Lectură de 5 minute

21 Jun 2022 - Știri și Noutăți

Cargus estimează o creștere cu 20% a volumelor pentru 2022 și continuă să investească în servicii de livrare out of home

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Cargus, unul dintre cei mai mari jucători din industria de curierat din România, continuă să investească în soluții digitale și logistice. În ultimii doi ani, Cargus a investit 20 de milioane de euro în infrastructura sa operațională, în soluții tehnologice pentru destinatarii finali și în serviciile de livrare. Compania s-a concentrat, de asemenea, pe extinderea rețelei SHIP & GO și a soluțiilor digitale integrate pentru business-urile din e-Commerce.

În 2022, Cargus estimează o creștere cu 20% a volumelor de livrări, atât la nivel național, cât și internațional. Sunt planificate investiții semnificative pentru anul acesta, dar și pentru următorii doi, cu un puternic accent pe inovațiile tehnologice și noile soluții de livrare, cum ar fi rețeaua APM (lockers), care urmează să fie lansată în a doua jumătate a anului 2022. Inovațiile și soluțiile integrate de livrare pentru piața de e-Commerce reprezintă direcții strategice pe termen lung pentru Cargus.

"Vom continua să investim în infrastructura noastră logistică, dar și în soluții de livrare digitale, actuale, pentru a ne consolida poziția de lider în inovație pe piața de curierat și parteneriatul pe care îl avem cu mediul de business. De asemenea, o mare parte din eforturile noastre se vor concentra, anul acesta, pe construirea unei echipe agile, dar și pe sustenabilitate", a declarat Olivier van Houtte, CEO Cargus.

Cargus a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 450 de milioane de lei și un nivel constant al volumelor livrate, menținând acelaș trend ca în anul precedent. Segmentul B2C, care reprezintă o pondere importantă în structura companiei, a crescut cu 7%, odată cu schimbarea comportamentului de consum din timpul pandemiei.

De asemenea, noile parteneriate de business de pe piețele internaționale și captarea evoluției comerțului electronic reprezintă, la rândul lor, factori de creștere. La acestea se adaugă serviciile de livrare pe care Cargus le furnizează: rețeaua de lockere, rețeaua PUDO, soluțiile de e-fulfilment, abonamentele dedicate afacerilor mici și inovațiile digitale.

Marja profitului operațional a rămas constantă, la fel ca în anul precedent, dovedind capacitatea companiei de a avea un control bun asupra costurilor de exploatare într-un mediu economic destul de instabil.

Planuri pentru 2022: accent pe e-commerce, out of home și inovații

Bugetul de investiții din acest an se va concentra pe segmentul de business e-Commerce, pe inovații tehnologice, creșterea calității serviciilor, extinderea și dezvoltarea rețelei out of home (OOH) și a amprentei logistice. Recent, Cargus a adăugat doi parteneri principali în rețeaua SHIP & GO - PayPoint și un-doi Centru de plati - și estimează că până la sfârșitul anului 2022 vor fi 3.000 de puncte Clic & Collect în toată țara.

O altă serie de investiții consistente vor fi făcute, în acest an, în crearea și dezvoltarea unei rețele proprii de APM-uri Cargus (lockers). De asemenea, compania a deschis un nou depozit Cargus pentru zona București-Ilfov, care va dubla capacitatea de operare a celui din Măgurele și va investi, de asemenea, în modernizarea altor 16 centre logistice.

Citeste si:
Compania care a introdus livrarea la easybox în România intenționează să preia o companie de curierat din Ungaria 
Compania care a introdus livrarea la easybox în România intenționează să preia o companie de curierat din Ungaria 

În plus, aplicația Cargus Mobile va continua să se dezvolte și va avea noi funcționalități, mai multe metode de plată electronică – pay by link și PIN pe Glass (plata cu cardul la livrare) în rețeaua SHIP & GO, oferind, astfel, consumatorilor o experiență completă, ușoară și modernă, atât online, cât și offline.

Investiții în logistică și inovație

O parte importantă din bugetul de investiții din ultimii doi ani a fost dedicată optimizării logistice și aducerii rețelei la standarde înalte de excelență ale serviciilor de livrare. Anul trecut, Cargus a deschis nouă depozite logistice noi, situate în zone geografice strategice, dotate cu linii de lucru moderne, capabile să dubleze sau chiar să tripleze capacitatea de sortare a coletelor, ceea ce a reprezentat o investiție de 8,5 milioane de euro.

Totodată, compania și-a extins și rețeaua de puncte SHIP & GO, depășind peste 700 de locații, în toată țara.

De asemenea, echipamentele pentru curieri au reprezentat o investiție de 7,5 milioane de euro. Important de menționat sunt dispozitivele mobile cu care au fost echipați curierii Cargus, care au permis implementarea simplă și eficientă a soluției de plată PIN on Glass (plata cu cardul la livrare).

În 2021, compania s-a concentrat și pe lansarea de soluții digitale inovatoare, pentru a oferi clienților cea mai bună experiență de livrare de pe piața de curierat, reprezentând, în total, o investiție de aproximativ patru milioane de euro, precum aplicația Cargus Mobile. Aceasta oferă vizibilitate, flexibilitate și control al livrărilor, devenind una dintre cele mai descărcate aplicații de business din România.

Cargus este prima companie de curierat de pe piața românească. În prezent, compania numără peste 5.000 de angajați și colaboratori, oferă servicii de curierat cu livrare la adresa, dar și printr-o rețea națională de sute de locații SHIP & GO, unde clienții pot ridica sau trimite pachete, deține 5 centre naționale de sortare, 51 de centre operaționale și o echipă de peste 2.500 de curieri care efectuează peste 50 de milioane de livrări pe an.

La începutul anului 2019, Cargus a fost preluat de Mid Europa Partners Investment Fund, unul dintre cei mai activi investitori din România. Cargus a înregistrat o creștere cu 20% a volumului vânzărilor în 2020.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cargus estimează o creștere cu 20% a volumelor pentru 2022 și continuă să investească în servicii de livrare out of home