Lectură de 2 minute

25 Nov 2021 - Interviuri și Analize

Magazinul viitorului: consumatorii vor o experiență high-tech, premium, dar la prețuri accesibile

Anca Olteanu

Consumatorii români așteaptă o experiență completă la cumpărături în magazinul viitorului, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, Consumer Trends.Live. Peste jumătate dintre români doresc o experiență digitală la cumpărături, iar circa 37% vor o experință premium, dar la prețuri accesibile.

Cei mai mulți consumatori își doresc o experiență digitală personalizată (54%), care va defini, în viziunea lor, retailul de mâine.

Din perspectiva consumatorilor români, o experiență high-tech implică digitalizarea procesului de cumpărare prin aplicații (28%), tehnologizarea procesului de cumpărare (11%) și implementarea modalităților de plată fără numerar (15%).

„De altfel, în contextul digitalizării accelerate din timpul pandemiei, am putut observa o creștere a acestor tehnologii care facilitează cumpărăturile. De la adoptarea la scară largă a plăților contactless, inclusiv cu telefonul mobil, până la casele cu self checkout din ce în ce mai des întâlnite, retailerii și consumatorii împărtășesc aceeași viziune a evoluției către magazinul viitorului”, a declarat Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Retail jobs

Experiență premium, la prețuri accesibile

În plus, 1 din 3 români (37%) își dorește o experiență premium, la prețuri accesibile în magazinul viitorului prin diversitatea de produse și servicii oferite (9%), spații largi și minimaliste, bine organizate și aerisite pentru cumpărături în siguranță (12%), consiliere profesionistă și produse de calitate (7%) și beneficii pentru membri, oferte și promoții (7%).

În pofida provocărilor pandemiei COVID-19 și a digitalizării accelerate a retail-ului autohton, românii preferă în continuare să meargă la cumpărături în magazinele fizice, în special pentru socializare.

Doar 16% dintre consumatori așteaptă o experiență omnichannel (online și offline) în magazinul viitorului, în timp ce și mai puțini (9%) preferă cumpărăturile exclusiv online sau fără interacțiuni umane.

Siguranța și distanțarea socială sunt esențiale pentru experiența în magazinele fizice, mai ales în contextul anxietății sociale cauzate de pericolul infectării în spațiile aglomerate.

Citeste si:
Fiscalizarea veniturilor din activități în platforme online. Cum, când, cu cât? Impact direct asupra comunităților de bloggeri, vloggeri, influenceri și alți operatori online

Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți. Studiul monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021: Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decorațiuni, DIY.

MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Magazinul viitorului: consumatorii vor o experiență high-tech, premium, dar la prețuri accesibile