Lectură de 4 minute

17 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Carrefour continuă dezvoltarea în Franța, în ciuda situației instabile interne, generată de zvonurile de vânzare și retragerea lui Arnault

Roxana Vasile

Retailerul francez va lansa în curând un abonament plătit în Franța, prin care oferă o reducere la toate brandurile din portofoliu, pentru a-și fideliza clienții. Carrefour continuă planul de dezvoltare, în ciuda apelor tulburi în care se scaldă, în contextul în care ar putea să își vândă operațiunile din Taiwan, iar milionarul francez Bernard Arnault, CEO-ul brandului de lux Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), și-a vândut acțiunile pe care le deținea, scrie Retail Detail.

Începând cu 20 septembrie, retailerul va încerca acest nou serviciu în 21 de noi magazine în regiunea Rouen, Franța. Pentru o taxă de 5,99 euro lunar, clienții vor primi un discount de 15% pentru toate cele 7.000 de produse ale retailerului. Reducerea poate fi asimilată cu alte reduceri și bonusuri de loialitate oferite de grup. Carrefour vrea să evalueze proiectul pilot la finalul acestui an în ideea de a-l implementa în 2022.

În cadrul sectorului alimentar cu amănuntul, abonamentele devin din ce în ce mai populare: astfel, în urmă cu doi ani, Grupul Casino a lansat o formulă prin care clienții puteau să primească un discount de 10% pentru întreaga gamă pe baza unui abonament lunar de 10 euro. În același timp, Monoprix și Leader Price, ambii parte a grupului Casino, au implementat propriile formule pe bază de abonament.

În Belgia, Delhaize a lansat o formă specială de abonament, prin care angajatorii oferă angajaților un ''healthy membership'', care se traduce printr-un discount la produsele sănătoase.

Citeste si:
Nestlé dezvoltă alimente pe bază de plante care să fie alternativa pentru ouă și creveți

Pentru retaileri, principiul abonamentului este o formă ideală de a premia și de a fideliza clienții deja existenți și de a atrage alții noi. În plus, sistemul de abonament a generat un venit fix pentru comercianții cu amănuntul.

CEO-ul LVMH își vinde acțiunile Carrefour

Bernard Arnault, CEO-ul brandului de lux Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) suferă pierderi mari, dar spune că va continua să creadă într-o renaștere a retailerului alimentar.

,,După sprijinirea Carrefour timp de 14 ani, ca acționar pe termen lung, ne-am decis să ne focusăm mai departe pe investițiile noastre’’, spune Bernard Arnault într-un comunicat.

Decizia de a-și vinde acțiunile nu este o surpriză având în vedere că în luna septembrie, anul trecut, acționarul și-a redus participația, ajungând acum la 5,7%. Mai mult, investiția unuia dintre cei mai bogați francezi în Carrefour nu i-a fost profitabilă: Arnault și-a cumpărat primul pachet de 32 de milioane de acțiuni în 2007, la prețul de 47 de euro per acțiune, și a continuat să cumpere și mai multe acțiuni în anii care au urmat.

Citeste si:
Salarii la Kaufland: de la 1.663 lei net pentru personalul responsabil de curățenie și până la 4.000 de lei pentru angajații din birouri

În 2019, Bernard Arnault deținea 69 de milioane de acțiuni, un capital de 8,6%. Dar prețurile acțiunilor Carrefour au fost slabe începând din acel moment: o acțiune este cotată acum la mai puțiin de 17 euro.

La începutul acestui an, Arnault era entuziasmat de colaborarea și apropierea grupului canadian Couche-Tard și Carrefour: o înțelegere care ar fi putut în continuare să îi aducă o recuperare parțială a investiției. Dar schimbările politicii din Franța au stopat acest lucru.

‘'În ultimii 4 ani, Carrefour a fost supus unei transformări remarcabile sub conducerea lui Alexander Bompard’’, spune omul de afaceri, explicând că retailerul are toate posibilitățile de a-și reveni.

Acum, holdingul Agache vrea să se concentreze pe vânzările de produse de lux și tehnologie, în ciuda faptului că Arnault rămâne pozitiv în privința Carrefour.

,,Agache a susținut grupul Carrefour în mod fiabil în ultimii 14 ani. Începând cu sosirea mea, am beneficiat de încredere și suportul lui Bernard Arnault în fiecare etapă de transformare a grupului. Îi mulțumesc foarte mult!’’, spune Bompard.

Carrefour s-ar putea retrage din Taiwan

Supermarketul francez Carrefour plănuiește să își retragă operațiunile din Taiwan, care sunt estimate la 1,6 milioane de euro. Banca Americană de investiții Morgan Stanley se va ocupa de vânzare, care este așteptată să înceapă după vară, potrivit Reuters. Retailerul nu a vrut să dea un răspuns cu privire la aceste informații.

În luna decembrie a anului trecut, Carrefour a achiziționat Welcome Taiwan de la retailerul Dairy Farm. Cu o companie evaluată la 97 milioane de euro, vânzarea include transferul a 224 de magazine și un centru de distribuție.

Grupul francez a raportat vânzări nete de 1,26 milioane de euro în Taiwan în prima jumătate a anului, în creștere cu 13% de la an la an. La acel moment, compania spunea că noua companie achiziționată, Welcome Taiwan, se comporta peste așteptări.

Însă, în urmă cu doi ani, Carrefour s-a retras în mare măsură de pe piața chinezească, vânzând 80% din afacerea sa către retailerul de electronice Suning.com.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour continuă dezvoltarea în Franța, în ciuda situației instabile interne, generată de zvonurile de vânzare și retragerea lui Arnault