Lectură de 2 minute

25 Jun 2024 - Știri și Noutăți

Carrefour aduce modelul brazilian de discount în Europa: cu ce format de magazin vrea să combată inflația

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Carrefour a deschis primul său magazin Atacadão în Franța. Formula braziliană cash-and-carry își propune să fie cu până la 15% mai ieftină decât hipermarketurile obișnuite și oferă reduceri de volum: cu cât cumperi mai mult, cu atât prețul este mai mic.

Sursa foto: Shutterstock.com

Primul Atacadão francez și-a deschis porțile în Aulnay-sous-Bois, o suburbie la nord de Paris, într-o fostă clădire de hipermarket cu o suprafață de vânzare de aproape 10.000 mp, scrie retaildetail.eu.

Lanțul brazilian, care a fost achiziționat de Carrefour în 2007, își propune să fie un răspuns la inflația ridicată, cu prețuri în medie cu 10 până la 15% mai mici decât în ​​hipermarketurile tradiționale.

Clienții pot alege dintre cele 20.000 de articole (în funcție de sezon), inclusiv 3.000 de articole marcă proprie Carrefour. 70% din ofertă este de origine franceză. Accentul se pune pe alimente, dar retailerul vinde și unele produse nonalimentare, cum ar fi articole de grădinărit.

Magazinul vinde în mare parte volume mari, iar cu cât cumpărați mai multe, cu atât prețul este mai mic. Un pachet de tagliatelle Barilla 500g costă 1,65 euro, dar de la trei bucăți în sus, acesta devine 1,53 euro per pachet. Doi litri de suc de portocale de la marca proprie Carrefour costă 3,47 euro, iar acesta devine 3,23 euro dacă cumpărați patru.

Pentru a reduce costurile, amenajarea magazinului este extrem de frugală, cu produse vândute de pe paleți. Stocul este livrat direct la magazin de către furnizori. Atacadão nu face publicitate și nu publică pliante.

Carrefour nu a dezvăluit investiția în lansarea noului format de magazin și rămâne vag cu privire la planurile sale de extindere.

„Suntem convinși de potențialul acestui format de magazin, dar vom analiza primele rezultate înainte de a extinde conceptul”, a declarat Alexandre Bompard, pentru revista de afaceri Capital.

Citeste si:
Kaufland, Carrefour și Mega Image retrag de la vânzare un produs suspect de contaminarea cu salmonela 
Kaufland, Carrefour și Mega Image retrag de la vânzare un produs suspect de contaminarea cu salmonela 

Retailerul plănuiește să testeze noul format timp de șase - opt luni. De altfel, magazinul este operat de un partener de franciză, grupul marocan LabelVie.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour aduce modelul brazilian de discount în Europa: cu ce format de magazin vrea să combată inflația