Lectură de 3 minute

20 Feb 2024 - Interviuri și Analize

KiK estimează afaceri de peste 80 de milioane de euro, în 2023, și vrea să sară de 150 de magazine în România, în 2024

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Retailerul KiK pariază pe expansiune și pe un nou concept de magazin în 2024, estimând o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de euro în 2023. ”În anul 2024, vom depăși cu siguranță borna de 150 de magazine KiK în România”, a declarat Raluca Hartmann, Landes Cluster Manager KiK.

Sursa foto: KiK

Referitor la anul care s-a încheiat, Hartmann precizează că lipsa de predictibilitate fiscală și legislativă, dar și provocările pe de piața muncii au creat situații dificile pentru retailerul aflat în plină expansiune.

”A fost un an în care ne-am adaptat din mers, odată cu schimbările fiscal legislative, implementate din punct de vedere al costurilor operaționale. În plus, lipsa resursei umane devine tot mai greu de gestionat, mai ales pentru o companie aflată într-un ritm accelerat de creștere”, a explicat Hartmann, pentru retail.ro.

Cât despre 2024, aceasta se declară optimistă și dă asigurări că KiK va trece de borna de 150 de magazine în România, cu circa 30 de inaugurări planificate, urmând ca până în 2026 să ajungă la pragul de 230 de unități.

”Anul 2024 are o importanță aparte în povestea internațională a companiei pentru că marchează 30 de ani de la deschiderea primului magazin din familia KiK, care între timp a ajuns să numere peste 4.500 de locații în 14 țări; astfel că pregătim un an de „sărbătoare” și de oferte suprinzătoare (inclusiv noutăți în sortimentație), în care dorim să invităm clienții să aniverseze alături de noi”, a completat Hartmann.

Ce cumpără românii din KiK

Cu un sortiment bogat de produse, KiK este gazda mai multor tipuri de consumatori, care caută fie articole vestimentare, fie decorațiuni pentru casă.

În 2023, cele mai căutate articole au fost decorațiunile de sezon, diverse produse pentru casă, iar la categoria textile, tricourile au câștigat detașat.

”La nivel de sortimentație am reușit în 2023 să intervenim minimal asupra prețurilor de vânzare, datorită faptului că producția pentru magazinele noastre este planificată și contractată din timp, iar costurile logistice s-au stabilizat în cursul anului”, a mai spus Hartmann, amintind și de efectele inflației.

Citeste si:
Sinaia Plaza, un nou centru comercial în România: ce retailerii se alătură parcului
Sinaia Plaza, un nou centru comercial în România: ce retailerii se alătură parcului

La nivel de costuri de operare, Hartmann susține că retailerul KiK a simțit încă de la inceputul anului efectele inflației și ulterior efectele modificării salariului minim pe economie și în construcții în anumite categorii de servicii și produse contractate.

”Pe de altă parte, presiunea costurilor a reprezentat și un impuls puternic pentru a regândi anumite procese sau soluții din practica curentă, inclusiv la nivel de grup, lucru care a rezultat în optimizări semnificative de costuri. În esență, presiunea creșterii costurilor a avut și un efect pozitiv pentru că ne-a provocat să analizăm și să identificăm potențialul de eficitentizare, automatizare și reorganizare a anumitor procese, lucru care, în perioadele de creștere sau stabilitate macreconomică, sunt deseori puse deoparte, pentru a ne orienta spre noi investiții sau dezvoltări”, a explicat aceasta.

KiK a fost înființat în 1994 și oferă un sortiment bogat de îmbrăcăminte pentru femei, bărbați, copii și bebeluși de bună calitate la prețuri mici. Pe lângă îmbrăcăminte, KiK oferă de asemenea, decorațiuni, jucării, articole cadou, cosmetice, textile pentru casă și multe altele. Cu peste 29.000 de angajați și cu peste 4.000 de magazine în 14 țări, respectiv Germania, Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croația, Olanda, Slovenia, Slovacia, Italia, România, Bulgaria, Spania și Portugalia, compania generează vânzări anuale nete de 1,9 miliarde euro. În comerțul cu textile din Germania, KiK se numără printre primii zece jucători. Din 2013, oferă clienților săi și magazine online în Germania, Austria și Polonia.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  KiK estimează afaceri de peste 80 de milioane de euro, în 2023, și vrea să sară de 150 de magazine în România, în 2024