Lectură de 2 minute

22 Feb 2024 - Știri și Noutăți

A fost actualizat ghidul e-Factura. Ce trebuie să știe contribuabilii

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

În contextul îmbunătățirii sistemului e-Factura, pe fondul colaborării cu firmele care oferă servicii de contabilitate și cu reprezentanții mediului de afaceri, MF a actualizat ghidul de accesare și utilizare a sistemului RO e-Factura.  

Sursa foto: Shutterstock.com

Un aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situațiile în care au loc lucrări de mentenanță la nivelul Spațiului Privat Virtual. În acest sens, utilizarea e-Factura se poate face acum direct de pe site-ul ANAF (trebuie însă ca utilizatorul să aibă cont în SPV, unde s-a înregistrat în baza certificatului digital).

„Fiecare discuție și fiecare îmbunătățire adoptată au ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Avem deja o serie importantă de actualizări, din care reamintesc: A fost introdusă și funcția de autofacturare, platforma nu mai poate înregistra aceeași factură de mai multe ori, a fost introdusă filtrarea pe criterii specifice, descărcarea facturilor se poate face direct în PDF, a fost rezolvată problema zecimalelor și lista continuă. Acum lucrăm la o aplicație simplificată pentru firmele mici care nu au un volum mare de facturi, pe care o vom lansa la începutul lunii martie. Am spus de la bun început că sistemul este unul perfectibil și că ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback, iar toate aceste modificări demonstrează această deschidere de a face implementarea cât mai accesibilă”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, aproximativ 40 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 397 miliarde de lei.

Implementarea E-factura

Reamintim că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

În perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu se sancționează.

Citeste si:
PwC România: ANAF a devenit inovativ în controale. Ce trebuie să știe contribuabilii
PwC România: ANAF a devenit inovativ în controale. Ce trebuie să știe contribuabilii
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  A fost actualizat ghidul e-Factura. Ce trebuie să știe contribuabilii