Lectură de 5 minute

05 Jun 2023 - Interviuri și Analize

Costică Mișaca, Taco Bell: Bucătăria mexicană e nouă pentru România, dar oamenii încep să cunoască produsele

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Când vorbim de bucătăria mexicană, primele gânduri merg către mâncarea bine condimentată, iar prin condimentat înțelegem, mai degrabă, picant. Ei bine, s-ar putea ca această prejudecată să ne împiedice să gustăm preparate de care ne-am putea îndrăgosti. ”Bucătăria mexicană e nouă pentru România, dar oamenii încep să cunoască produsele”, a declarat Costică Mișaca, directorul general al lanțului de restaurante Taco Bell România. 

Sursa foto: Taco Bell România

”Bucătăria mexicană e nouă pentru România, dar oamenii încep să cunoască produsele de inspirație mexicană. În prezent, produsele noastre sunt bine primite de tineri și adolescenți”, a declarat Mișaca, pentru retail.ro, precizând că Taco Bell pregătește extinderea gamei de deserturi pentru această vară.

În plus, directorul general Taco Bell a declarat că, până la finalul anului, vor mai fi deschise două restaurante, ambele în București, unul dintre ele urmând să fie drive through (o investiție de peste un milion de euro).

Restaurantele din mall-uri, cele mai aglomerate în weekenduri

Deși nu este un brand matur în societatea românească, Taco Bell are restaurantele pline, mai ales în weekenduri, în mall-uri, unde tinerii își petrec majoritatea timpului.

”Weekendurile în restaurantele din mall-uri sunt cele mai aglomerate. În schimb, în timpul săptămânii, aglomerația este concentrată la prânz sau la cină. Bineînțeles, ne bucură faptul că ne apropiem de traficul de vizitatori din 2019, de dinainte de pandemie”, a completat Mișaca.

Acesta a adăugat și faptul că cele mai căutate produse sunt tacos, quesadilla, burrito și crunchwrap. De asemenea, produsele noi sunt și ele la mare căutare, mai ales în primele săptămâni de la lansare.

Lipsa de personal, principala problemă din HoReCa

În ciuda aglomerației din mall-uri, pe care o menționam mai sus, domeniul încă suferă în urma pandemiei, pe care Mișaca o consideră cea mai neagră perioadă.

”În 20 de ani de experiență, restaurantele nu au fost niciodată închise. Iar acum, sectorul HoReCa nu este roz, oamenii și-au pierdut încrederea în domeniu și refuză să se angajeze pe astfel de posturi”, a explicat acesta.

Citeste si:
Scumpiri la pâine și mălai în 2024? Cezar Gheorghe, expert în comerțul cu cereale: 2024 va fi an de supraviețuire
Scumpiri la pâine și mălai în 2024? Cezar Gheorghe, expert în comerțul cu cereale: 2024 va fi an de supraviețuire

Mai mult decât atât, Mișaca este de părere că forța de muncă străină nu va rezolva această problemă, deoarece salarial vorbind, România nu este foarte atractivă.

”Nu știu dacă forța de muncă din străinătate va soluționa complet problemele din țara noastră. Visul angajaților străini este să ajungă în Occident, unde găsesc salarii mai mari”, a mai spus directorul general al lanțului de restaurante.

În prezent, în Taco Bell, sunt angajați circa 30 de oameni din Sri Lanka, aceștia adaptându-se foarte bine condițiilor de muncă din țară. Ba mai mult decât atât, au început să învețe să se exprime în limba română.

”Avem angajați din Sri Lanka ce împlinesc doi ani de când sunt cu noi, ceea ce îmi transmite că avem o echipă destul de unită”, a mai spus Mișaca.

Un angajat Taco Bell câștigă, în prezent, în jur de 2.800 de lei, directorul general precizând că se gândesc și la creșteri salariale. De asemenea, trainingul unui nou angajat durează între 5 și 10 zile.

Reorganizarea bucătăriei și ofertele, salvarea Taco Bell în vreme de inflație

Nici bine nu și-a revenit sectorul după pandemie, că războiul și inflația au dat din nou bătăi de cap.

Pentru a face față costurilor uriașe cu energia, Mișaca a decis reorganizarea bucătăriilor în restaurante și folosirea unei singure linii de prepare, mai ales în perioadele mai puțin aglomerate.

„Ne-am confruntat anul trecut cu măriri drastice la materiile prime, măriri de 30-40% cu care nu ne-am mai confruntat până acum. Am renegociat contractele cu toți furnizorii și am luat măsuri la nivelul fluxului de personal din restaurante. Nu mai începem cu două ore mai devreme, ci facem pregătirile în mijlocul zilei pentru tura de după-amiază. Astfel, economisim energie”, a explicat Mișaca.

În plus, reprezentantul Taco Bell a declarat că o altă direcție pe care s-au axat au fost campaniile de marketing, prin crearea de oferte atractive pentru români.

Producătorii români, responsabili cu materiile prime perisabile

Când vorbim de materiile prime folosite în restaurantele Taco Bell, avem două surse importante: pe de o parte, fluxul internațional, supravegheat de boardul Sphera, pe de altă parte, România.

”Incertitudinile sunt principalele probleme, dar avantajul nostru e că facem parte dintr-un lanț internațional, iar ingredientele vin pe această cale. Carnea, branzeturile și tortilla vin prin lanțul de aprovizionare Taco Bell. Pentru smântână, legume sau băuturi răcoritoare apelăm la furnizori și producători români”, a explicat Mișaca.

Sphera Franchise Group este unul dintre cele mai mari grupuri din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România și KFC în Chişinău, Republica Moldova, și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 175 de restaurante pe cele trei piețe și are aproape 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în FTSE Global Microcap.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Costică Mișaca, Taco Bell: Bucătăria mexicană e nouă pentru România, dar oamenii încep să cunoască produsele