Lectură de 4 minute

07 Jun 2021 - Interviuri și Analize

Slow fashion în atelierul Noria Anis din Galați, o afacere cu îmbrăcăminte și accesorii pentru femei începută cu 10.000 de euro

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Noria Anis este brandul slow fashion construit de Georgiana Roșca, o gălățeancă care a lucrat șapte ani într-o multinațională. Afacerea mică, începută cu 10.000 de euro în urmă cu doi ani, mizează pe haine versatile, cu două colecții pe an gata să fie adaptate la cerințele clientelor și schimbările din piață.

Georgiana Roşca a cumpărat prima mașină de cusut după ce a terminat facultatea, pentru că voia să creeze ținute speciale pentru ea și prietenele ei. A făcut un masterat în finanțe corporative și a urmat cursuri de proiectare, design vestimentar și business în industria de fashion. În 2019, după șapte ani într-o multinațională din domeniul FMCG, a decis să înceapă propria afacere cu haine pentru femei, pe care a numit-o Noria Anis.

„În prima perioadă după ce am luat decizia de a începe acest business, am petrecut mult timp căutând furnizori de materii prime si cele mai potrivite ateliere pentru a transpune ideile mele. A fost dificil, însă fiecare experienţă a fost una de învățare și a reprezentat un pas în față în conturarea business-ului”, povestește Georgiana Roșca într-un interviu pentru Retail.ro.

Brandul său, pornit de la ideea de a avea haine versatile pentru zi și cocktail, vizează o estetică atemporală și realizează produsele în serie limitată.

10.000 de euro, investiție inițială în Noria Anis

Investiția inițială a fost de 10.000 de euro, din fonduri proprii, bani cu care s-a realizat prima colecție și stocurile de început și s-a definit identitatea vizuală, ceea ce a implicat un logo, o ședință foto de produs și o campanie. Ulterior, a fost accesată o finanţare în valoare de 22.000 de euro, care a susținut dezvoltarea propriului atelier.

Roșca se ocupă de tot ce înseamnă creație, realizarea de tipare, marketing și vânzări. În atelierul din Galați mai lucrează o modelieră, care realizează, în principal, prototipurile și articolele made-to-measure, și încă o persoană care face lucrurile manuale: de la accesorii croșetate sau tricotate până la cusături manuale. Echipa extinsă include colaboratori pe partea de contabilitate, HR și PR.

„Din păcate, meseria de croitor nu mai este una preferată de generațiile tinere, însă avem noroc de faptul că încă mai există specialiști cu mulți ani de experiență în spate. Este dificil să îi găsești, dar nu imposibil. Costurile sunt într-adevăr mai mari, dar calitatea se va reflecta în produsul final. Eu pun mare preț pe finisaje, iar acesta este și unul dintre motivele pentru care mi-am dorit să deschid un atelier propriu”, mai spune Georgiana.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Mica afacere gălățeană, care își aduce materialele din Europa, în principal, din țări precum Grecia și Italia, colaborează cu ateliere mici, de cele mai multe ori business-uri de familie. Brandul slow-fashion are doar două colecții pe an, primăvară-vară și toamnă-iarnă.

Adaptarea colecțiilor la schimbare

În prezent produsele Noria Anis sunt disponibile pe site-ul propriu, în showroomul situat pe strada Nicolae Turnescu 15, din București, dar și într-un showroom multibrand partener din zona Piața Romană și alte platforme de designeri români. La sfârșitul anului 2020 au început colaborarea cu platforma Fashiondays.

Pentru 2021, fondatoarea Noria Anis estimează o cifră de afaceri de 35.000 euro, după instabilitatea care a definit anul trecut, marcat de pandemia de coronavirus și restricțiile impuse de autorități.

„Pandemia a adus cu sine o instabilitate, atât a proceselor pe care le aveam implementate cât și a fluxului de vânzări. A trebuit să ne adaptăm și să ne orientăm către canalele de vânzare online. De asemenea, ne-am adaptat portofoliul de produse la situația actuală și ne-am concentrat pe colecția de premium Daywear, astfel am gândit piese care pot fi purtate și acasă, în timpul call-urilor, iar mai apoi pot fi integrate cu ușurință în garderoba de birou”, mai spune Georgiana.

Astfel, în acest an, vânzările de îmbrăcăminte se vor concentra pe canalul online, iar provocările vor fi reprezentate de nevoile clienților și adaptarea colecțiilor.

„Este genul de business care se schimbă constant, iar situația actuală nu poate decât să accelereze această schimbare. În focus, rămân în continuare canelele de vânzare online. O provocare este să identific cum s-au schimbat nevoile clientelor și să adaptez colecțiile. Pe termen scurt, o prioritate va fi creșterea notorietății pe piața locală. Strategia de viitor implică investiții pentru extinderea în plan internațional”, explică fondatoarea.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Slow fashion în atelierul Noria Anis din Galați, o afacere cu îmbrăcăminte și accesorii pentru femei începută cu 10.000 de euro