Lectură de 3 minute

28 Apr 2020 - Opinii

Fă rai din ce ai sau un mesaj pentru retaileri și producători

Mai avem de așteptat câteva săptămâni înainte de a ne întoarce la colegi și locurile noastre de muncă. Suntem printre norocoșii care au putut lucra de acasă în timpul acestei stări de urgență, fără să ne facem (prea multe) griji că vom lua virusul de pe undeva, sau că ne trebuie o adeverință pentru a ne deplasa la muncă.

 

Articol scris de Oana Coșman, online editor start-up.ro, care a apărut și ca Nota Redacției în newsletter-ul start-up.ro, la care vă puteți abona aici. 

De altfel, am fost chiar suprinsă să aflu că Bucureștiul ocupă locul 1 în clasamentul global al orașelor ”prietenoase” cu munca de acasă, potrivit studiului Remote Working Index, realizat de Broadband Deals. Bucureștiul a primit cel mai mare scor - 4,33% din joburi permit muncitorilor să lucreze de la distanță, cel mai mare procent; viteza internetului (medie de 52Mbps) clasează Capitala pe locul 4 în lume; ”costul vieții” este al 7-lea cel mai scăzut din raport (circa 480 euro pe lună).

Având în vedere și aceste rezultate, simt nevoia să reiterez o vorbă mai veche (cred): ”fă rai din ce ai”. Știu că ne este greu, că ne-am săturat, poate, să stăm în case. Știu că ne e dor de viața noastră de dinainte, de toate lucrurile pe care le făceam și locurile pe care le vizitam. Știu ca pentru o parte dintre afaceri a fost și continuă să fie greu. Alții s-au reinventat și dau din coate să rămână pe linia de plutire. Alții au intrat în tot felul de parteneriate interesante și se zbat și ei să o scoată la capăt.

Am văzut asocieri între mari retaileri și aplicații de livrare. Restaurante care au intrat pe platforme de livrare acum și care au renunțat la vânzarea doar într-o anumită zonă, produsele lor putând fi comandate din orice colț al orașului.

Citeste si:
Jurnal de vânzări pe timp de pandemie: După Paște, românii au cumpărat tot mai multe semipreparate, alcool și țigări

Am văzut retaileri de modă care au adus pe site-uri și produse uzuale în această perioadă, care la începutul stării de urgență nu se mai găseau în magazinele tradiționale. Alte restaurante care au început să livreze produsele micilor fermieri, oferindu-le acces la o piață largă de consumatori și la livrare.

Totodată, am văzut firme de evenimente care s-au reorganizat și au început să producă și să livreze mâncare, tot felul de platforme care au promovat producătorii români de unde ne putem aproviziona cu legume și fructe proaspete, sau cultivatori de flori care în loc să distrugă solarii întregi de flori pe care nu le mai puteau livra către florării, au decis să le vândă către doritori la prețuri mai mici.

Pe lângă toate lucrurile rele cauzate de această pandemie, lupta împotriva coronavirusului a adus și niște oportunități și parteneriate extraordinare. A depins doar de noi cum am decis să le fructificăm și cum vom continua să le folosim în avantajul nostru. Și sper că vom continua să vedem aceeași deschidere pentru parteneriate și grijă pentru clienți și după ce vom reveni, treptat, la viața noastră normală.

Așa că haideți să vedem și partea puțin mai plină a paharului, să ne bucurăm și de ceea ce avem la îndemână și să încercăm să folosim aceste lucruri ca bază pentru a construi viitorul.

Citeste si:
Kaufland deschide un nou magazin și ajunge la o rețea de 15 magazine în București

 

Retail.ro /  Opinii /  Fă rai din ce ai sau un mesaj pentru retaileri și producători