Lectură de 5 minute

10 Oct 2022 - Interviuri și Analize

Secom va investi jumătate de milion de euro în retail, în 2022. La câte magazine a ajuns compania

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Secom, unul dintre businessurile reprezentative pentru sectorul suplimentelor alimentare și al treilea jucător din piață, se pregătește pentru inaugurarea încă unui magazin, până la final de an. Într-o discuție cu Radu Ciurba, Business Unit Director Secom Retail, acesta a precizat că investiția într-un magazin Secom poate ajunge la zeci de mii de euro, în funcție de locația aleasă. În 2022, Secom va investi jumătate de milion de euro în rețeaua de retail, în deschiderea a patru noi magazine, în activități de marketing și promovare a magazinelor fizice, dar și a magazinului offline.  

Sursa foto: Secom Romania

”Ne interesează piața din București, însă pentru următoarea deschidere am ales un alt oraș, pe care încă nu îl putem dezvălui”, a declarat Ciurba, pentru Retail.ro

Totodată, acesta precizează că locațiile Secom nu sunt alese la întâmplare, ci trebuie să se afle într-o zonă high traffic, așa cum a numit-o Ciurba.

Secom are, în prezent, 16 magazine dispuse în 12 orașe mari din țară: București (5), Bacău, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Ploiești, Pitești, Sibiu, Timișoara, Arad, Oradea și Suceava.

”Când deschidem o nouă locație, ne uităm la incidența consumului de suplimente alimentare, dar și la traficul din zonă. Predilecția noastră este pentru centrele comerciale mari”, a adăugat reprezentantul companiei, precizând că într-o unitate Secom e nevoie de maximum 3-4 angajați, printre care un coordonator și un store manager.

retailArena, unul dintre cele mai importante evenimente din industria de retail, organizat de wall-street.ro și Retail.ro, revine anul acesta pe 1 și 2 noiembrie, la hotelul Crowne Plaza din București. Pentru a afla noutățile din retail, înscrie-te AICI la cea de-a zecea ediție a retailArena2022.

Consultanți, nu vânzători

„Diferențiatorul nostru principal este consultanța personalizată, oferită gratuit oricărui vizitator care intră în magazinele noastre, fără a fi condiționat de o achiziție. De altfel, acesta este motivul principal pentru care am deschis în 2013 propriul lanț de retail - pentru a intra în legătură cu consumatorii noștri și pentru a-i ajuta să ia decizii informate, educate cand vine vorba de sănătatea lor”, a adaugat Ciurba.

Consultanții Secom, specializați în fitoterapia științifică, sunt la dispoziția consumatorilor care vin în magazin, sunt parteneri de discuție și consilieri, nu doar simpli vânzători.

Citeste si:
Ce noi magazine se deschid în Promenada Mall, până la finalul lui 2023
Ce noi magazine se deschid în Promenada Mall, până la finalul lui 2023

În baza acestei discuții în care află istoricul medical al consumatorului, stilul de viață, consultanții Secom le fac recomandări individualizate, avizate, astfel încât aceștia să poată alege și să administreze, în mod informat, produsele cele mai potrivite nevoilor lor din portofoliul Secom și Good Routine.

Radu Ciurba a precizat că este dificil sa găsească oamenii potriviți pentru funcțiile puse la dispoziție de Secom.

”Pe langa expertiza in domeniu, căutăm oameni care au trecut prin experiențe similare, oameni care pot fi consultanți și pot ajuta consumatorii români cu sfaturi privind afecțiunile pe care le au. Avem nevoie de oameni cu soft skills”, a completat acesta.

Consultanții Secom sunt la dispoziția consumatorilor care vin în magazin, sunt parteneri de discuție și consilieri, nu doar simpli vânzători.

Consultanță online în fitoterapia științifică

Încă de dinainte de pandemie, Secom a pariat pe digitalizarea companiei, iar deschiderea către zona online nu a fost greu de realizat.

Mai mult decât atât, compania a lansat și un serviciu de consultanță online prin care pacienții (cei care nu se pot deplasa fizic în magazine) pot lua legătura cu un reprezentant Secom.

”Se poate face o programare pentru un video, iar pacientul ia legătura cu unul dintre colegii noștri. Consultantul Secom poate face o anamneză și analizează istoricul medical, putând recomanda o combinație de produse”, a explicat Ciurba.

De asemenea, raportat la digitalizare, acesta a menționat că vor fi investite noi sume de bani în site-ul companiei, pentru a-l face cât mai user friendly.

”Ne dorim să transformăm site-ul într-un magazin de wellbeing online”, a precizat Ciurba.

Se mai tratează românii după ureche?

Pentru că am menționat zonele cu high traffic, care reprezintă o condiție importantă pentru deschiderea unui magazin Secom, e bine de menționat și dacă românii mai preferă tratamentele după ureche, o falsă impresie despre prevenție.

”Noi nu susținem acest tip de comportament, de aceea căutăm ca echipa noastră să fie formată din consultanți. Încercăm să educăm pacienții români să nu consume suplimente în cantități prea mari sau dacă nu au nevoie”, a transmis Ciurba.

În plus, acesta a menționat câteva dintre inițiativele Secom în acest sens:

  • podcast cu diferiți medici despre subiecte din sănătate - Sănătatea în focus,
  • revistă cu teme din sănătate, care a împlinit 5 ani (25 de ediții au fost publicate până acum),
  • 400 de articole argumentate pe blogurile de pe Secom.ro si Good-Routine.com

”În ultimii ani, am investit circa 400.000 de euro în modalități de educare a pacientului român. Suplimentele alimentare pot ajuta, însă trebuie consumate corespunzător”, a continuat Ciurba.

Inflația și suplimentele alimentare

Nici industria suplimentelor alimentare nu a scăpat de influența inflației. Ciurba precizează că cele mai multe produse Secom sunt importate din Statele Unite ale Americii, iar creșterea de preț a fost resimțită cu precădere la nivelul transportului.

”Am simțit creșteri de preț la transportul produselor, dar și la nivelul materiei prime. Totuși, încercăm să economisim cât mai mult”, a mai spus reprezentantul companiei.

În prezent, Secom numără 16 magazine la nivel național. Secom și-a lărgit portofoliul de produse în vara acestui an cu alimente funcționale, produse de îngrijire dentară și personală. Cele mai căutate suplimente alimentare, în această perioadă, sunt cele dedicate sustinerii imunitatii copiilor din gama ChildLife Essentials, dar și Neuro Optimizer, supliment folosit pentru stabilitatea psihoemoțională, care există în portofoliul Secom din 2004.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Secom va investi jumătate de milion de euro în retail, în 2022. La câte magazine a ajuns compania