Lectură de 6 minute

11 Mai 2021 - Interviuri și Analize

Cuptorul Moldovencei și-a majorat afacerile și a deschis noi cofetării în pandemie. Vânzări mai mari și un nou spațiu de producție, anul acesta

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cuptorul Moldovencei, afacerea de patiserie și cofetărie fondată în Iași de antreprenoarea Nicoleta Hrițcu, și-a majorat afacerile anul trecut, trecând de 1,6 milioane de euro și a pus pe hartă trei noi unități. Pentru anul acesta, planul este de a deschide un spațiu de producție și trei noi cofetării în Iași și în cel puțin unul din orașele apropiate, și de a crește cifra de afaceri până la 2,5 milioane de euro, a declarat Daniel Katzighera, directorul de vânzări, într-un interviu pentru Retail.ro.

Retail.ro: Cum v-a afectat pandemia planul de investiții?

Daniel Katzighera: Pandemia a reprezentat pentru Cuptorul Moldovencei, la fel ca pentru marea majoritate a afacerilor, o provocare din punct de vedere al adaptării la noile cerințe de desfășurare a activității, dar mai ales la schimbările care au intervenit în preferințele și obiceiurile de consum ale clienților.

Pentru noi, tot acest proces a implicat identificarea rapidă a modificărilor care au trebuit implementate în activitatea de zi cu zi și, acolo unde a fost cazul, repoziționarea din punct de vedere al strategiilor și planurilor care deja erau puse în mișcare.

La începutul anului 2020 și în perioada de debut a pandemiei, atenția noastră era îndreptată spre deschiderea unui nou spațiu de producție și spre a menține deschise toate cofetăriile funcționale, dar și să fim cât mai aproape de cei care apreciază produsele noastre, fie ele sub brandul Cuptorul Moldovencei sau Glazurai.

Am preferat să păstrăm un climat de maximă siguranță în ceea ce privește mediul de lucru al propriilor angajați și de protecție a celor care ne trec zilnic pragul, atât prin măsurile luate, cât și venind mai aproape de casele lor prin deschiderea de noi cofetării, chiar dacă acest lucru a însemnat o ușoară întârziere în inaugurarea noului spațiu de producție.

Timpul ne-a demonstrat că la momentul respectiv am luat decizia corectă și am reușit în toată această perioadă atipică să ne continuăm neîntrerupt activitatea, să creștem, dar și să păstrăm standardul cu care i-am obișnuit pe toți cei ce ne îndrăgesc produsele.

Costuri de producție volatile

Retail.ro: Care sunt provocările de business din acest an?

Citeste si:
Indexul locurilor de muncă OLX: Producția și logistica, domeniile cu cele mai multe joburi disponibile, în 2023
Indexul locurilor de muncă OLX: Producția și logistica, domeniile cu cele mai multe joburi disponibile, în 2023

Daniel Katzighera: Una dintre provocările întâmpinate este lipsa predictibilității în ceea ce privește modul în care ne desfășurăm activitatea, iar până în acest moment cofetăriile au funcționat preponderent în regim de servire to go. Din acest motiv, în 2021, am ales să intensificăm activitatea începută în 2020 prin intermediul canalelor digitale, cu ajutorul cărora ne dorim să păstrăm o legătură cât mai strânsă cu clienții noștri.

Alături de restricțiile de circulație și nevoia de a evita aglomerația, acesta a fost și unul din motivele pentru care încă de la sfârșitul anului trecut, atât Cuptorul Moldovencei, cât și Glazurai au implementat magazine online cu livrare la domiciliu. Mai mult decât atât, ne confruntăm cu volatilitatea pieței cu privire la costurile aferente producției.

Totuși, din acest punct de vedere, avantajul nostru constă în faptul că nu utilizăm produse intens procesate sau care să necesite importuri, iar furnizorii noștri sunt producători locali, care ne-au fost aproape și ne-au asigurat materiile prime necesare desfășurării și dezvoltării activității.

Oamenii, fie ei clienți, sau colegi, sunt prioritatea noastră, iar continuarea desfășurării activității în condiții de maximă siguranță este una din provocările care ne-au determinat să implementăm măsuri suplimentare față de cele impuse în acest moment de autorități, care s-au concretizat în proceduri de testare ale angajaților având încheiate în acest sens parteneriate cu instituții medicale care oferă servicii din această sferă.

Totuși, provocarea cea mai mare rămâne ca în toată această conjunctură de schimbări și continuă adaptare să păstrăm neschimbate conceptele care stau în spatele oricărui produs marca Glazurai sau Cuptorul Moldovencei.

Două noi cofetării Cuptorul Moldovencei și una Glazurai

Retail.ro: Câte cofetării ați deschis anul trecut sau în primele luni din anul acesta?

Daniel Katzighera: În ciuda premiselor destul de sumbre de la începutul pandemiei și a contextului defavorabil, am luat decizia de a rămâne constanți și de a fi din ce în ce mai aproape de clienții noștri. Ne-am axat foarte mult pe ascultarea feedback-ului primit de la clienți și alături de cofetăriile și laboratoarele existente, am deschis încă două noi cofetării sub brandul Cuptorul Moldovencei și o cofetărie cu propriul ei laborator sub brandul Glazurai.

În prezent, sub brandul Cuptorul Moldovencei există șapte cofetării cu două laboratoare de producție, iar sub brandul Glazurai avem o cofetărie cu propriul laborator.

Retail.ro: Ce cifre de afaceri au avut cele două firme în 2020?

Daniel Katzighera: Grupul de firme Cuptorul Moldovencei a înregistrat în anul 2020 o cifră de afaceri netă de 1,66 milioane de euro, în creștere față de anul 2019 în care s-au înregistrat 1,45 milioane de euro.

Pentru anul în curs intenționăm să accelerăm trendul de creștere înregistrat în anii anteriori, vizând atingerea pragului de 2,5 milioane de euro.

Afaceri în creștere pentru cofetăriile din Iași

Retail.ro: Cuptorul Moldovencei avea pregătită o investiție de 200.000 de euro într-un spațiu de producție. Când va fi gata această investiție?

Daniel Katzighera: În momentul în care am început să înțelegem implicațiile contextului epidemiologic asupra activității noastre, am plecat de la premisa că planul de a deschide noul centru de producție va fi amânat și nicidecum lăsat la o parte. Confirmarea a venit după ce, pe parcursul acestui interval, necesitatea deschiderii noului centru de producție a revenit firesc odată cu apropierea de capacitățile maxime de producție ale laboratoarelor existente.

Am folosit acest răgaz pentru a identifica soluția optimă de adaptare a caracteristicilor noului laborator la specificul activității noastre și am parcurs toți pașii premergători. Mai exact, am pregătit proiectele și planurile, am stabilit listele de achiziții, am identificat furnizori de echipamente și contractorii, fiind pe ultima sută de metri în ceea ce privește semnarea contractelor. Preconizăm că inaugurarea va avea loc în perioada august-septembrie a acestui an.

Retail.ro: Ce investiții planificați anul acesta?

Daniel Katzighera: Anul acesta investițiile se vor situa în jurul cifrei de 300.000 de euro, reprezentând amenajarea unui spațiu de producție și inaugurarea de noi cofetării.

Pentru acest an ne dorim să continuăm pe acest drum și prin urmare, avem în plan deschiderea de două sau trei noi cofetării atât în Iași, cât și în cel puțin unul din orașele apropiate.

Cuptorul Moldovencei a fost înființat în 2012, la Iași, de către Nicoleta Hrițcu, și este una din cele mai importante rețele de cofetării din regiunea Moldovei. În prezent, afacerea este formată din trei laboratoare de producție și șapte puncte de desfacere (din care unul sub brandul Glazurai). În prezent are 92 de angajați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cuptorul Moldovencei și-a majorat afacerile și a deschis noi cofetării în pandemie. Vânzări mai mari și un nou spațiu de producție, anul acesta