”În acest moment analizăm mai multe perspective de dezvoltare a portofoliului și sunt încrezător că până la finalul anului vom reuși să dezvoltăm cel puțin o nouă linie de business, în paralel cu optimizarea categoriilor de produse existente”, a declarat Constantin Tanase, Director Comercial al Meda Prod 98, pentru retail.ro.
Tănase a povestit că, în 2023, Meda a reușit să aibă o creștere a cifrei de afaceri, în ciuda provocărilor precum tendința tot mai pregnantă de scădere a consumului pe fondul unei inflații agresive, mai ales în prima jumătate a anului.
”Inflația a fost prezentă la toate nivelurile de inputuri, ceea ce a impactat semnificativ rata de rentabilitate”, a completat acesta.
În acest context, compania crede că 2024 va fi un an similar lui 2023 din punct de vedere al gradului de dificultate, dar va sunt așteptate creșteri ale vânzărilor.
”Inflația a erodat puterea de cumpărare și am asistat în 2023 la o scădere generală a consumului. Deși am aplicat ajustări de preț, ele au acoperit doar o parte din presiunea la care am fost supuși, pentru că am dorit să protejăm cât mai mult consumatorii noștri de avalanșa inflaționistă, asumându-ne o scădere a profitului pentru a reuși acest lucru. În 2024 ne așteptăm la o temperare a inflației, care sperăm să stopeze declinul consumului sau măcar să-l reducă”, a mai spus acesta.
Meda, simbol pentru crenvurști
Când ne gândim Meda, primul lucru care ne vine în minte sunt crenvurștii, aceștia fiind, de altfel, și cel mai consumat produs din portofoliul companiei.
„În ultimii ani, am investit și în dezvoltarea gamei de salamuri crud-uscate, care au performant conform așteptărilor noastre, chiar depășindu-le uneori. Produsele din această gamă sunt disponibile atât în magazinele din comerțul tradițional, cât și în multe magazine din comerțul modern, semn al aprecierii de care se bucură din partea consumatorilor”, a adăugat Tănase.
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN
Totodată, acesta a constat faptul că inflația a dat peste cap comportamentul consumatorilor și i-a făcut mai precauți în ceea ce privește cumpărăturile.
”O bună parte dintre consumatori au rămas fideli brandurilor cunoscute și apreciate, dar un număr din ce în ce mai mare de oameni se orientează către produse cu preț mai mic, chiar făcând rabat de calitate, din păcate. Apetitul pentru experimentare și descoperire a scăzut, iar cumpărăturile de impuls la fel, în timp ce produsele care vin cu valoare adăugată – beneficii nutriționale, sustenabilitate – câștigă vizibilitate și popularitate”, a conchis directorul comercial al companiei.
Compania Meda Prod 98 este deţinătoarea brandului Meda. Crenvurștii din piept de pui sunt produsul fanion al companiei. Meda estimează că a vândut aproximativ 80.000 de tone de crenvurști în ultimii 25 de ani. Datorită investiţiilor din ultimii ani, au fost dezvoltate produse noi în segmentul salamurilor crud-uscate, dar s-a realizat şi o extindere a capacităţii de producţie în segmentul mezelurilor fiert afumate – salamuri, parizere, cârnaţi, şunci şi diverse specialităţi.