Pentru industria berii, 2022 a fost un an «normal» de impredictibil și de provocator, unul de supraviețuire pentru categorie. Cu toate acestea, am continuat investițiile în brandurile noastre, în oameni și în fabrica din Ploiești, am fost aproape de partenerii și consumatorii noștri cu un portofoliu diversificat, care să răspundă nevoilor din piață și să acopere cât mai bine momentele de consum. Am extins brand-ul Fresh 0.0 cu lansarea unei noi arome, ne-am consolidat poziția în segmentele core și premium, cât și în canalele modern și traditional trade. De asemenea, am continuat drumul sustenabilității prin investiții în optimizarea resurselor în fabrica din Ploiești și suntem fondatori și garanți ai Sistemului Garanție-Returnare, un proiect important de țară, în care sunt implicați producătorii de băuturi, retailerii și statul român.
Mihai Voicu, Director General Bergenbier
În 2022, producătorul de bere a lansat platforma de sustenabilitate Prietenii știu să fie responsabili, prin care promovează angajamentele companiei pentru planetă, oameni și consumul responsabil. Tot de anul trecut, Bergenbier a achiziționat în totalitate energie verde atât pentru fabrica din Ploiești, cât și pentru sediul central din București.
Conform datelor emise de Asociația Berarii României, în 2023 piața berii a scăzut cu 9% în primele 5 luni ale anului, factorii principali fiind scăderea puterii de cumpărare și contextul economic dificil.
Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner. De asemenea, compania are din 2023 în portofoliu și variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois și Staropramen.
De peste două secole, Molson Coors fabrică băuturi care aduc oamenii împreună pentru a se bucura de toate momentele vieții. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling și Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel's Summer Shandy, Creemore Springs și multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai îndrăgite și emblematice mărci de bere realizate vreodată. În timp ce istoria companiei este înrădăcinată în bere, Molson Coors oferă un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru și multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotată la bursă, care operează prin Molson Coors America de Nord și Molson Coors Europe și este tranzacționată la New York și la bursa canadiană (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei și de a lăsa o amprentă pozitivă asupra angajaților, consumatorilor, comunităților și mediului se reflectă în Our Beer Print și în obiectivele de sustenabilitate 2025.