Lectură de 3 minute

25 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Carrefour ar vrea să vândă magazinele din Polonia și Taiwan

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Carrefour este în proces de revizuire a sucursalelor internaționale, iar vânzarea operațiunilor poloneze și taiwaneze este iminentă, scrie presa franceză, însă retailerul consideră că anunțurile sunt premature.

 

Directorul executiv Alexandre Bompard lucrează de câteva luni la vânzarea diviziilor din Polonia și Taiwan, potrivit revistei franceze de afaceri Challenges. Astfel, retailerul fracez ar fi angajat consultantul KMPG pentru acest proiect. Motivul este interesul recent al grupului canadian Couche-Tard de a prelua Carrefour, scrie Retail Detail.

Mai mult, în urma acestei mișcări, CEO-ul companiei ar analiza activitățile la nivel internațional. O vânzare a celor două filiale ar putea produce 1,5 miliarde de euro.

Retailerul ia în considerare vânzarea filialelor din Italia și Argentina

Carrefour ar lua în considerare și vânzarea operațiunilor sale în Italia și Argentina, două piețe în care retailerul nu a reușit să atingă masa necesară pentru a deveni cu adevărat profitabilă. Pe piața italiană fragmentată, Carrefour este doar unul dintre mulți jucători, iar criza lovește și ea puternic.

În plus, investitorii au fost nemulțumiți de acțiunile Carrefour din ultimii ani. Retailerul are rezultate mult mai slabe decât mulți alți colegi de-ai săi.

Chiar dacă planul de transformare al lui Alexandre Bompard a pus grupul în mișcare, mai sunt multe de făcut, precizează sursa citată.

Executivul a indicat deja de mai multe ori că retailerul francez dorește să joace un rol în consolidarea în continuare a comerțului cu amănuntul în Europa, dar după licitația Couche-Tard, compania a devenit brusc o țintă de preluare în sine.

Carrefour confirmă că grupul „reflectă într-adevăr asupra masei critice a filialelor sale internaționale și asupra posibilelor consolidări, alianțe viitoare sau retragerea unor investiții. Această reflecție strategică este doar un început și Carrefour neagă că a luat vreo decizie de a vinde active”.

Citeste si:
Aura Rădulescu, fost CEO Cora: Cora era mult prea mică în România pentru a mai putea continua independent
Aura Rădulescu, fost CEO Cora: Cora era mult prea mică în România pentru a mai putea continua independent

Carrefour, pe minus în România

Carrefour a înregistrat în primele trei luni din acest an o cifră de afaceri de 540 de milioane de euro, în scădere cu 1,1% față de aceeași perioadă din 2020. În termeni like-for-like, declinul a fost de 1,8%. Astfel, România intră în clasamentul celor țărilor cu cea mai slabă performanță la nivel de grup.

Totodată, Carrefour a înregistrat din nou o creștere de 56% în ceea ce privește vânzările online. De asemenea, retailerul a investit în extinderea anumitor formate de magazine, cum ar fi cele tip convenience sau de tip discount. Grupul francez Carrefour a anunțat, de asemenea, că va răscumpăra un pachet de acțiuni în valoare de 500 de milioane de euro de la investitori.

Compania multinațională Carrefour este unul dintre cei mai mari retaileri alimentari din Europa și al doilea din lume. Grupul francez are un portofoliu cu peste 11.000 de magazine în lume - operează în mod direct în Franța, Spania, Italia, Belgia, Polonia, România, Argentina, Brazilia, China și Taiwan.

În România, retailerul a ajuns la 367 de magazine, printre care peste 40 de hipermarketuri și aproape 200 de supermarketuri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour ar vrea să vândă magazinele din Polonia și Taiwan