Lectură de 4 minute

27 Nov 2020 - Interviuri și Analize

STUDIU Retailerii europeni intenționează să își extindă afacerea, în ciuda crizei Covid-19

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Majoritatea retailerilor europeni intenÈ›ionează să îÈ™i extindă afacerea în ciuda situaÈ›iei incerte provocate de COVID-19, arată un studiu al platformei de plăți online Stripe. DeÈ™i pandemia a accelerat în general trecerea către o economie digitalizată, expansiunea vine în continuare cu unele provocări.

Studiul a fost realizat în septembrie 2020 È™i a vizat 495 de respondenÈ›i din întreaga lume, dintre aceÈ™tia un număr de 221 fiind europeni. Stripe a comisionat Forrester Consulting să evalueze tehnologiile de plată, strategiile È™i capabilitățile în care investesc retailerii pentru a deveni mai adaptabili.

Rezultatele au arătat faptul că retailerii europeni se adaptează la criza actuală cu o rezistență surprinzătoare. O treime dintre companiile intervievate au simÈ›it un impact general pozitiv asupra vânzărilor lor, iar mai mult de jumătate (57%) au declarat că intenÈ›ionează să se extindă în alte țări. Îmbunătățirea experienÈ›ei clienÈ›ilor este una dintre prioritățile acestora, 56% afirmând că este un obiectiv important sau chiar critic pentru următoarele douăsprezece luni.

Retailerii europeni îÈ™i doresc în continuare să crească

Mai mult, respondenÈ›ii nu îÈ™i doresc doar să crească, ci È™i să devină mai agili pentru a anticipa È™i a se adapta mai bine la schimbările pieÈ›ei. După un an plin de evenimente, majoritatea afacerilor (56%) au făcut din adaptabilitatea la schimbare o prioritate critică. 51% dintre respondenÈ›i declară că se gândesc să adopte un nou model de afaceri, cum ar fi un serviciu de abonament, în următoarele optsprezece luni.

În plus, întrucât retailerii operează într-un context de criză globală care face ca fiecare câÈ™tig să fie important, aceÈ™tia se confruntă cu tentative de fraudă din ce în ce mai mari.

38% dintre respondenÈ›ii europeni au raportat o creÈ™tere a tentativelor de fraudă în ultimele 12 luni. Majoritatea acestora (57%) spun că îmbunătățirea detectării È™i diminuării fraudei este o prioritate ridicată sau critică pentru compania lor.

Lipsa de expertiză și de tehnologie potrivită, costisitoare

Majoritatea comercianților consideră că expansiunea internațională constituie o provocare. Pe măsură ce se lansează pe noi piețe, aceștia se confruntă cu alte tipare și preferințe privind metoda de plată, dar și cu obstacole de reglementare.

Pentru retaileri capacitatea de a localiza opÈ›iunile de plată poate constitui un obstacol, mai mult pentru a fi relevanÈ›i pe o anumită piață, este nevoie de asistență lingvistică complexă. Cu toate acestea, 42% dintre respondenÈ›i au declarat că firma lor nu are această capacitate. Pentru a funcÈ›iona fluid în diferite pieÈ›e È™i regiuni, firmele vor trebui, de asemenea, să se adapteze la diferite reguli È™i regulamente. TotuÈ™i 44% dintre respondenÈ›i au declarat că afacerea lor nu are expertiza locală pentru a înÈ›elege politicile È™i reglementările specifice țării în ceea ce priveÈ™te plățile.

Citeste si:
Sondaj: Cheltuielile de logistică și transport rămân cele mai mari provocări pentru magazinele online românești care vând produse în străinătate
Sondaj: Cheltuielile de logistică și transport rămân cele mai mari provocări pentru magazinele online românești care vând produse în străinătate

Aceste obstacole pot dăuna atingerii obiectivelor unei companii pe pieÈ›ele străine, ducând la venituri mai mici È™i la un cost mai mare de intrare pe piață (31%), la un grad înalt de reticență al directorilor È™i managerilor de a susÈ›ine expansiunea internaÈ›ională (29%) È™i chiar la amenzi de reglementare (29%). Uneori, pot împiedica total companiile să se extindă pe o piață nouă (33%).

Toate acestea amenință să încetinească creÈ™terea È™i redresarea economică a Europei.

Apetitul retailerilor europeni pentru dezvoltare se reflectă, de asemenea È™i în prioritățile lor în ceea ce priveÈ™te veniturile. Prima preocupare a acestora este să îÈ™i crească venitul È™i profitul prin intermediul canalelor mobile (26%). De asemenea, îmbunătățirea capabilităților de plăți transfrontaliere (21%) este un factor important.

Companiile se aÈ™teaptă ca serviciile de plată pe care le utilizează să le ofere un avantaj competitiv pentru a obÈ›ine mai mulÈ›i clienÈ›i È™i pentru a-È™i îmbunătăți strategia de business ca răspuns la COVID-19. Retailerii europeni intenÈ›ionează să facă din implementarea noilor metode de plată (36%) È™i din colectarea de date È™i informaÈ›ii despre clienÈ›i provenite pe această cale (27%), prioritățile lor principale pentru următoarele optsprezece luni. ClienÈ›ii îÈ™i doresc de la furnizori capacități de plată de ultimă generaÈ›ie, precum servicii de loialitate (55%), oferte asociate serviciilor de plată cu cardul (47%) È™i servicii de împrumut pentru consumatorii eligibili (45%).

„Efectele economice ale pandemiei sunt resimÈ›ite în toată Europa, iar retailerii europeni au demonstrat o adaptabilitate impresionantă È™i încredere în viitor, în ciuda obstacolelor È™i provocărilor semnificative. Stripe are o experiență relevantă în a ajuta comercianÈ›ii online să se adapteze reglementărilor, astfel vom continua să susÈ›inem eforturile acestor companii de a se extinde pe plan internaÈ›ional, încă din prima zi” - declară Marcin Misztal, Director al Stripe Europa Centrală È™i de Est.

Stripe este o platformă software globală pentru pornirea și rularea unei afaceri online.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri È™i Analize /  STUDIU Retailerii europeni intenÈ›ionează să își extindă afacerea, în ciuda crizei Covid-19