Lectură de 4 minute

29 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Reveal Marketing Research: cercetări naționale și internaționale după procesul de modernizare

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Reveal Marketing Research și-a lărgit sfera de activitate în ultimii trei ani și a făcut pasul de la cercetări la nivel național, la cercetări la nivel internațional, după ce a intrat într-un proces de dezvoltare și modernizare, a declarat Marius Luican, fondatorul Reveal Marketing Research.

În cadrul unui interviu, Marius Luican, antreprenor și fondator al companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research, a vorbit despre evoluția studiilor din ultima perioadă și a serviciilor oferite, care s-au digitalizat rapid.

Retail.ro: Cum a evoluat realizarea unei cercetări de piață în ultimii ani?

Marius Luican: Inovația și expertiza au generat posibilitatea de a implementa studii reprezentative la nivel național în minim 24 de ore de la aprobarea unui chestionar, iar compania dispune de un panel propriu la nivel național format din aproximativ 20.000 de membrii.

Începând cu aprilie 2020, Reveal Marketing Research colectează și procesează lunar date referitoare la evoluția profilului emoțional al românilor pe care ulterior le constituie în studii de specialitate. Rezultatele obținute în urma acestor studii sunt ulterior utilizate pentru punerea în context a tuturor celorlalte tipuri de studii realizate pentru clienții comerciali.

Retail.ro: Ce impact a avut pandemia asupra businessului vostru?

Marius Luican: Reveal este activă în întregime în mediul online încă dinaintea pandemiei Coronavirus, motiv pentru care a fost pregătită pentru munca remote din pandemia de coronavirus prin digitalizare financiară, consolidarea panelului cu respondenți online și implementarea de studii calitative și cantitative în mediul online, prin focus grupuri și interviuri în profunzime în timp real.

Retail.ro: Cum puteți evalua potențialul de piață al unui mesaj publicitar sau percepția publicului asupra unui brand sau a unui produs?

Citeste si:
Studiu: Românii nu se mai grăbesc să dea buzna să cumpere electrocasnice noi
Studiu: Românii nu se mai grăbesc să dea buzna să cumpere electrocasnice noi

Marius Luican: Există mai multe instrumente pentru a evalua aceste aspecte. Spre exemplu, Adrate este un serviciu proiectat pentru a evalua potenţialul pe piaţă a unui design publicitar TV, un nou slogan şi / sau un nou logo, pentru a optimiza în timp real ideea creativă. ADrate se concentrează pe aspectele raţionale ale reclamei, precum și pe factorii emoționali. Astfel, clientul va avea o imagine cuprinzătoare despre campanie, atât la nivel strategic, cât şi creativ.

În plus, Brand Health Tracker (BHT) oferă informaţii despre indicatori importanţi în evaluarea brandului precum NPS, percepţia calităţii, puterea brandului, Loss Rate (awareness, usage, preferinţă, loialitate), intenţie de cumpărare sau sentimente asociate brandului (păreri pozitive ori negative).

Un alt instrument prin care companiile pot avea insight-uri despre percepția clienților este Price Design and Perception, care ajută la înțelegerea modului în care consumatorii se raportează la preţ (scump/ ieftin, merită/ nu merită), fie că este vorba de un produs nou pe piaţă sau de analiza percepţiei preţurilor pentru branduri consacrate sau pentru retaileri.

Metodologia PDP (Price Design and Perception) măsoară reputaţia brandului – dovedit a avea influenţă majoră asupra deciziilor de cumpărare ale consumatorilor.

Cele patru instrumente ajută o companie în deciziile de business și în planurile de dezvoltare, pentru că oferă indicatori preciși de care poți ține cont cu încredere.

Retail.ro: Ce alte servicii oferă acum Reveal Marketing Research?

Marius Luican: Am dezvoltat proiectul Reveal Motivator, prin care companiile înţeleg comportamentul oamenilor şi primesc soluţii clare prin care pot conecta brandul şi produsele la nevoile consumatorilor săi. Dupa 12 ani de utilizare a instrumentelor pentru Harta Emoţiilor şi Analiza Arhetipurilor, Reveal Marketing Research a dezvoltat acest tool care integrează motivaţiile fundamentale de cumpărare ale românilor.

HR JUMP ajută la construirea strategiei de comunicare internă prin înţelegerea nivelului de angajament al colegilor şi a percepţiei brandului în interiorul companiei.

Studiile de UX (user experience) ajută companiile să vadă cum consumătorii interacţionează cu produsul său – fie că este vorba de un website, obiect sau aplicaţie mobilă.

Retail.ro: Cu ce branduri lucrați în mod tradițional?

Marius Luican: Printre brandurile cu care lucrăm în domeniul financiar se numără VISA, Allianz-Tiriac, Raiffeisen Bank, OTP Bank, Groupama și Omniasig. De asemenea, avem parteneri și din industria de energie: EON și CEZ România. Printre retailerii, producătorii și reprezentanții industriei FMCG cu care colaborăm se numără Meli Melo, Lee Cooper, Lacoste, Zarea, Alexandrion, Jack Daniel’s, Fornetti, Coca Cola, Fares, Vel Pitar și OLX.

Din organizațiile non-guvernamentale colaborăm cu World Vision, Magic Camp, UPFR, The Aspen Institute, Ambasada Sustenabilității în România și Organizația Națiunilor Unite (ONU). Medlife, Ad Pharma și Medicover sunt partenerii noștri din industria medicală.

Fashion House, Ytong, Ferro, OLX, Restograf, Starcom, Next, Publicis, Samsung și Philips se numără, de asemenea, printre colaboratorii noștri.

Reveal Marketing Research a fost fondat la 1 iulie 2008 de Marius Luican, CEO și antreprenor. Compania este membră a ESOMAR și respectă prevederile Code of Conduct Esomar. În anul 2021, Reveal Marketing Research preconizează că cifra de afaceri va fi dublă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Reveal Marketing Research: cercetări naționale și internaționale după procesul de modernizare