Lectură de 2 minute

18 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Auchan introduce sistemul de etichetare Nutri-Score pe aproape 150 de produse marcă proprie

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

În prezent, aproximativ 150 de articole din oferta Auchan conțin sistemul de etichetare Nutri-Score, o treime dintre acestea fiind produse de origine locală. Până la finalul acestui an, compania și-a propus adăugarea logo-ului Nutri-Score pe ambalajele majorității produselor marcă proprie create în România, respectiv o gamă formată din peste 400 de articole.

Auchan devine primul retailer din România care marchează produsele marcă proprie create local cu logo-ul Nutri-Score, oferind astfel o transparență totală asupra informației nutriționale a unui produs.

Ce reprezintă eticheta Nutri-Score și de ce este importantă

Nutri-Score este un sistem de etichetare care informează consumatorii cu privire la compoziția produselor alimentare, încurajându-i astfel să ia o decizie mai responsabilă ținând cont de caracteristicile nutriționale ale unui produs. Marcajul Nutri-Score, utilizat în mod voluntar de către Auchan, este un logo aplicat pe ambalajul produselor, care conține 5 litere de la A la E, iar pe fiecare produs litera aferentă este evidențiată. Marcajul de la A la E nu măsoară dacă un produs este mai mult sau mai puțin sănătos, ci oferă fiecărui client posibilitatea de a face alegerile potrivite pentru el însuși. Avantajul acestui simbol este că el oferă consumatorului posibilitatea de a alege anumite alimente în mod responsabil. Un produs alimentar, cum ar fi de exemplu o cutie de cereale, poate fi clasat cu A, B, C sau D în funcție de rețetă.

Pentru menținerea unei alimentații variate și echilibrate, sistemul Nutri-Score recomandă selectarea alimentelor marcate cu literele A și B și consumul cu o frecvență mai redusă și în cantități mai mici pentru alimentele marcate cu literele D și E. De asemenea, alimentele cu Nutri-Score A sau B nu sunt neapărat mai scumpe.

Sistemul de etichetare Nutri-Score a fost creat în 2016, în Franța, cu scopul de a oferi informații nutriționale clare, vizibile și ușor de înțeles pentru toți consumatorii. La nivelul grupului Auchan, sistemul este utilizat încă din 2017 în țări precum Franța, Luxemburg, Portugalia, Spania și urmează a fi extins anul acesta și în Polonia.

Auchan România a început procesul de afișare a logo-ului Nutri-Score pe produsele românești marcă proprie din decembrie 2020, având deja la raft, de 2 ani, alimente marcă proprie cu această etichetă, create în alte țări.

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o rețea de 59 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 50 în stațiile Petrom, și 5 supermarketuri Auchan și un magazin online pentru comenzi cu peste 25.000 de produse.

Citeste si:
Auchan atacă creșterea prețurilor cu un nou tip de magazin: retailerul a inaugurat hipermarketul ATAC Hiper Discount
Auchan atacă creșterea prețurilor cu un nou tip de magazin: retailerul a inaugurat hipermarketul ATAC Hiper Discount
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Auchan introduce sistemul de etichetare Nutri-Score pe aproape 150 de produse marcă proprie