Lectură de 2 minute

24 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Carrefour, afaceri de 2,3 miliarde euro în România, în creștere cu doar 2%. La nivel global, retailerul și-a majorat vânzările cu 7,8%

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Grupul francez Carrefour a înregistrat anul trecut cea mai bună cifră de afaceri din ultimii 20 de ani, conform datelor emise de companie. Vânzările au crescut cu 7,8% în comparaÈ›ie cu 2019, printre cele mai bune performanÈ›e din Europa fiind înregistrate în Belgia È™i Spania. În România, vânzările au ajuns la 2,327 miliarde euro È™i au crescut cu 2,1% în 2020.

Cu toate acestea, profiturile nete sunt puse sub presiune odată cu costurile mai ridicate. Carrefour a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 70,7 miliarde de euro. Compania a înregistrat progrese în aproape toate pieÈ›ele È™i formatele de magazine, titrează RetailDetail.

Pe piaÈ›a internă franceză, de unde este originar retailerul, până È™i hipermarketurile, care aveau probleme, au reuÈ™it să marcheze creÈ™teri, deÈ™i unele modeste. Cele mai bune rezultate au venit mai ales de la reÈ›eaua de supermarketuri, urmată de magazinele convenience.

PerformanÈ›ele din Europa sunt determinate de valorile ridicate din Belgia È™i Spania, care au înregistrat creÈ™teri de 8,3%, respectiv 7,1%. Vânzările s-au ridicat la 4,51 miliarde de euro pentru Belgia, care a avut o performanță record, în timp ce vânzările din Italia È™i Polonia au scăzut. În România, vânzările au ajuns la 2,327 miliarde euro È™i au crescut cu 2,1%.

Carrefour a raportat È™i creÈ™tere bruscă pentru sectorul eCommerce, cu peste 70% la 2,3 miliarde euro. Grupul francez se apropie de 4,3 miliarde din vânzări online, până în 2020.

Vânzările de produsele ecologice au crescut cu 18%, în timp ce mărcile private È™i-au mărit cota de piață la 29% din vânzări, È›inta fiind de 33%,pentru 2022. Cu toate acestea, profitul net al grupului a scăzut cu 43% la 641 milioane euro, ca urmare a costurilor majorate din cauza crizei generate de coronavirus. Retailerul anunță noi reduceri de costuri în valoare de 2,4 miliarde euro, până în 2023.

În ciuda rezultatelor foarte bune, Carrefour rămâne în urmă în comparaÈ›ie cu cifrele anunÈ›ate de concurentul Ahold Delhaize, care a publicat de asemenea cifre record: comerciantul a avut o creÈ™tere de 18%, în timp ce profitul net a scăzut doar uÈ™or.

Grupul Carrefour deÈ›ine, la final de 2020, peste 13.000 de magazine, dintre care 369 operează în România, într-o reÈ›ea prezentă în 36 de oraÈ™e. În È›ară, Carrefour a înregistrat o performanță foarte solidă pe o piață afectată de restricÈ›iile de călătorie. Grupul beneficiază în special de poziÈ›ia sa dominantă în comerÈ›ul electronic cu produse alimentare. La nivel naÈ›ional, Carrefour dispune de multiple posibilităţi pentru cumpărături, clienÈ›ii având pe lângă unitățile fizice, un magazin online È™i platforma Bringo pentru livrări.

Citeste si:
DEICHMANN vinde pentru prima dată în România peste patru milioane de perechi de pantofi
DEICHMANN vinde pentru prima dată în România peste patru milioane de perechi de pantofi

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Carrefour, afaceri de 2,3 miliarde euro în România, în creÈ™tere cu doar 2%. La nivel global, retailerul È™i-a majorat vânzările cu 7,8%