Lectură de 3 minute

03 Aug 2022 - Știri și Noutăți

Jean Valvis mai dă o lovitură: atrage Pepsi în afacerea Aqua Carpatica

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Omul de afaceri Jean Valvis mai dă încă o lovitură, după două exit-uri de succes: vânzarea brandului de lactate LaDorna francezilor de la Lactalis și a mărcii de apă minerală Dorna către Coca-Cola. De data aceasta, a reușit să atragă gigantul Pepsi în afacerea Aqua Carpatica, odată cu preluarea unui pachet de 20% din acțiuni.

Valvis a vândut pachetul de 20% din acțiunile Aqua Carpatica, însă păstrează controlul companiei, dar şi funcţiile executive pe care le deţine la finalul unor negocieri care se întind pe ultimii doi ani şi care îi vor permite să ducă Aqua Carpatica pe toate pieţele lumii.

Pe lângă acțiunile Carpathian Springs (Aqua Carpatica), Pepsi va deține şi drepturile de distribuţie exclusive pe canale specifice din România, Polonia, alte ţări internaţionale, cu perspectiva de a fi extinse şi în alte pieţe, inclusiv în Statele Unite ale Americii, se arată într-un comunicat de presă.

„Avem încredere deplină că Aqua Carpatica, prin capitalul puternic de brand, va rezona în totalitate cu aşteptările consumatorilor noştri atât pe plan local, cât şi internaţional”, a declarat Silviu Popovici, CEO PepsiCo Europa.

Aqua Carpatica nu este prima afacere a lui Jean Valvis în sectorul apelor minerale. În 2002, antreprenorul a vândut integral brandul de apa minerală Dorna către Coca-Cola. Opt ani mai târziu, crea un nou brand - Aqua Carpatica, prezent din 2016 pe 16 pieţe internaţionale.

România, patria apelor minerale

Într-o perioadă în care prezența brandurilor românești pe plan international este mai degrabă modestă, Jean Valvis poate fi considerat un model pentru cum poate o marcă autohtonă să se bucure de succes la nivel global. De altfel, el este cunoscut atât în ţară, cât şi în străinătate pentru crezul său potrivit căruia România poate fi patria apelor minerale, o industrie globală de peste 170 mld. euro anual.

„Prin parteneriatul puternic pe care l-am încheiat, materializarea viziunii noastre îndrăzneţe de a poziţiona “România ca Patria Apelor Minerale” la nivel internaţional devine acum un obiectiv tangibil. Mulţumesc PepsiCo pentru încrederea acordată conducerii Aqua Carpatica de a duce împreună mai departe acest avantaj specific al ţării”, a spus într-un comunicat de presă, Jean Valvis, fondator AQUA Carpatica.

În România, vânzările de apă îmbuteliată în magazine s-au ridicat, anul trecut, la 2,2 miliarde de litri, ceea ce înseamnă un consum de 116 litri de apă pe cap de locuitor potrivit datelor companiei de cercetare Euromonitor. Consumul este pe un trend crescător, în ultimii patru ani, pentru anul fiind estimat un avans de circa 4%. Cele mai importante branduri pe plan local sunt Borsec, Aqua Carpatica şi Dorna.

Citeste si:
PepsiCo are un nou director de HR în regiunea Balcanilor de Est. Cine este Silvia Petre
PepsiCo are un nou director de HR în regiunea Balcanilor de Est. Cine este Silvia Petre

Afacerile s-au dublat, în șase ani

Carpathian Springs, compania care operează brandul Aqua Carpatica, a avut în 2021 o cifră de afaceri de 333 mil. lei (68 mil. euro), în creştere cu 20% faţă de 2020 şi o marjă de profit net de 14%, după un rezultat de 47 mil. lei, arată datele de la mfinante.ro. În şase ani cifra de afaceri a companiei s-a dublat practic. Carpathian Springs are un număr mediu de 308 angajaţi, potrivit Mediafax.

Cât despre Pepsi, în 2021, a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari cu un portofoliu care include mărci precum Lay s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker şi SodaStream.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Jean Valvis mai dă o lovitură: atrage Pepsi în afacerea Aqua Carpatica