Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine românești, în timp ce 21% au comandat și de la magazine din străinătate. La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălțămintei și accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărți, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) și cosmetice sau produse de înfrumusețare (27%).
Raportul European E-commerce din 2023 acoperă 37 de țări de pe continentul european, dezvăluind perspective bazate pe date privind dimensiunea actuală și proiectată a piețelor lor digitale și tendințele consumatorilor în utilizarea internetului și cumpărăturilor online. Raportul include cele mai recente date și tendințe legate de penetrarea internetului, penetrarea e-shopper-ilor și cifra de afaceri B2C e-commerce pentru toate cele 37 de țări, cu o privire adițională concentrată asupra datelor pentru UE-27. De asemenea, compară tendințele care au afectat sectorul în 2022 și 2021.
Este prima ediție a Raportului European E-commerce în care România este inclusă cu date complete referitoare la veniturile din vânzarea online de bunuri și servicii. Estimările indică un total de 9,2 miliarde de euro pentru anul 2022 și 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023. Precizăm că datele din edițiile anterioare ale raportului se refereau exclusiv la vânzările online de bunuri. Această informație subliniază creșterea și diversificarea sectorului de comerț electronic din România, oferind o imagine mai completă a impactului acestuia asupra economiei naționale.
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.