Lectură de 4 minute

12 Oct 2022 - Interviuri și Analize

Costică Mișaca, Taco Bell România: E greu de găsit continuitate și mărfuri la standarde înalte în România

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Taco Bell, lanțul de restaurante cu produse de inspirație mexicană, parte a Sphera Franchise Group, se aprovizionează doar cu materii proaspete de pe plan local, pentru restul apelând la furnizorii internaționali agreați la nivel de grup, susține Costică Mișaca, Director General, Taco Bell România.

Sursa foto: Taco Bell

Oficialul Taco Bell România spune că pentru companie este foarte greu să schimbe furnizorii la nivel internațional, dar, pe de altă parte recunoaște și faptul că este destul de complicat să găsești „continuitate și mărfuri la standarde înalte în România”, potrivit răspunsurilor oferite la întrebările retail.ro.

”E complicat să găsim continuitate și mărfuri la standarde înalte în România. În plus, nu e niciun furnizor român care să livreze la nivel internațional pentru rețea”, a precizat directorul general al Taco Bell.

Pentru produse proapete precum smântâna, lapte, deși chiar și pe acest segment devine tot mai dificil, în ultima vreme, sau cele vegetale și băuturi, se apelează la furnizori locali, în timp ce restul se aduce din import.

În condițiile în care prețurile la materiile prime au crescut semnificativ (la ulei a fost înregistrată o majorare de 45%, iar la carne sau tortilla de 30-35%), Mișaca adaugă că Taco Bell nu și-a propus să transfere prețul materiei prime și creșterea inflației în prețul produselor din meniu.

Chiar și așa, oficialul Taco Bell recunoaște, însă, că în acest an, au fost operate de două ori majorări de prețuri la anumite produse. Pentru perioada următoare, însă, este greu de anticipat ce se va întâmpla, în contextul actual.

În cei cinci ani de prezență în România, Taco Bell a vândut în medie un taco pe minut și aproximativ 45 tone de sos Nacho Cheese, în condițiile în care peste 10 milioane de clienți au trecut pragul restaurantelor.

Taco Bell deține în România 14 restaurante administrate în sistem de franciză, în 9 orașe din țară: 4 în București, 2 în Brașov, 2 în Constanța și câte unul în Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Ploiești, Bacău și Iași.

Citeste si:
Taco Bell deschide primul restaurant din Craiova, după o investiție de jumătate de milion de euro
Taco Bell deschide primul restaurant din Craiova, după o investiție de jumătate de milion de euro

Inclusiv în perioada pandemiei, au fost deschise restaurante noi, în 2020 și 2021, fiind inaugurate 3 locații: Taco Bell AFI Palace Brașov, Taco Bell Palas Mall Iași și Taco Bell Arena Mall Bacău. Următoarea locație va fi deschisă la Craiova, potrivit oficialilor companiei.

“Produsele noastre au intrat rapid în preferințele consumatorilor autohtoni. Acest lucru ne-a permis să ne extindem an de an, inclusiv în perioada pandemiei, și să avem rezultate financiare bune la scurt timp de la deschidere. Astfel, am înregistrat profit operațional încă din al treilea an de activitate, în pofida provocărilor cu care industria HoReCa s-a confruntat în ultimii doi ani: restaurante închise, lipsa predictibilității, penuria de forță de muncă. Vom continua să ne extindem, dar și să inovăm la nivel de produs, pentru a veni cât mai aproape de clienții noștri”, a declarat Mișaca, Director General, Taco Bell România.

Digitalizare la Taco Bell

Anul trecut, Taco Bell a lansat serviciul Comandă&Ridică - o modalitate simplă și eficientă prin care clienții își pot comanda produsele preferate de pe telefon sau computer, de oriunde s-ar afla, cu ridicarea produselor din cel mai apropiat restaurant.

De asemenea, în luna aprilie a acestui an, a fost lansată aplicația Loyalty - Taco Bell Rewards, un sistem de loializare destinat clienților, bazat pe acumularea de puncte, în schimbul cărora primesc produse Taco Bell. Ca urmare a lansării aplicației, numărul comenzilor cu ridicare a crescut cu 110%, iar vânzările cu 88%.

Taco Bell a intrat pe piața locală în anul 2017, fiind al treilea brand din portofoliul Sphera Franchise Group, alături de KFC și Pizza Hut. Lansarea a marcat totodată și intrarea brandului sud-californian în Europa Centrală și de Est.

Sphera Franchise Group este unul dintre cele mai mari grupuri din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România și KFC în Chişinău, Republica Moldova, și în anumite zone din Italia.

Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are peste 4.700 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Costică Mișaca, Taco Bell România: E greu de găsit continuitate și mărfuri la standarde înalte în România