Lectură de 2 minute

10 Jul 2020 - Știri și Noutăți

Amazon atacă segmentul supermarketurilor: ce planuri are gigantul online

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Chiar dacă în perioada pandemiei Amazon s-a concentrat pe vânzările online, gigantul american atacă acum segmentul supermarketurilor cu mai multe concepte în același timp, unele mult mai similare cu locațiile de retail tradiționale.

Amazon a ieșit câștigător în timpul crizei coronavirus: vânzările online au explodat, iar cererea pentru livrare la domiciliu a produselor alimentare (Amazon Fresh) a crescut semnificativ în ultimele luni. Totuși, evoluția din eCommerce nu îl împiedică pe gigantul american să-și continue planurile de extindere în retailul fizic, în special în cel alimentar, scrie retaildetail.eu.

Compania deținută de cel mai bogat om din lume, Jeff Bezon, plănuiește să deschidă cel puțin șase supermarketuri în Statele Unite ale Americii în perioada următoare.

Amazon Go, concept dezvoltat în jurul nevoilor pe care le au angajații din marile orașe în pauzele de masă, a fost extins într-un format mai mare: Amazon Go Grocery. Primul magazin Amagazon Go Grocery s-a deschis deja în Washington, iar alte două locații urmează să fie inaugurate în perioada următoare. Interesant este că magazinele vor fi amplasate aproape una de alta și mai mult în proximitate va exista și un supermarket Whole Foods, lanț alimentar cumpărat de Amazon în 2017.

Mai mult, Amazon deschide birouri ale companiei în aproprierea acestor supermarketuri, "pentru a fi cu ochii pe evoluția acestora", mai scrie retaildetail.eu. Planurile Amazon Go se reflectă și în cele 187 de posturi vacante pe care compania le are listate în prezent.

Aamazon are acum 26 de magazine Amazon Go, care au performat foarte bine în perioada pandemiei datorită conceptului de supermarket contactless.

Cu toate acestea, Amazon vrea să se concentreze și pe supermarketurile "tradiționale": în Chicago și Los Angeles, gigantul din eCommerce construiește un concept de magazin ce va include case de marcat, o zonă de luat masa și un hub de distribuție automatizat. Deși conceptul nu are momentan un nume, Amazon plănuiește cel puțin două astfel de locații.

Pe de altă parte, două locații din California ce ar fi trebuit inițial să fie supermarketuri sunt transformate acum în centre de distribuție, rezultat al creșterii livrării online din perioada pandemiei. Faptul că Amazon transformă locațiile de retail în huburi de distribuție arată că gigantul american ia în considerare toate formatele și nu face distincție între online și offline.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Sursă foto: Simon Bak/Unsplash

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Amazon atacă segmentul supermarketurilor: ce planuri are gigantul online