Lectură de 2 minute

02 Nov 2023 - Știri și Noutăți

retailArena | Alexandru Balaci, Mokka România: M-am săturat să aud de la branduri că sunt numărul unu

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

În ceea ce privește accesibilitatea creditelor și soluțiile BNPL, Alexandru Balaci, CEO Mokka, a afirmat, în cadrul evenimentului retailArena, că românii care cumpără în rate, cumpără și mai multe produse, dar și mai scumpe. Digitalizarea, împreună cu soluțiile BNPL vor accelera educația financiară în România și vor educa, practic, consumatorul.   

Sursa foto: retail.ro/Ovidiu Udrescu

M-am săturat să aud de la branduri că sunt numărul unu, asta nu îmi spune dacă produsul mi se potrivește sau nu. Mă atrag mai mult comunicările unde găsesc sinceritate. Dacă așteptările sunt să creștem repede, ne ducem către toată piața, nu calibrăm comunicarea”, a spus CEO-ul Mokka.

Anul acesta rețelele de magazine OptiBLU și OptiPLAZA au fos integrate în soluțiile de plată Mokka, iar integrarea online va avea loc la mijlocul lunii noiembrie.

„Ne dorim ca orice retailer din România să fie integrat și să aibă o soluție funcțională în mai puțin de 24 de ore de la semnarea contractului. Pentru noi este destul de clar că această colaborare în mediul online este foarte benefică și pentru client și pentru retailer” a afirmat Alexandru Balaci.

Vizavi de rata de adopție a serviciilor Buy Now Pay Later (BNPL), acesta este de părere că este încă foarte mult loc de crescut. Pe măsură ce generațiile tinere vin din spate și vor intra pe piața forței de muncă, aceștia vor fi mai bine educați din punct de vedere financiar.

„Sunt două aspecte care vor influența rata de adopție BNPL: pe de o parte, digitalizarea, unde nu stăm foarte bine la nivel mondial sau european, și gradul de educație financiară, și nici acolo nu stăm foarte bine. Însă avem mari șanse de a crește și, pe măsură ce generațiile tinere, digitalizate, mai bine educate financiar, intră pe piața forței de muncă”, a precizat Balaci.

Mai mult, el a fost de părere că piața este cea care îi va educa pe consumatori. Accesibilitatea creditelor și BNPL vor accelera educația financiară în România, vor învăța consumatorul.

Citeste si:
George Iordache, Sameday, la retailArena 2023: Rata de retur nu a crescut semnificativ în ultimii 2-3 ani, dimpotrivă e în scădere
George Iordache, Sameday, la retailArena 2023: Rata de retur nu a crescut semnificativ în ultimii 2-3 ani, dimpotrivă e în scădere

„Când românii au posibilitatea să cumpere în rate, oamenii cumpără mai multe produse, dar și cu o valoare mai mare. Produsele premium au marje mai mari. Beneficiul pentru retaileri vine, așadar, și din volume, și din margini. Crește rata de conversie, scade rata de abandon – în cazul achizițiilor cu Mokka este 1%, în general retailerii online au 3%”, a conchis acesta.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  retailArena | Alexandru Balaci, Mokka România: M-am săturat să aud de la branduri că sunt numărul unu