg, grupul Inditex, Victoria’s Secret, C&A, LC Waikiki), accesorii și echipamente sportive (Decathlon, Sportisimo), la FMCG (Nespresso, Burger King, Starbucks, McDonald’s), fiind totodată implicată în tranzacții de fuziuni și achiziții, cum ar fi preluarea rețelei de supermarketuri Maya de către lanțul Profi.

Pe piața de industrial, prin echipa coordonată de Andrei Jerca, CBRE a consiliat tranzacții de închiriere cu spații de depozitare pentru numeroși retaileri offline și online, pentru companii de distribuție, transport și logistică, precum și tranzacții cu spații industriale pentru companii din producție. Printre clienții recenți ai departamentului de industrial se numără Carrefour, PepsiCo, Sameday, NDB Logistics, DS Smith și E Van Wijk.

Carmen Ravon și Andrei Jerca au o experiență în real estate de peste 13 ani fiecare, perioadă în care au lucrat atât în consultanță, cât și în dezvoltare, respectiv administrare de spații imobiliare.

Citeste si:
Auchan: Mărcile românești care au trecut testul timpului și se găsesc în continuare la raft

Piața spațiilor industriale moderne din România urmează să depășească nivelul de 5 mil. mp până la finalul anului, arată datele CBRE. Raportat la populația României, acest volum reprezintă un stoc industrial de 260 mp per mia de locuitori, sub nivelul din regiune (347 mp per mia de locuitori în Ungaria sau 510 mp per mia de locuitori în Polonia), cu potențial de creștere în continuare. În ceea ce privește spațiile de retail, potrivit CBRE, stocul de retail modern era estimat la finalul trimestrului al treilea la 3,84 mil. mp de centre comerciale și parcuri de retail.

CBRE, cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare companie de servicii comerciale și investiții în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2019. Compania are peste 100.000 de angajați (fără a include afiliații), răspunde nevoilor dezvoltatorilor imobiliari și deservește proprietari și chiriași prin intermediul celor peste 530 de birouri (excluzând filialele) din întreaga lume. În România, CBRE oferă o gamă extinsă de servicii integrate, inclusiv administrare și coordonare de tranzacții și management de proiecte, servicii de design and build, managementul proprietății, administrarea investițiilor, evaluare, închiriere de proprietăți, consultanță strategică, vânzări de proprietăți, servicii ipotecare și servicii de dezvoltare. 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  CBRE lansează servicii omnichannel de retail și industrial