Lectură de 3 minute

04 Jul 2023 - Interviuri și Analize

Retailerul polonez Dajar: Competiția în online este mult mai mare decât în trecut, e mai greu să ieșim în evidență

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Confortul consumatorului a devenit punctul de referință al retailerilor din prezent, motiv pentru care comenzile online sunt prima direcție pe care companiile o pregătesc. Într-un mediu atât de competitiv, totuși, nu e atât de usor de ieșit în evidență, aspect recunoscut de retailerul polonez de home&deco, Dajar. ”Competiția pe piața online este mult mai mare decât în trecut, la fel și costurile de promovare. E mai greu să ieșim în evidență”, a declarat Melinda Halmágyi, Commercial Manager Dajar România, vânzările online reprezentând 7-10% din cifra de afaceri a companiei. 

Sursa foto: Dajar

Competiției din online i se mai adaugă încă o mare provocare în 2023, mai exact comportamentul consumatorului, afectat pe rând de pandemie, război și inflație.

”Cel mai mare semn de întrebare apare în privința consumatorilor și puterii lor de cumpărare. Cred că oamenii își vor reduce o parte din cheltuieli, iar acest fapt va afecta piața. Este posibil ca dimensiunea pieței să scadă cu câteva procente în comparație cu 2022”, a declarat Krzysztof Niebrzydowski, Marketing Director Dajar Polonia, pentru Retail.ro.

Românii, în căutare de produse calitative și la modă

Reprezentanții Dajar descriu piața din România ca fiind una activă, deschisă la noutăți, cu preferințe ce îmbină tradiționalul cu modernul.

”În retail, produsele solicitate de obicei presupun volum mare la preț avantajos. Pe piețele tradiționale sau online, clienții persoane fizice caută idei noi, produse de calitate de la branduri de încredere. Din ce am observat și în magazinele din Polonia, este o cerere ridicată pentru produsele calitative și la modă. Ambition este un brand bine cunoscut, cu brand awareness în România. De altfel, în ultimii ani, chiar dacă listarea noilor colecții a scăzut, am fost totuși prezenți în aproape fiecare lanț de hipermarketuri”, a adăugat Halmágyi.

Care sunt cele mai vândute produse Dajar

Din punct de vedere logistic, Dajar are depozite mai mici, pentru a acoperi piața din Polonia și două depozite mari în Torun, Polonia, pentru a acoperi restul piețelor externe.

Citeste si:
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024

Cea mai mare parte a vânzărilor totale e reprezentată, de obicei, de produse și accesorii termorezistente pentru prepararea hranei.

”Depinde foarte mult de ce proiecte sau promoții speciale avem, pentru că aceste aspecte pot influența semnificativ volumul de vânzare. În ultimii doi ani, printre altele, pot enumera drept cele mai vândute produse cănile de cafea și ceai cu perete dublu ori cănile din porțelan. Anul acesta, anticipăm că produsele din porțelan și ceramică pentru masă vor fi în top. Avem colecții noi, precum Arte, Craft, Organic, cu un design modern și forme originale, unicat. Cu ajutorul lor, senzația de „cină la restaurant” este adusă în propria casă”, a mai spus Melinda Halmágyi.

De altfel, în 2022, cea mai mare comandă online a costat 2.400 de lei, fiind formată dintr-un serviciu de masă din 42 piese de la brandul Ambition, colecția Fala. Tot în online, dar la partenerii resellers, în anul precedent, Dajar a avut o comandă de peste 10.000 de lei.

Nu în ultimul rând, Niebrzydowski, Marketing Director Dajar Polonia a precizat care ar putea fi trei tendințe în retailul home&deco pentru 2023, mai exact:

  • reducerea cheltuielilor (în special pentru produsele care nu sunt esențiale/de bază),
  • căutarea promoțiilor și ofertelor de nerefuzat,
  • valorificarea raportului calitate-preț (articole de brand, la costuri rezonabile).

În 2022, în România, cifra de afaceri Dajar a fost de 10 milioane de lei, iar obiectivul anului 2023 este atingerea unui prag cuprins între 12-14 milioane de lei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Retailerul polonez Dajar: Competiția în online este mult mai mare decât în trecut, e mai greu să ieșim în evidență