Lectură de 5 minute

02 Mar 2022 - Știri și Noutăți

Agroland trece de 1 milion de clienți și raportează venituri de 233 milioane de lei în 2021, o creștere cu 23%

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține o rețea de magazine agricole în România, raportează venituri de 233 milioane de lei în 2021, o creștere cu 23% față de 2020 și un profit net de 8,5 milioane de lei.

„Anul 2021 a fost unul plin de evenimente și provocări, dar pe care credem că l-am încheiat cu bine. Am reușit să deschidem 12 noi magazine MEGA și cinci tradiționale, având o acoperire națională semnificativă. De asemenea, suntem încântați să vedem numărul tot mai mare de clienți Agroland. În 2021, am avut peste 1 milion de clienți care au cumpărat din rețeaua noastră – magazine MEGA, tradiționale și online, o creștere cu 25% față de 2020. (...) Suntem extrem de mulțumiți și de creșterea de 6 ori a numărului de clienți ai magazinelor MEGA, mai ales având în vedere că în 2021 magazinele MEGA nu au ajuns încă la maturitatea deplină și, prin urmare, veniturile lor vor continua să crească și în 2022”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

Peste 1 milion de clienți în magazinele Agroland

În 2021, Grupul Agroland a operat 252 de magazine (14 MEGA și 238 tradiționale) cu 12 mai multe decât în 2020. În ceea ce privește performanța tuturor magazinelor proprii (incluzând performanța magazinelor MEGA), acestea au înregistrat o creștere cu 17% a cifrei de afaceri, în timp ce numărul de clienți a crescut cu 31% depășind borna istorică de 1 milion de clienți deserviți în magazinele proprii Agroland.

Referitor la performanța magazinelor tradiționale comparabile (excluzând magazinele MEGA), anul trecut Agroland a înregistrat o creștere de 5% a vânzărilor în magazinele comparabile și o apreciere cu 21% a numărului de clienți. De asemenea, în 2021, vânzările realizate de magazinul online au continuat să crească, valoarea totală a acestora ajungând la 7 milioane de lei, cu 82% mai mult comparativ cu 2020.

Pe parcursul anului trecut, magazinele MEGA au generat o cifră de afaceri de 20,5 milioane de lei, în creștere cu 337% față de 2020, în timp ce numărul clienților a crescut de șase ori, depășind pragul de 300.000 de clienți. În 2022, compania intenționează să ajungă la 30 de magazine MEGA în toată țara.

Din punctul de vedere al veniturilor pe tip de produs, cea mai mare creștere de anul trecut, de 428%, a fost înregistrată pentru produsele din categoria alimentație, care au adus venituri de 9,8 milioane de lei, datorită lansării unei noi linii de business, respectiv vânzarea ouălor de consum. O creștere semnificativă, de 97%, a fost înregistrată pentru vânzarea de pui de o zi din producție proprie, care a contribuit cu 10,2 milioane de lei la cifra de afaceri. Totodată, o altă creștere a fost înregistrată și pentru segmentul de produse pet food, care a avut parte de o majorare cu 68%, ajungând la 21,7 milioane de lei. În plus, inputurile, care reprezintă cifra de afaceri generată de Agroland Agribusiness, au crescut cu 75%, ajungând la 32,3 milioane de lei.

Agroland extinde capacitatea de producție a puilor de o zi

În ceea ce privește veniturile din producția vândută de Avicola Mihăilești – ouă consum și pui de o zi, compania a înregistrat o creștere de 576%, înregistrând venituri totale de 21,9 milioane de lei. În 2022, Agroland își propune să extindă capacitatea de producție a puilor de o zi la 1.000.000 de ouă pentru incubație pe lună și creșterea capacității de producție a ouălor pentru consum la un minim de 180.000 de ouă pe zi. Conducerea estimează că în 2022, veniturile din această linie de afaceri vor crește cu 50%.

Pentru anul 2022, conform bugetului de venituri și cheltuieli publicat de companie, Agroland are planificate investiții totale de 17 milioane de lei, care se vor concentra pe deschiderea de noi magazine, extinderea afacerii avicole, modernizarea fabricii de furaje din Caransebeș și dezvoltarea magazinului online. Compania vizează atingerea unei cifre de afaceri consolidate de 241 milioane de lei, EBITDA de 20,7 milioane de lei și un profit net de 13 milioane de lei.

Citeste si:
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 

Agroland își propune ca în 2022 să demareze pregătirile pentru transferul pe Piața Principală a Bursei de Valori, astfel încât acesta să aibă loc efectiv la începutul anului 2023. De asemenea, Agroland Business System va numi în acest an un Consiliu de Administrație format din minimum cinci membri cu experiență în domenii relevante pentru companie, precum retail, expansiune, operațiuni și finanțare.

Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. Compania are o capitalizare de piață de 170 milioane de lei. Începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AG sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO.

Agroland Business System (BVB: AG) este o companie antreprenorială românească, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și operează o rețea de 250 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Agroland trece de 1 milion de clienți și raportează venituri de 233 milioane de lei în 2021, o creștere cu 23%