Lectură de 9 minute

07 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Producătorul de fotolii de masaj Komoder vrea să ajungă la afaceri de 8 milioane de euro în 2021, să deschidă un relax-shop în București și să lanseze două noi produse

Roxana Vasile

Retailerul român Komoder, producător de fotolii de masaj, care are birouri internațional și produce în China și Taiwan, spune că își dorește să producă, în viitor, și în România. Compania vrea să se extindă național și internațional cu noi showroom-uri și își propune să lanseze două produse, să deschidă un relax-shop în Capitală și să ajungă la o cifră de afaceri de opt milioane de euro în 2021. 

Fotoliile de masaj Komoder sunt produse în Asia datorită procesului mai simplu de producție, pe când în România ce rămâne de finalizat, de discutat și de implementat este ecosistemul care să permită producția. În plus, termenii și întârzierile care apare sunt destul de greu de gestionat și apar probleme în lanțul de producție. 

,,În China este foarte ușor să îți găsești o componentă pentru un fotoliu la o fabrică vecină, la 20-30 km, să implementezi și să schimbi imediat. În România, însă, dacă reușești să produci un astfel de fotoliu și trebuie să îmbunătățești sau să upgradezi ceva la el, durează enorm până aduci o componentă sau să înlocuiești o tabletă sau o telecomandă sau invers. Practic, atuul chinezilor în producție este că au acest ecosistem de numitor și de producție și le este foarte ușor să facă treaba aceasta'', spune Adrian Rus, fondatorul Komoder. 

Komoder este de 10 ani pe piața din România, motiv pentru care își propune să mute producția și aici în anii următori.

,,Noi avem în plan așa ceva, dar nu cred că reușim sau că vom reuși să ajungem în price targetul de producție pe care îl au ei, dar chiar și așa rămâne un plan pe care noi îl avem și cred că este fezabil, nu cred că se poate face într-un an sau doi, dar pentru noi este un obiectiv, un următor obiectiv sau cel mai important obiectiv și este important să facem producția aici. O să dureze, dar cred că o să ajungem la un moment, dar nu cu 10 sau 15 tipuri de producție, dar măcar unul sau două produse high-end să reușim să le producem aici'', mai spune Adrian Rus. 

Citeste si:
Cum să ai o afacere cu trufe și alune: care este investiția și când scoți profitul. Exemplul Il Tartufo din Alba Iulia

Komoder vrea să deschidă două noi showroom-uri în fiecare an

Komoder a deschis în lunile mai și iunie două noi showroom-uri, la Londra și Lyon, ca parte a obiectivului de a inaugura două noi showroom-uri în fiecare an. În plus, compania face în acest moment acțiuni de promovare locale, de PR, de marketing și toate serviciile auxiliare care vin cu lansarea unui nou showroom. Astfel, Germania și Elveția sunt principalele zone vizate de Komoder pentru expansiune. 

,,Obiectivul nostru este să ne extindem cu două noi showroom-uri pe an în afara țării. Germania și Elveția sunt două piețe foarte importante pentru noi și am început să livrăm destul de bine în Germania. Inițial, este o țară tranzitată și livrăm destul de repede în anumite părți ale Germaniei și avem solicitări, cu toate că germanii sunt foarte obișnuiți să cumpere online. 

Nu cred că vom reuși chiar anul acesta să deschidem showroomul la Zurich, deși ne-am propus și avem tot ce este nevoie pentru asta. Vine perioada foarte aglomerată, iar la noi totul este focusat pe clienți, pe vânzare, pe livrările la timp și cumva, anul viitor, la începutul anului, tot așa prin martie-aprilie, vrem să deschiem în Frankfurt sau Berlin și Zurich'', explică fondatorul brandului. 

Citeste si:
Carrefour continuă dezvoltarea în Franța, în ciuda situației instabile interne, generată de zvonurile de vânzare și retragerea lui Arnault

Vânzări în creștere în pandemie

Pentru Komoder perioada pandemiei a fost una atipică, astfel încât vânzările au crescut, cererea a explodat pentru perioada respectivă, iar focusul a fost pe comenzi, vânzări și maximizarea businessului. Deși a scăzut mult cererea pentru business to business, a crescut pe business to consummer, ca urmare directă a faptului că oamenii lucrau de acasă. 

,,Puneau fotoliile de masaj pe terase, în casă, în apartamente, în casele de vacanță și pentru noi a fost un an bun. Noi am trecut la o cifră de afaceri de aproape cinci milioane de euro. Bineînțeles, anul acesta este în creștere față de anul trecut, dar și anul trecut a fost bun și cred că pentru majoritatea retailerilor a fost un an bun'', explică Adrian Rus. 

Komoder vinde produsele în mare parte prin intermediul shop-ului online, cu o medie de 7-10 comenzi zilnic, iar cel mai bine vândut produs ajunge la 9.000 de lei, adică 1.800-2.000 de euro. Astfel, retailerul ajunge la 200-300 de unități vândute lunar. 

Compania a ajuns de la trei la cinci milioane de euro în 2020, fiind aproape dublată cifra de afaceri. Retailerul de fotolii de masaj și-a dublat numărul de angajați de la 30 în 2019 la 60 în 2021. Flota proprie de transportare a produselor era mai mică în 2019, iar în 2021 a ajuns la un total de 13 camioane

,,Cred că numărul de comenzi și vânzări online, dar și comerțul electronic vor crește foarte mult în perioada următoare și aici mă refer la următorii ani. S-a dat practic startul digitalizării și al comenzilor online. A crescut foarte mult tot ce ține de servicii de livrare, de dotare și este cumva normal. Dar în 2019 era clar că nu eram suficient de maturi pentru business, iar în 2020 am crescut'', susține Adrian Rus. 

Cu ajutorul celor 13 camioane pe care le are la dispoziție, Komoder livrează în toată Europa, din România până în Portugalia. 

,,Ne-am dat seama că pentru clienți serviciul acesta contează enorm, poate mai mult decât produsul în sine sau experiența achiziționării. Serviciul este practic complet. Și având livrări în toată Europa, bineînțeles că era nevoie de flotă proprie, care  să respecte un anumit deadline și care să ajungă într-o anumită oră la client. Avem o anumită oră, o dată fixă la livrare, iar noi trebuie să respectăm data respectivă, iar asta nu se poate decât cu flotă și angajați. Practic, creștem numărul de angajați pe partea de logistică'', mai spune Adrian Rus. 

Înscrie-te la conferința anuală retailArena: A Game of The Future și află cele mai noi informații din domeniu, soluții pentru digitalizarea afacerilor și trendurile industriei.

În acest moment, compania are 60 de angajați în toată Europa, iar 40 sunt doar în România, fiind, de altfel, și cea mai importantă piață pentru business.

,,Bussiness-ul Komoder a început în România, crește în România și este lider de piață aici. România a fost o piață de experiment pentru noi, am văzut ce așteptări au clienții, am setat anumite obiective, iar clienții au anumite așteptări și încercăm să ieșim pe piața din afară cu produse importante pentru clientul european. Un român cumpără diferit față de un francez. Poți să schimbi 70 sau 50 de mail-uri cu un client francez până primești un răspuns și poți să schimbi 30 de secunde la telefon cu un cumpărător român care zice că achiziționează. Sunt anumite diferențe de cultură, de așteptări, dar le înțelegem, facem un profil al clienților și stabilim cum să îl abordăm. Consumatorul este diferit de la țară la țară'', explică fondatorul Komoder.

Komoder livrează în partea vestică către clienții corporate, în Belgia, Olanda, unde sunt foarte multe business-uri care au spa, centre de relaxare sau centre de fizioterapie. Pe de altă parte, în România, cei mai mulți clienți din zona corporate sunt în Telecom, IT, iar în 2020 a scăzut partea de business to business în detriementul lucratului de acasă. În schimb, în 2021, tendința s-a schimbat, iar angajatorii vor să își atragă din nou angajații la birou, să lucreze din birouri și le oferă diverse facilități. 

Komoder lansează două noi fotolii

Komoder vine anul acesta cu două noi produse, unul dintre acestea fiind deja lansat, iar unul va fi inaugurat pe finalul anului. Noul produs va fi capabil să scaneze utilizatorul cu înălțime, greutate, puls, microcirculație și nivelul de oxigen din sânge. În plus, sunt anumite zone în care așezi palma în fotoliiu, iar aparatul este capabil să îți returneze pe tabletă aceiași parametri medicali. 

Primul produs, un fotoliu de masaj 4D Luxury II, care este deja disponibil pe site-ul companiei și pe toate piețele este un fotoliu de masaj care funcționează pe patru direcții este full body, adică face masaj de toate tipurile, de la zona cervicală la zona lombară, picioare, spate și umeri.

,,Este o evoluție care s-a întâmplat și pe care vrem s-o promovăm puternic anul acesta, pentru că anul trecut am fost preocupați de medicină, de sănătate și cred că este o evoluție normală a device-urilor inteligente, cum sunt și mașinile. Vom vedea mașini care îți vor spune care este pulsul tău sau alte atenționări'', explică fondatorul Komoder. 

Komoder aduce și lansările din primăvară din Germania și Elveția și își propune dublarea cifrei de afaceri în 2021. În plus, Komoder va deschide un nou showroom în București, în România, sub forma unui relax-shop, cu abonament de relaxare. Clienții pot testa și experimenta produsele înainte de a le cumpăra, iar costul unui astfel de serviciu se va ridica la 10 sau 30 de euro, în funcție de model. 

,,Acestea sunt cele trei lucruri cu care venim noi: produse care vor măsura parametri medicali, o cifră de afaceri de opt milioane de euro până la finalul anului și store-ul pe care vrem să îl implementăm în București. Am calculat și am zis că obiectiul de opt milioane de euro ca cifră de afaceri este realizabil, pentru că a doua parte a anului este cea mai bună în business, pentru că sunt mai multe evenimente de comerț: Black Friday, Crăciun, Moș Nicolae, Black Monday în alte țări. Cumva oamenii sunt mai deschiși să facă achiziții în a doua jumătate a anului'', spune Adrian Rus. 

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Producătorul de fotolii de masaj Komoder vrea să ajungă la afaceri de 8 milioane de euro în 2021, să deschidă un relax-shop în București și să lanseze două noi produse