Lectură de 5 minute

12 Jun 2020 - Interviuri și Analize

Veranda Mall, primul mall din țară care își face magazin online propriu

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Cu doar câteva zile înainte de deschiderea centrelor comerciale mari, Veranda Mall anunță lansarea magazinului online propriu. Veranda Mall devine astfel primul centru comercial care lansează operațiunile online pentru chiriașii săi, într-o perioadă în care activitatea acestora a fost grav afectată de pandemia de coronavirus care a dus la închiderea retailului fizic. Shop.verandamall.ro poate fi accesat din 12 iunie, numără deja câteva magazine partenere Veranda Mall, iar reprezentații mall-ului spun că vor să atragă și retaileri online care nu le sunt chiriași. 

Ideea unui magazin online al mall-ului Veranda a luat naștere la scurt timp de la apariția primelor cazuri de coronavirus în România, iar ulterior proiectul a căpătat amploare pe măsură ce canal de retail fizic a fost închis din cauza restricțiilor de pandemie.

Cu câteva zile însă de redeschiderea centrelor comerciale, închise încă din luna martie, Veranda Mall anunță lansarea platformei de ecommerce care cuprinde în momentul de față magazinele online ale Meli Melo, Miniso, Bizzar Boutique, Senior Tailor, Tabor și English Home.

“Mallul are o anumită responsabilitate atât față de comunitatea partenerilor și chiriașilor cât și față de cartierul în care este amplasat. Funcția sa principală este înlesnirea comerțului, nicidecum distracția, și de aceea am gândit o dezvoltare a modelului de business care să ne permită continuarea îndeplinirii acestei funcții pe termen lung și în cel mai bun mod cu putință și pentru chiriași și pentru clienți", a declarat Alexandru Dincovici, director de marketing și comunicare Veranda Mall.

Marketplace Veranda Mall: cum se pot înscrie retailerii

"Marketplace-ul nu este doar o soluție pe termen scurt, iar pe termen lung luăm în considerare și atragerea unor parteneri noi, care nu se află încă în Veranda", spune Alexandru Dincovici.

Ce condiții trebuie să îndeplinească un retailer pentru a se alătura platformei online a Veranda? "În principiu există doar două condiții. Prima este să își dorească să se alăture platformei, și a doua să fie dispus să depună eforturile necesare, de la alcătuirea unui catalog online de produse până la alinierea sau reconfigurarea operațională necesară", spun reprezentanții Veranda.

În ceea ce privește costurile pentru înscrierea în magazinul online Veranda Mall, acesta depinde de specificul retailerului, de portofoliul de produse, dar și funcționalitățile pe care doresc să le acceseze în cadrul platformei.

"Există un cost inițial de dezvoltare, variabil dar în principiu mic, un procent agreat cu procesatorul de plăți, la fel ca în orice demers de ecommerce, și un comision din vânzări care se îndreaptă parțial către platformă, pentru a asigura mentenanța, și parțial către noi. Schema de costuri, pentru comercianți, este extrem de transparentă și, spunem noi, mult mai avantajoasă decât altele din piață", explică directorul de marketing al Veranda Mall.

Citeste si:
Noi designeri români în București Mall-Vitan: ce articole locale găsim
Noi designeri români în București Mall-Vitan: ce articole locale găsim

Dincovici nu oferă cifre nici despre investiția presupusă de dezvoltarea magazinului online al centrului comercial. "Preferăm să nu dăm cifre, cu atât mai mult cu cât principala investiție, din punctul nostru de vedere, a fost una umană, în ore de muncă și efort din partea tuturor partenerilor noștri, începând cu Vtex. Am reușit să punem totul la punct în două luni, ceea ce în condițiile de față constituie un rezultat remarcabil".

„Online-ul este aici să rămână, nu este ceva temporar”

Într-o perioadă în care se vorbește mai mult ca niciodată despre necesitatea de a fi prezent în online și de a avea o strategie omnichannel, acțiunea Veranda Mall este menită să arate că mall-urile pot deveni un actor digital relevant într-o strategie omnichannel și potența vânzările retailerilor parteneri chiar și online, profitând de baza de clienți existentă, catchment area, de brand și de capabilitățile operaționale dezvoltate offline. Prin marketplaceul existent magazinele partenere pot ajunge la un număr mult mai mare de clienți, oriunde în țară, iar aceștia pot avea acces la oferta din mall în condiții de siguranță, printr-un canal suplimentar de cumpărare.

„În contextul actual, trecerea la online nu reprezintă o schimbare completă a modelului de business, ci o evoluție. În acest fel, ne adaptăm atât la prezent, cât și la viitor, întrucât întoarcerea la așa-zisa normalitate s-ar putea să vină mai târziu decât ne-am aștepta. E bine să fim conștienți de acest lucru și să spunem că suntem la un moment de cotitură pentru retail”, mai spune Alexandru Dincovici, director de marketing și comunicare Veranda Mall.

Reprezentanții Veranda Mall nu văd implementarea platformei ca fiind o soluție temporară, doar pentru perioada de criză. Conștienți fiind că actuala epidemie va reconfigura multe modele de business, retailul așa cum îl știam dinainte de criză s-ar putea să dispară sau chiar să treacă mult timp, poate chiar câțiva ani, până când societatea va reapela cu încredere la el. De aceea, Veranda Mall își propune ca platforma online să fie un proiect pe termen lung, pe care să îl dezvolte și după ce lucrurile se vor liniști. Totodată, dezvoltarea ei le va oferi partenerilor o plasă de siguranță în situația în care măsurile luate de autorități se vor repeta și criza se va întinde pe o perioadă mai lungă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Veranda Mall, primul mall din țară care își face magazin online propriu