Lectură de 4 minute

10 Aug 2020 - Interviuri și Analize

Business pe timp de criză: Cum să fii aproape de consumatorii tăi și să le oferi informații utile

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Pandemia de Covid-19 a afectat multe industrii și sectoare, iar afacerile s-au văzut nevoite peste noapte să-și închida magazinele, să intre în online sau să-și reconfigureze complet planul de dezvoltare și strategia. În perioada incertă pe care o traversăm este important, ca brand, să fii cât mai aproape de clientul tău. 

Pe timp de criză și nu numai, marketingul prin conținut poate fi opțiune potrivită pentru a fi cât mai aproape de consumatorii tăi, dar și de a atrage alții noi.

“Content marketingul te ajută în primul rând să câștigi încrederea clienților și să te poziționezi ca un expert în nișa ta. În mod particular, în perioada pe care o traversăm, te poate ajuta să rămâi aproape de clienții actuali și viitori și să îi sprijini cu informații utile aici și acum. Acei cumparatori care sunt într-o poziție să cumpere în această perioadă produsul sau serviciul tău sunt mai înclinați să cumpere de la o companie care i-a ajutat în mod real și care știe “despre ce vorbește”. Iar acei potențiali clienți care întâmpină dificultăți în perioada acesta și nu pot cumpăra acum de la tine, sunt mai predispuși în a te recomanda sau a cumpăra în viitor”, explică Elena Iordache-Stoica, digital marketing strategist în cadrul agenției STOICA.

Marketingul prin conținut este despre a-ți face afacerea să fie descoperită exact în momentul potrivit, despre a-ți atrage potențialii clienți cu ajutorul conținutului relevant și de calitate și despre a crea o relație cu aceștia, înainte de a le face o vânzare. Prin comparație, tacticile tradiționale sunt bazate mai degrabă pe găsirea proactivă a publicului țintă și “bombardarea” acestuia cu mesaje nesolicitate.

În era în care oamenii parcurg peste 70% din procesul de cumpărare informându-se singuri, conform Google, este clar că ceea ce cumpărătorii își doresc este să găsească ușor informațiile necesare și să controleze procesul de achiziție. Indiferent de produsul pe care îl cumpăra, povestește Elena Iordache.

În acest context, toate industriile pot beneficia de pe urma creării de conținut educațional de calitate. Specific pentru industriile de retail și FMCG, afacerile pot folosi cu succes tactici de content marketing, adaptând conținutul pe tipurile de produse oferite și ținând cont că procesul de cumpărare aici este unul mult mai scurt și de impuls.

“Astfel, un magazin online de pantofi nu are probabil nevoie să creeze un eBook despre diferitele modele de pantofi sport. În schimb ar putea crea un articol pe blog cu imagini de produs în care să explice ce tip de încălțăminte sport e adecvată pentru diferite activități sportive. Conținutul video de tip explicativ este foarte popular și poate ajuta să arăți publicului tău cum să folosească un produs (ex un multicooker), cum să îl întrețină, trucuri de utilizare etc. Pe scurt, conținut cât mai vizual, explicativ și ușor digerabil”, explică Elena Iordache.

Ce le-ar recomanda digital marketing startegistul STOICA afacerilor din această industrie afectate de pandemia de Covid-19?

Citeste si:
Sinsay retrage de la vânzare anumite produse care nu respectă standardele de calitate
Sinsay retrage de la vânzare anumite produse care nu respectă standardele de calitate

Încercați să identificați foarte clar cine sunt clienții pe care îi doriți, ce nevoi au și în mod îi ajută produsele voastre. În egală măsură, credem că este important ca afacerile să înțeleagă cine sunt acei clienți cu care nu este sustenabil să lucreze, încât să își poată concentra eforturile doar pe cei din prima categorie. Concentrandu-vă atenția pe o audiență mai restrânsă, dar bine definită, vă poate ajuta să eficientizați bugetele de promovare.

Propuneți-vă să ajutați întâi: este o perioada dificilă, iar în România pare că greul de fapt abia acum începe. Mulți oameni se confruntă cu anxietate, au grijă de cineva bolnav sau lucrează de acasă în timp ce stau cu cei mici. Așa că primul obiectiv este de a da un ajutor real, punctual, conținut smart și ușor de digerat. Încercați să fiți consultativi și să oferiți soluții și răspunsuri prin conținut. Mesajele directe de vanzare, agresive este posibil să irite într-o perioada încărcată emoțional”, încheie Elena Iordache-Stoica.

Sursă foto: Andrey_Popov/Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Business pe timp de criză: Cum să fii aproape de consumatorii tăi și să le oferi informații utile