Lectură de 5 minute

14 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Gabriel Barbu, Henkel Beauty Care: Estimez că piața produselor cosmetice va crește într-un ritm mai alert față de aceeași perioadă a anului trecut

Anca Olteanu

Piața produselor cosmetice a fost și ea afectată de pandemia de coronavirus și de munca de acasă, dar și-a păstrat trendul de creștere, propulsată de produsele destinate îngrijirii părului. Anul acesta, segmentul este așteptat să crească mai mult ca în aceeași perioadă a anului anterior, a declarat Gabriel Barbu, general manager Henkel Beauty Care într-un interviu pentru Retail.ro.

„În 2020 piața produselor cosmetice a rămas pe un trend de creștere, chiar dacă diminuat de criza sanitară, lunile cele mai „afectate” fiind martie și aprilie 2020. Apoi, în lunile următoare, creșterea consumului a ajutat la recuperarea pierderilor cauzate de aceste două luni. Categoriile cele mai performante au fost cele de îngrijire a părului și îngrijire corporală. Trebuie să evidențiez, în mod special, dezvoltarea categoriilor „tratamente pentru păr” și „colorare păr”. Nu cred că mai este o surpriză pentru nimeni faptul că majoritatea produselor destinate igienei zilnice au avut o dezvoltare extraordinară anul trecut – trend care se menține, parțial, și în acest moment”, a explicat Gabriel Barbu.

Categoriile Deo și Styling au fost cele mai afectate de pandemie, evoluția acestora fiind în strânsă legătură cu schimbările survenite în comportamentul consumatorilor, care au lucrat de acasă și au părăsit birourile.

„Referindu-ne la 2021, estimez că piața produselor cosmetice va crește într-un ritm mai alert față de aceeași perioadă a anului trecut. În acest moment, putem spune că toate categoriile pe care activează Henkel Beauty Care au o evoluție pozitivă, în special categoria “Styling” deoarece, în prima parte a anului 2021, Henkel Beauty Care a susținut această evoluție prin relansarea internațională (și locală) a celui mai puternic brand de styling din portofoliu – Taft”, mai spune Barbu.

Înscrie-te la conferința anuală retailArena: A Game of The Future și află cele mai noi informații din domeniu, soluții pentru digitalizarea afacerilor și trendurile industriei.

Citeste si:
Trifoi Fest organizează dezbateri și ateliere despre reciclare și un trai sustenabil

Accent pe cumpărături în proximitate 

Printre schimbările de comportament ale clienților remarcate în ultima perioadă se numără frecvența cumpărăturilor și importanța pe care o acordă proximității magazinelor de unde își fac cumpărăturile.

    „Conform studiilor noastre, mai mult de jumătate dintre consumatori au început să facă mai puține drumuri la cumpărături, petrecând mai puțin timp în fața raftului. Aceste schimbări ale comportamentului de consum au dus la o pregătire în detaliu a vizitelor în magazin prin folosirea din ce în ce mai frecventă a listei de cumpărături, precum și a research-ului online pentru produsele de interes.

    O altă schimbare vizibilă a fost creșterea importanței magazinelor de proximitate și „convenience”, precum și un interes sporit acordat promoțiilor și ofertelor speciale. O evoluție spectaculoasă a avut comerțul online, majoritatea partenerilor noștri dând dovadă de agilitate și adaptabilitate în a oferi rapid soluții consumatorilor”, a mai precizat Barbu.

    În ceea ce privește profilul consumatorilor diviziei de beauty care a Henkel, chiar dacă există variații între categorii sau branduri, peste 70% sunt femei, în timp ce doar 30% sunt bărbați, incluzând cumpărăturile familiale. Vârstă medie este de 30-39 ani, iar cumpărătorii sunt preponderent din zone urbane.

    Citeste si:
    Nou record pentru piața de distribuție locală în retail și HoReCa: anul acesta va ajunge la 18 miliarde de lei

    „Pentru piața produselor cosmetice, în mod particular, se observă o creștere a interesului consumatorilor pentru produse complementare, precum tratamentele sau produsele speciale de îngrijire a părului, ca și dorința de a încerca noi look-uri, mai ales în ceea ce privește colorarea părului”, mai spune Barbu.

    Investiția în sustenabilitate

      Henkel a stabilit ca până în 2025 să producă mai puține ambalaje și deșeuri, iar acest lucru va fi realizat prin ambalaje reciclabile, produse pentru reumplere și stații de reumplere, să reducă plasticul virgin, pe bază de fosile, cu 50% - măsura care va crește conținutul de plastic reciclat. În plus, va găsi opțiuni fără plastic și va utiliza plasticul bio, în cooperare cu Neste Borealis și va colabora cu Plastic Bank.

      „Conform ultimelor studii, consumatorii se așteaptă din ce în ce mai mult ca brandurile/companiile să se implice și să comunice transparent, responsabil și autentic, atât în ceea ce privește activitățile comunitare, cât și cele de mediu. Noi dorim să le oferim produse sigure, de înaltă performanță, motivându-i în același timp să contribuie la utilizarea responsabilă a resurselor prin comportamentul lor. Sustenabilitatea este extrem de importantă în dezvoltarea noilor produse. Așadar, misiunea noastră este să ne asigurăm că fiecare inovație se remarcă atât prin performanță și atractivitate, cât și pentru compatibilitatea și responsabilitatea față de mediu”, adaugă Barbu.

      Companie înființată în anul 1994, ca reprezentantă a Henkel Central Eastern Europe Austria, Henkel România are în prezent peste 500 angajați, și un portofoliu compus din peste 30 mărci, mii de produse de la detergenți și produse pentru îngrijirea locuinței, la produse cosmetice și de îngrijire personală, până la adezivi comerciali, profesionali și industriali și tehnologii. Henkel deține trei unități de producție în România (Pantelimon/ lângă București, Câmpia Turzii și Roznov).

      Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Gabriel Barbu, Henkel Beauty Care: Estimez că piața produselor cosmetice va crește într-un ritm mai alert față de aceeași perioadă a anului trecut