Lectură de 6 minute

09 Jul 2021 - Știri și Noutăți

Agroland finanțează cinci start-up-uri tech românești cu câte 10.000 euro 

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cinci startup-uri tech, din România, cu aplicații directe în zona agricolă, au fost declarate finaliste în cadrul incubatorului de afaceri  AgTech TM, organizat de Agroland în parteneriat cu X by Ascendis. Acestea au primit sau vor primi câte 10.000 euro din partea Agroland, pentru a-și pune în practică ideile de business cu care au câștigat competiția.

Pe parcursul a 12 săptămâni, cele 26 de echipe înscrise în incubator au beneficiat de traininguri online, precum și de îndrumarea a numeroși mentori din companii aparținând unor domenii ca: tehnologie, agricultură, marketing, finanțe etc.

AgTech TM by Agroland este un program complet de incubare de startup-uri din România, care stimulează și susține inovația în agricultură, la nivel național.

Cei 50.000 euro sunt investiți de Agroland, prin intermediul celor două companii principale din grup. Agroland Business System (indice bursier AG) oferă finanțări a câte 10.000 euro pentru Planty AI, Tailpath și Hardwired, iar Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB) sprijină cu aceleași sume start-up-urile Urban Agriculture Technologies și ADGraft.

„România este unul dintre cei mai mari 10 exportatori de produse agricole din lume, dar din păcate nu stăm deloc bine în ceea ce privește modernizarea acestui sector, unde avem un potențial enorm. Ne dorim ca incubatorul AgTech TM să devină o tradiție, iar prin el să sprijinim cât mai multe start-up-uri din agribusiness, care să-și poată transforma ideile în planuri de afaceri. Inovația și creșterea digitalizării reprezintă cheia dezvoltării acestui domeniu.

Aplicațiile digitale, fie că vorbim despre roboți, drone sau sateliți, sunt deja folosite la scară largă în străinătate și vor aduce schimbări masive în modul în care omenirea își produce hrana. România trebuie să fie parte a acestei revoluții, iar programul nostru își propune să contribuie în această direcție, susținând, cât de mult se poate, start-up-urile valoroase din domeniu”, consideră Horia Cardoș, CEO și fondator al rețelei Agroland.

O nouă rundă de finanțare din partea Agroland

Până la sfârșitul lui septembrie 2021, echipele câștigătoare vor finaliza prima etapă de dezvoltare a produselor. Aceasta constă în realizarea unor produse minim viabile (MVP – Minimum Viable Product), care pot satisface clienții timpurii și prin intermediul cărora se obține feedback pentru dezvoltarea mai profundă. Agroland și Ascendis X vor sprijini cele cinci echipe, pentru a obține o nouă rundă de finanțare, în vedere contiuării dezvoltării produselor. De asemenea, companiile care aparțin grupului Agroland pot participa la noua rundă de finanțare.

În prima jumătate a anului 2021, incubatorul de afaceri AgTech TM by Agroland a fost partener cu Microsoft care, în afară de know-how-ul oferit, a colaborat pentru a le oferi antreprenorilor mijloacele prin care să anticipeze tendințele de evoluție ale domeniului agtech, în următorii 10 ani.

Citeste si:
Cum să alegi aplicația potrivită pentru managementul culturilor tale agricole?
Cum să alegi aplicația potrivită pentru managementul culturilor tale agricole?

Câștigătorii finanțării

Planty AI este o aplicație mobilă care folosește inteligența artificială pentru a-i ajuta pe fitofarmaciști și pe fermieri să detecteze bolile plantelor și să ofere clienților tratamentul potrivit, economisind timp și bani. Algoritmul este antrenat în prima etapă pentru culturile de cereale, roșii, pomi fructiferi și pune la dispoziția fermierului o hartă a fitofarmacilor din țară.

TailPath rezolvă problemele verificării produselor contrafăcute și ale siguranței alimentare de la producător la consumatorul final, prin implementarea unui sistem de trasabilitate, folosind coduri QR și tehnologie blockchain. Astfel, contribuie la siguranța alimentară, combaterea produselor contrafăcute și crearea unei legături sigure între producători, distribuitori, retaileri și consumatori.

Urban Agriculture Technologies (UAT) este soluția care crește plante proaspete pe tot parcursul anului. UAT automatizează serele tradiționale, folosind un sistem hidroponic și optimizând spațiul de creștere. În acest mod, soluția nutritivă ajunge direct la rădăcinile plantelor, consumul de apă fiind redus cu 80%, iar prin aducerea producției la utilizator, timpul de plantare, culegere și întreținere este minimizat. Prin intermediul aplicației mobile, fermierul poate planifica și gestiona comenzile, iar sistemul pregătește din timp cantitățile ce trebuie livrate. De asemenea, utilizatorii UAT pot monitoriza și ajusta parametrii din sistem de la distanță.

Hardwired dezvoltă un sistem complet automatizat de culegere a legumelor, destinat fermelor medii și mari. Primul prototip este specializat pe culegerea tomatelor. Sistemul dezvoltat va fi capabil să identifice legumele și să le recolteze cu ajutorul brațului robotic, deplasându-se pe un traseu predefinit și într-un mediu controlat.

ADGraft este primul robot de altoit fructe și legume din România. Startup-ul își propune să ajute fermierii și centrele de răsaduri să își automatizeze producția, astfel obținând plante mai rezistente la boli și dăunători, cu un număr minim de angajați. Primul prototip se pretează pentru altoirea unui număr mare de plante din familia curcubitaceelor și solanaceelor. Robotul funcționează semi-automat, având o eficientă de pâna la 3 ori mai mare față de altoirea manuală.

AgTech TM, program dezvoltat cu Ascendis

AgTech TM este un program Agroland dezvoltat în colaborare cu Ascendis, primul program complet de incubare din România, care stimulează și susține inovația în agricultură. Programul include toate etapele de dezvoltare de la idee la o afacere de succes prin resurse de învățare, mentorat, investiții și acces la cea mai mare bază de clienți din industria agricolă.

Agroland este o rețea de magazine cu produse pentru gardening, pet care și hobby farming din România, cu capital 100% românesc, fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are peste 250 de unități, localizate în 29 de județe, și peste 2.200.000 de clienți an. Printre produsele comercializate se află: produse pentru grădinărit - seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente, hrană și accesorii pentru animale de companie, precum și pui de o zi, furaje echipamente pentru ferme mici şi medii, - şi hrană și accesorii pentru animale de companie.

Grupul Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 38,4 milioane de euro, la finele lui 2020, și are peste 300 de angajați. Compania a fost listată pe Bursa de Valori București, pe 1 martie 2021, când acțiunile au fost admise la tranzacționare pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT), Sectorul Titluri de Capital, Categoria Premium, sub indicele bursier AG:

Agroland Agribusiness și-a început activitatea în 2016 ca o divizie a companiei mamă Agroland Business System, iar din 2017 funcționează independent juridic și financiar. Compania are două linii de business: vânzarea de input-uri pentru agricultura convențională și cea organică și tranzacționarea cu cereale. În 2020, Agroland Agribusiness a înregistrat o cifră de afaceri de 18,44 milioane lei (+88% față de anul precedent). Profitul net obținut a fost de 1,2 milioane lei (+231% față de anul precedent), cu o marjă netă de 6,82%, în creștere față de marja de 3,86% obținută în 2019. Compania a fost listată la Bursa de Valori București, sub indicele AAB, pe 15 iunie 2021.

Sursa foto: Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Agroland finanțează cinci start-up-uri tech românești cu câte 10.000 euro