Lectură de 4 minute

09 Sep 2020 - Știri și Noutăți

Back to school în pandemie: cumpărăturile pentru noul an școlar includ, pe lângă rechizite, produse de protecție și dezinfecție

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Ca urmare a pandemiei de Covid-19, oferta pentru școli include în acest an și produse oferite, de obicei, pentru sistemul medical, toate aceste schimbări marcând o premieră în industria de papetărie. Lista de cumpărături se extinde: alături de rechizite, apar produsele de protecție și prevenție, soluțiile de curățenie și dezinfecție sau piesele de mobilier, susțin reprezentanții Dacris, companie specializată în importul, distribuția si comercializarea produselor de papetărie și oferirea de soluții și echipamente pentru birouri.

Pentru a se asigura că oferta pentru școli este completă și adaptată contextului global, Dacris a lucrat îndeaproape cu partenerii companiei din toată lumea: Japonia, Statele Unite ale Americii, Grecia, Italia și China.

„Partenerii noștri s-au adaptat rapid, așa că oferta de produse pentru școli a fost inspirată și din lista de produse pe care le ofereau, de regulă, pentru sistemul medical. Astfel, am ajuns să includem în propunerile noastre pentru școli produse precum table magnetice și panouri de plută antimicrobiene, tratate cu ioni de argint, sisteme de expunere Sterifold și ecusoane antimicrobiene, pixuri antimicrobiene și așa mai departe”, a declarat Lidia Fați, CO-Founder, Head of Strategy and New Markets în cadrul Dacris.

România are peste 2,8 milioane de elevi în învățământul preuniversitar, o valoare similară cu Austria și Cehia la un loc. Cu toate acestea, când vorbim de investiții în educație ne referim foarte puțin la ceea ce reprezintă baza materială: mediul creat și unelte necesare pentru procesul de învățare, de la calitatea mobilierului din sălile de clasă până la rechizitele necesare.

„Back to School în pandemie a adus în prim plan, pentru prima dată în peste 25 de ani, de când suntem noi pe piață, tocmai această bază materială a educației, ceea ce este un lucru foarte bun, care sperăm să fie păstrat pe termen lung. Educația înseamnă mai mult decât ghiozdan nou, stilou nou, măști și dezinfectant”, a adăugat Lidia Fați.

Pe lista de cumpărături pentru Back to School au apărut, pe lângă rechizite, produse de protecție și prevenție, soluții de curățenie și dezinfecție, precum și piese de mobilier, potrivit Dacris.

Ce înseamnă în acest an Back to school în cifre

Un alt lucru schimbat ca urmare a pandemiei este perioada vânzărilor de Back to School, care a fost decalată, în contextul în care anunțul privind începerea școlii a întârziat și în continuare există incertitudine în ceea ce privește modul de desfășurare a cursurilor, decizie care, cel mai probabil, va rămâne la latitudinea fiecărei comunități. Dacă în anii trecuți, campania de Back to School începea pe 15 august si ținea până la aproximativ două săptămâni de la începerea școlii, anul acesta Dacris estimează o dinamică a vânzărilor la început de septembrie și până la finalul lunii octombrie.

„Pentru școli, previzionăm o creștere a cifrei de afaceri, dar cu modificarea mixului de produse. Anul acesta predomină mobilierul, produsele IT și produsele de protecție și prevenție. Contextul alegerilor locale ar putea avea o influență pozitivă, având în vedere dorința autorităților de a crea o experiență diferită pentru copiii care revin la școală ca spațiu fizic după aproape șase luni de pauză. În ceea ce privește vânzările către persoanele fizice, ne așteptăm la o scădere a cifrei de afaceri de până la 30%, comparativ cu anul trecut. Părinții nu se grăbesc să facă cumpărături de la începutul anului școlar, ci așteaptă să vadă cum evoluează lucrurile”, a mai spus co-fondatoarea Dacris.

Citeste si:
Sinsay retrage de la vânzare anumite produse care nu respectă standardele de calitate
Sinsay retrage de la vânzare anumite produse care nu respectă standardele de calitate

Pentru Dacris, campania de Back to School reprezenta, de obicei, până la 15% din totalul cifrei de afaceri, dar anul acesta, pentru prima oară în peste 25 de ani de activitate, nu au putut face o previzionare clară a veniturilor.

În același timp, conceptul de predare hibrid a generat un interes în creștere pentru tehnologia necesară în procesul de învățare. Acest apetit este firesc având în vedere că peste 900.000 de copii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (laptop, tabletă, desktop - pentru școala online), conform unui studiu realizat de Institutului Român pentru Evaluare și Strategie – IRES în primăvara acestui an. Mai mult, ONU avertizează că există riscul unei crize educaționale la nivel global, din moment ce peste 463 de milioane de copii nu au acces la școala online. În perioada pandemiei, 1,5 miliarde de copii nu au mai putut merge la școală.

Dacris este prezentă pe piața românească din anul 1994 și distribuie branduri precum Pilot, Double A, Casio, Notte, Tarifold, Fellows, Bi-Silque, Toy Color, 3M, Tork, Diversey, Esselte, Rapesco și Skag. Produsele Dacris sunt distribuite în toată România, de la librării la marile lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri, precum și prin distribuitori specializați. Compania are 270 de angajați în București, Constanța, Timișoara, Ploiești, Cluj-Napoca, Sibiu și Brașov și un portofoliu activ de peste 5.000 de clienți.

Sursă foto: FamVeld/Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Back to school în pandemie: cumpărăturile pentru noul an școlar includ, pe lângă rechizite, produse de protecție și dezinfecție