Lectură de 3 minute

16 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Alimentația copiilor: ce produse cumpără părinții, de unde și cât contează brandul

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Părinții susțin că legumele, fructele și lactatele nu trebuie să lipsească din alimentația zilnică a copiilor, în timp ce băuturile carbogazoase și dulciurile ar trebui evitate, potrivit unui studiu realizat de Asociația Agricola.

În opinia părinților, produsele considerate sănătoase și care nu ar trebui să lipsească din alimentația zilnică a copilului, în ordine descrescătoare sunt: legumele (41,3% ), fructele (37,4%), lactatele (34,1%) și carnea, în special de pui (18,2%). Pe de cealaltă parte, alimentele care trebuie evitate, în ordine descrescătoare, în opinia părinților, sunt: băuturile carbogazoase (36,9%), dulciurile (30,4%), fast-food (24,2%), chips snack (20,4%).

Potrivit studiului, părinții percep alimentația echilibrată ca având atât o componentă funcțională, ce oferă un aport de vitamine, minerale necesare organismului, dar și o componentă emoțională, care raportează alimentația la savoare, satisfacerea unei pofte sau timpul redus dedicat gătirii. Pentru părinții care au copii mai mici de 3 ani, principala sursă de informare sunt comunitățile de parenting, din care fac parte în social media. Destul de rar, mamele, urmăresc paginile influencerilor români care au copii sau sunt specializați pe zona alimentară pentru copii.

Deși respondenții privesc cu teamă existența hormonilor în carnea de pui, 69% dintre mame aleg să cumpere gramaj mare din care gătesc pentru întreaga familie. De cele mai multe ori nu au timpul necesar pentru a preparate rețete speciale pentru copii și feluri separate pentru familie. Uneori, pentru a contrabalansa temerile legate de carnea de pui, unele familii aleg preponderent curcanul ca înlocuitor, dacă au posibilitatea financiară. Acest aspect se remarcă și în instituțiile particulare de învățământ.

Mezeluri preferate de copii

Atunci când ne referim la categoria mezeluri există o serie pentru copii, pe care părinții le oferă acestora, sau pe care copii le aleg datorită formelor și ambalajelor colorate destinate lor. Printre cele mai căutate mezeluri sunt: șunca presată, mușchiulețul și pe al treilea loc în preferințele românilor este salamul de Sibiu.

Atunci când vorbim despre preferințele locale cu privire la ouă, părinții nu acordă o mare importanță brandului, din cauza multitudinii de brand-uri deja existente pe piață. Mare parte dintre respondenți se concentrează să achiziționeze ouăle din surse alternative, altele decât supermarket-uri sau hypermarket-uri.

Brandurile preferate de lactate sunt cele românești

Categoria lactate este una foarte importantă pentru alimentația copiilor în viziunea părinților. Produsele cele mai consumate din această categorie, consumate cu o frecvență ridicată, care se regăsesc în alimentația copiilor sunt: laptele, iaurturile și brânza telemea (de vacă sau de oaie).

Deși categoria de semipreparate este una neclară pentru părinții din România, aceasta este totuși mai des abordată de părinții din mediul urban. Conform studiului, produse din această categorie sunt consumate de cei mici cel mult o dată pe săptămână, în timp ce în București frecvența este mai mare.

Citeste si:
Studiu Waterdrop: Este apa de la robinet o sursă sigură de hidratare?
Studiu Waterdrop: Este apa de la robinet o sursă sigură de hidratare?

Produsele bio sunt cele care au în componența lor doar ingrediente organice, cărora nu li s-au adăugat alte produse chimice cum ar fi pesticide, fertilizatori sintetici sau organisme modificate genetic. Acesta este și motivul pentru care produsele ecologice / bio sunt mare căutare în rândul fructelor și legumelor, conform studiului, dar se regăsesc și mame care afirmă că nu au încredere în acestea.

Asociația Agricola - Neam de Gospodari a derulat un studiu la nivel național, cu sprijinul agenției D&D Research pentru a afla care sunt percepțiile și alegerile părințiilor din România cu privire la alimentația copiilor. Studiul a fost desfășurat cu sprijinul respondenților din mediul urban cu peste 100.000 de locuitori, mame, care au copii cu vârsta între 3 și 9 ani și 3 interviuri de profunzime realizate cu reprezentanți ai unor grădinițe.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Alimentația copiilor: ce produse cumpără părinții, de unde și cât contează brandul