Lectură de 2 minute

28 Apr 2023 - Știri și Noutăți

Care sunt principalele branduri vestimentare care au încasat cel mai mult din digital fashion, în 2022

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Potrivit raportului „The State of Fashion Technology”, publicat de McKinsey, în anul 2021 achizițiile de haine și accesorii virtuale  au însumat 33 de miliarde de dolari la nivel internațional, printre brandurile care au făcut tranziția către fashionul digital numărându-se Gucci, Balenciaga, Dolce&Gabbana, Tiffany, Lacoste, Nike și Adidas.  

Sursa foto: Pixabay.com

Nike este, de altfel, marele câștigător atunci când vine vorba de vânzarea colecțiilor digitale. În 2022, brandul de articole sportive reușea să vândă 67.521 de sneakerși virtuali, pentru un total de 185 de milioane de dolari (sumă strânsă din vânzări primare și redevențe), potrivit Dune Analytics.

Top 5 branduri vestimentare cu încasări din digital fashion în 2022

  • Nike – 184.3 milioane de dolari
  • Dolce & Gabbana – 25.6 de milioane de dolari
  • Tiffany – 12.6 milioane de dolari
  • Gucci – 11.6 milioane de dolari
  • Adidas – 11 milioane de dolari

Care va fi impactul Inteligenței Artificiale în artă și design?

Potrivit Irinei Raicu, primul AI Artist din România, Inteligența Artificială deschide o nouă eră a creativității în care datele devin pigmentul principal în crearea artei. În industriile creative, Inteligența Artificială va produce schimbări prin oferirea de noi posibilități și abordări în procesele de creație. De exemplu, algoritmi de generare a imaginilor pot fi folosiți în design grafic sau în crearea de conținut pentru rețelele sociale, iar modele de învățare automată pot fi antrenate pentru a crea muzică sau pentru a scrie texte.

În plus, IA poate ajuta la automatizarea sarcinilor repetitive sau la analizarea datelor în vederea identificării de noi tendințe și modele, ceea ce poate oferi creatorilor oportunități de a îmbunătăți produsele și serviciile oferite.

În industria de fashion, AI va oferi o serie de beneficii de la o eficiență crescută la o durabilitate mai mare. Le va permite designerilor să creeze modele personalizate care sunt atât unice, cât și adaptate publicului țintă și, de asemenea, va ajuta la reducerea risipei prin optimizarea proceselor de producție și reducerea nevoii de prototipuri fizice. Drept urmare, crearea de fashion designs cu ajutorul AI-ului are potențialul de a crea practici de modă mai sustenabile și mai etice, oferind în același timp o platformă pentru designeri pentru a experimenta materiale și stiluri noi”, adaugă Irina Raicu.

De ce aptitudini ai nevoie pentru a crea artă cu ajutorul Inteligenței Artificiale?

Potrivit Alexandrei Șerban, cofondatoarea colecției de NFT-uri Supernatural, creativitatea rămâne un ingredient vital și în mixul necesar artiștilor care își propun să creeze artă cu ajutorul Inteligenței Artificiale.

Totodată, pentru a folosi cu succes instrumentele cu Inteligență Artificială vei avea nevoie de cunoștințe tehnice, iar pentru a te asigura că rezultatul obținut are valoare atât din punct de vedere vizual cât și al insighturilor, ai nevoie de cunoștințe teoretice cu privire la culori, compoziții și simboluri.

Citeste si:
România are un nou parc de retail: o investiție de peste 4 milioane de euro a Cometex
România are un nou parc de retail: o investiție de peste 4 milioane de euro a Cometex
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Care sunt principalele branduri vestimentare care au încasat cel mai mult din digital fashion, în 2022