Lectură de 5 minute

03 Aug 2021 - Știri și Noutăți

Automatizarea îmbunătățește experiența de lucru din cadrul companiei

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Accelerarea digitalizării declanÈ™ată de contextul pandemic a obligat companiile să facă saltul tehnologic către următoarea etapă – automatizarea proceselor de business. Automatizarea, aÈ™a cum este înÈ›eleasă È™i promovată de specialiÈ™tii în domeniul tehnologiei, aduce numeroase avantaje pentru companii, precum eficienÈ›a crescută prin eliminarea erorilor umane È™i analiza datelor, standardizarea proceselor, reducerea costurilor È™i, în cele din urmă, profitabilitate. Astfel, automatizarea este considerată drept o modaliatte prin care tehnologia oferă un extra suport angajaÈ›ilor È™i companiilor, în drumul spre creÈ™tere.

 

În acelaÈ™i timp, noile procese digitale aduc o modificare de paradigmă pe piaÈ›a muncii, iar rezistenÈ›a la schimbare a angajaÈ›ilor sau teama de a-È™i pierde relevanÈ›a cântăresc greu în decizia managerilor.

Un studiu desfășurat în martie 2021 de către Zapier.com (în care au participat 2000 de specialiÈ™ti în diverse industrii, din companii americane mici È™i mijlocii) arată că 9 din 10 respondenÈ›i consideră că automatizarea proceselor repetitive a îmbunătățit experienÈ›a de lucru în interiorul companiei, iar 2 din 3 respondenÈ›i au observat o creÈ™tere a productivității.

De asemenea, 88% dintre companiile participante au declarat că automatizarea le permite să fie mai competitive în raport cu companiile mai mari, fără ca asta să pună presiune suplimentară pe angajaÈ›i. În acest sens, 65% dintre participanÈ›i au declarat că, datorită automatizării taskurilor repetitive, sunt mai puÈ›in stresaÈ›i la locul de muncă. Nu în ultimul rând, concluziile studiului au dezvăluit È™i că 66% dintre angajaÈ›i consideră că automatizarea le permite să se concentreze pe taskuri È™i proiecte creative È™i să reducă semnificativ timpul alocat taskurilor administrative.

Dezvoltarea tehnologiei înseamnă È™i locuri noi de muncă È™i apariÈ›ia unor joburi care nici nu existau acum câÈ›iva ani. În plus, noile poziÈ›ii sunt mai bine plătite datorită nișării specifice.

Provocarea cea mai importantă a companiilor este modul în care aleg să implementeze tehnologiile digitale pentru a susÈ›ine performanÈ›ele oamenilor È™i ale businessului în general. Nu este un război între roboÈ›i È™i oameni, ci trebuie să ducem discuÈ›ia către mixul corect dintre automatizare È™i specializarea angajaÈ›ilor”, explică Mihai Bocai, CEO ProductLead, o platformă de marketing.

Domeniile care adoptă procese automate de business

La nivel global, IT-ul ocupă locul fruntaÈ™ în ceea ce priveÈ™te adoptarea unor procese automate de business, iar HR-ul se situează la polul opus, cu o nevoie foarte mare. AnaliÈ™tii de la PWC sunt de părere că serviciile financiare au mare nevoie de o dezvoltare în această privință datorită volumul mare de date analizate È™i de proceduri implicate.

Următorul val, care va surveni în urmatoarea decadă, va include tehnologii mai complexe precum roboÈ›ii È™i va cuceri domenii precum transporturile, asistenÈ›a medicală sau educaÈ›ia. Realitatea virtuală va deveni o componentă obiÈ™nuită pentru diverse tehnologii, tendință care se poate observa deja în diverse industrii. Exemplul cel mai la îndemână este Facebook, compania anunÈ›ând recent că se pregăteÈ™te să lanseze un “metavers” în care vom interacÈ›iona sub formă de avataruri.

Citeste si:
Gebrüder Weiss va crește numărul de vehicule electrice până la finalul anului 22024
Gebrüder Weiss va crește numărul de vehicule electrice până la finalul anului 22024

În România, anul pandemic 2020 a venit cu o creÈ™tere a gradului de automatizare a proceselor, pe fondul lucrului de la distanță. O dezvoltare notabilă a avut loc È™i la nivelul băncilor, care au fost forÈ›ate să investească masiv în proiecte de digitalizare È™i, drept urmare, analiza bancară internaÈ›ională FinnoScore a inclus România în top 10 țări la nivel mondial din acest punct de vedere.

Logistica este un alt domeniu care a explodat în pandemie È™i unde automatizarea este vitală, deoarece timpul È™i viteza de reacÈ›ie sunt cruciale. Autoritatea pentru Digitalizarea României a publicat acum câteva luni o analiză în urma căreia reiese că IMM-urile din România se află la coada clasamentului în Uniunea Europeană în privinÈ›a digitalizării.

Nu în ultimul rând, È™i la nivel guvernamental este o nevoie uriașă pentru automatizare, iar Planul NaÈ›ional de Relansare È™i Reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe include un capitol special pentru proiectele de transformare digitala a serviciilor administraÈ›iei publice centrale È™i locale.

Provocările cu care se confruntă companiile

Dincolo de necesitate, companiile care adoptă măsuri de automatizare sunt în general cele medii, care au atât puterea financiară pentru o implementare rapidă, dar È™i flexibilitatea necesară unei astfel de tranziÈ›ii.

Volumul mare de informaÈ›ii care vine la pachet cu digitalizarea forÈ›ează însă companiile să se confrunte cu alte provocări, precum volumele mari de date care trebuie procesate È™i interpretate sau modul în care folosesc aceste informaÈ›ii pentru dezvoltarea afacerii, experimentând cele mai eficiente abordări.

ProductLead, platforma ce vizează automatizarea proceselor de marketing digital, are o platformă de tip SaaS, ce implementează conceptul de Creative as a Service, permiÈ›ând oricărui brand să dezvolte elemente creative eficiente, de 10 ori mai rapid È™i la costuri de 10 ori mai mici. Serviciul oferă un motor puternic de automatizare È™i experimentare a proceselor de creaÈ›ie, valorificând datele din website-ul de ecommerce al clientului, conÈ›inutul generat de influenceri È™i activele brandurilor la scară largă.

TotuÈ™i, cu toate schimbările benefice pe care le aduce, automatizarea este încă privită de suficienÈ›i angajaÈ›i drept un mijloc prin care multe locuri de muncă vor fi înlocuite. Însă, automatizarea nu va fi nici de data asta despre înlocuirea angajaÈ›ilor, ci despre înlocuirea taskurilor, despre oportunități în materie de specializare profesională, învățare È™i creÈ™terea productivității È™i a contribuÈ›iei la locul de muncă.

Product Lead este marketing partner pentru Facebook, VTEX È™i TikTok, È™i oferă o platformă de tip SaaS ce permite brandurilor să implementeze conceptul de Creative as a Service, ajutând echipele de marketing să adreseze un volum mai mare de muncă într-un timp mai scurt È™i cu un cost mai mic.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Automatizarea îmbunătățeÈ™te experienÈ›a de lucru din cadrul companiei