Lectură de 4 minute

30 Mar 2024 - Știri și Noutăți

Câtă cafea Lavazza a fost consumată în 2023? Cifrele înregistrate de italieni

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Consiliul director al Grupului Lavazza a aprobat declarațiile financiare consolidate la 31 decembrie 2023 și a anunțat principalii indicatori financiari. În 2023, Grupul Lavazza s-a întâlnit cu câteva provocări majore: ca și anul anterior, 2023 a fost încă un an de creștere a costurilor cu cafeaua crudă, în particular cu Robusta, costuri care au atins un plafon superior de aproape 3200 USD/tonă și care continuă la același nivel extrem de ridicat.

Sursa foto: Lavazza/ Facebook

În 2023, scenariul macroeconomic pentru industria noastră a fost foarte complex din cauza creșterii abrupte a costurilor cu materiile prime, cu prețuri la niveluri record pentru cafeaua verde și îndeosebi pentru Robusta. Cu toate acestea, sănătatea financiară robustă a Grupului Lavazza ne-a permis să profităm de oportunități majore de piață și să livrăm creștere datorită achizițiilor cum a fost cea a companiei franceze MaxiCoffee, obținând astfel venituri record de peste 3 miliarde euro.

Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza

Conform așteptărilor, nivelul inflației în toate piețele a erodat și continuă să afecteze puterea de cumpărare a consumatorilor. Acest lucru a avut un impact semnificativ asupra volumelor globale, piața cafelei raportând o contracție de aproximativ 3% în perioada ianuarie-decembrie 2023.

În 2023, grupul a raportat venituri de 3,1 miliarde de euro, o creștere de 13% față de 2022. La acest rezultat a contribuit achiziția MaxiCoffee, care a întărit prezența internațională a Grupului Lavazza.

Cifra de afaceri a înregistrat o creștere stabilă și continuă atât pe canalele de Home, cât și și Out-of-Home, și mai ales comerțul electronic, zonă care a avut o creștere de 28% comparativ cu 2022.

Segmentul de cafea boabe continuă să crească și a fost și anul acesta cel mai dinamic din piață: luând în considerare cele 15 regiuni geografice principale în care operează grupul, segmentul a crescut cu 6,6% față de 2022, cota de piață a Grupului Lavazza crescând cu 9,1% față de 2022.

Pe segmentul Single Serve (capsule), în principal datorită finalizării lansării gamei îmbunătățite de capsule de aluminiu NCC1, grupul a cunoscut o creștere în valoare de 15,3% față de 2022, comparativ cu o creștere de doar 3% a pieței globale, evoluție care a rezultat într-o creștere a cotei de piață.

Citeste si:
Mici la micul dejun, prânz și cină de 1 mai: cât costă o porție de mici anul acesta
Mici la micul dejun, prânz și cină de 1 mai: cât costă o porție de mici anul acesta

Americanii cumpără Lavazza din magazine

Din punct de vedere geografic, Grupul Lavazza a raportat o creștere în valoare a vânzărilor pe canalul de retail în toate piețele și mai ales în Statele Unite ale Americii (+9,8%), Polonia (+21%) și UK (+8,6%); Italia și Franța (piețele cele mai importante pe care activează grupul) au înregistrat și ele creșteri de 6,3% și respectiv 5,8%.

EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) grupului a fost de 263 milioane de de euro, în scădere față de 309 milioane euro în 2022, cu o marjă de 8,6% față de 11,4% - marja obținută în 2022. Strategia grupului a fost aceea de a limita creșterile de preț la consumator într-un mediu inflaționist, absorbind o parte din creșterea costurilor în cadrul marjelor sale.

EBIT (profitul înainte de dobânzi și taxe) a fost de 97 milioane de euro, în scădere de la 160 milioane de euro în 2022.

Profitul net a totalizat 68 milioane de euro, față de 95 milioane de de euroo obținute anul trecut.

Poziția financiară netă la finalul anului 2023 a fost o valoare negativă de 292 milioane de de euro, ce reflectă operațiuni extraordinare, în particular achiziția MaxiCoffee, finalizată în 2023.

Grupul Lavazza a investit și va continua să investească pentru a-și asigura creșterea business-ului pe termen lung. Un exemplu tangibil a fost achiziția MaxiCoffe din Franța, finalizată pe 31 martie 2023, care a contribuit la creșterea prezenței companiei la nivel internațional. Compania franceză țintește atât consumatorii individuali, cât și companiile prin intermediul platformei sale de e-ecommerce, o rețea de 60 de agenții comerciale de pe tot teritoriul Franței, propriile Écoles du Café și magazine-concept. Platforma oferă o selecție de 8000 de produse din peste 350 de mărci diferite de cafea (boabe, măcinată și capsule), plus o gamă largă de mașini de cafea, cafetiere, râșnițe de cafea și accesorii. Achiziția MaxiCoffee a fost un reper important pentru Grupul Lavazza, care își propune să se dezvolte prin intermediul investițiilor strategice.

În 2023, grupul a atins un număr de 5500 de angajați în toată lumea, peste 70% dintre aceștia activând în cadrul subsidiarelor din afara Italiei.

2023 a fost și anul deschiderii oficiale a primului ”Centru pentru Economie Circulară a Cafelei” în Torino, un hub sprijinit de Fundația Lavazza împreună cu o rețea globală de parteneri al cărui scop este acela de a susține și promova principiile cele mai importante ale economiei circulare, accelerând astfel tranziția sustenabilă și susținând inovația în lumea cafelei.

Înfiinţată în 1895 la Torino, Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu un portofoliu de mărci de top care sunt lideri pe piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activă în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Câtă cafea Lavazza a fost consumată în 2023? Cifrele înregistrate de italieni