Lectură de 3 minute

09 Aug 2021 - Știri și Noutăți

C&A vrea să înlocuiască 50% din plasticul virgin folosit în produsele sale până în 2028

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

LanÈ›ul de magazine C&A lansează un nou obiectiv de sustenabilitate mai ambiÈ›ios pentru 2028. Punctele cheie ale noului obiectiv sunt: materii prime mai sustenabile, extinderea duratei de viață a produselor È™i reducerea plasticului virgin, scrie Retail Detail.

C&A È™i-a atins majoritatea obiectivelor de sustenabilitate pentru 2020, conform ultimului raport al retailerului. De aceea, lanÈ›ul de magazine lansează un nou obiectiv în ceea ce priveÈ™te sustenabilitatea. Compania vrea să inspire consumatorii să facă alegeri mai sustenabile È™i pune accentul È™i mai mult pe circularitate.

Pentru activitățile din Europa, C&A a setat trei noi puncte-cheie pe care vrea să le atingă până în 2028:

  • Să cumpere 100% materiale mai sustenabile pentru produsele sale
  • ÎÈ™i ia angajamentul să respecte principiile circulare pentru a prelungi durata de viață a È™apte din zece produse
  • ÎÈ™i propune să înlocuiască 50% din plasticul de unică folosință din magazine, magazinul web È™i lanÈ›ul de aprovizionare cu opÈ›iuni mai sustenabile

Conducerea C&A face referire È™i la producÈ›ia de blugi sustenabili care se va deschide anul acesta în Mönchengladbach, Germania.

,,Mutăm producÈ›ia înapoi în Europa. Primele perechi de blugi vor fi deja vândute online până în vara anului viitor. Ulterior, vom arunca o privire asupra paÈ™ilor care mai sunt de făcut. Acesta este doar începutul'', spune Giny Boer, CEO C&A Europa.

ColecÈ›ia de haine vechi a fost de asemenea una de succes: ,,Am luat deja înapoi trei milioane de kilograme de haine, echivalentul a 27 de camioane. Și este încă în creÈ™tere'', explică Giny Boer.

Un alt punct important al retailerului este folosirea bumbacului organic pentru producÈ›ia hainelor. Astfel, reprezentanÈ›ii retailerului adaugă că doar 1% din bumbacul folosit în haine este unul organic, însă, lanÈ›ul de magazine foloseÈ™te deja 50% bumbac organic în produsele sale.

Pentru hainele de copii È™i lenjerie este chiar de 100%. De ce este atât de important pentru noi? ProducÈ›ia de bumbac organic presupune mai puÈ›ine pesticide È™i foloseÈ™te până la 90% mai puÈ›ină apă'', adaugă Giny Bear.

Citeste si:
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 

„Sustenabilitatea este noua normalitate''

C&A a preluat conducerea în circularitate prin producerea primei È›esături din denim „Cradle to Cradle Certified Platinum” în 2020. Astfel, compania a produs peste patru milioane de piese certificate Cradle to Cradle È™i le-a pus pe piață.

În 2015, termenul de economie circulară era încă un termen neînÈ›eles pentru multe persoane. Acest lucru s-a schimbat acum: fiecare om este conÈ™tient de urgenÈ›a folosirii acestor materiale.

,,În 2015, noi eram încă sceptici cu privire la targetul nostru în ceea ce priveÈ™te sustenabilitatea care era mult prea ambiÈ›ios. Dar am reuÈ™it să îl îndeplinim. Astfel, aproximativ 70% din produsele noastre sunt mult mai sustenabile, astfel încât nu mai oferim consumatorilor alegerea de a nu cumpăra sustenabil. ClienÈ›ii nu mai trebuie să decidă dacă vor să plătească mai mult în acest sens pentru că democratizăm moda sustenabilă. Devine noul normal'', spune Alex Busquets Gonzalez, director al sustenabilitate al C&A.

Însă, lanÈ›ul de magazine recunoaÈ™te că mai este mult de lucrat în acest sens. Ștafeta este din ce în ce mai ridicată pentru producătorii de haine.

Pe de altă parte, retailerul vrea să ia măsuri È™i în ceea ce priveÈ™te numărul mare de retururi pe care oamenii îl fac.

,,Discutăm despre acest lucru È™i la Zalando. În primul rând vrem să analizăm atent acest lucru: de ce returnează oamenii hainele? Odată ce putem înÈ›elege acest lucru, putem lua măsuri'', spune Alex Busquets Gonzalez

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  C&A vrea să înlocuiască 50% din plasticul virgin folosit în produsele sale până în 2028