Lectură de 4 minute

25 Jun 2020 - Interviuri și Analize

Andrei Dumitrescu, Henkel România: Pandemia ne-a arătat că lucrurile se pot face și altfel și ne-a forțat să accelerăm digitalizarea

Andra Imbrea

Pentru Henkel România, producătorul brandurilor Persil, Pur, Fa sau Syoss, pandemia a însemnat o performanță mai bună a produselor din zona bunurilor de larg consum decât cele din categoria de adezivilor. Andrei Dumitrescu, președinte Henkel România, consideră că modul de consum se va schimba în următoarele luni, iar consumatorii vor mult mai atenți la aspecte precum prezența online, calitate și sustenabilitate. 

Prezentă în România încă din 1994, compania Henkel activează pe piața produselor de îngrijire personală, pe cea a detergenților și a produselor de casă și pe categoria adezivilor industriali și pentru construcții cu peste 30 de mărci și zeci de produse. 

“În ceea ce privește particularitățile businessului în aceste ultime luni, fiecare dintre diviziile noastre a resimțit această criză în mod diferit. De exemplu, produsele diviziilor din zona bunurilor de consum au fost mai căutate decât cele din zona adezivilor”, spune președintele Henkel. 

Performanța acestor produse era oarecum de așteptat având în vedere perioada de izolare și restricții care a pus în așteptare anumite activități, precum și cele de construcții.

Vedem primele semne de revenire a cererii

Andrei Dumitrescu spune că, odată cu relaxarea restricțiilor, se văd deja primele semne de revenire a cererii pe toate segmenetele pe care Henkel activează în România. “În următoarele luni, evoluția piețelor va depinde foarte mult de modul în care autoritățile vor reuși să gestioneze situația pentru a stimula consumul și a crește încrederea în economie, asigurând și acces la creditare”, spune președintele Henkel.

Citeste si:
Pandemia a costat Primark aproape 900 milioane de euro. Discounterul de fashion așteaptă o scădere de 70% a profitului

Pe aceeași idee, Andrei Dumitrescu spune că este îngrijorător faptul că multe persoane și-au pierdut locul de muncă sau sunt în șomaj tehnic. “Va fi necesară o perioadă de timp pentru reprofilarea acestor oameni și angajarea lor în alte firme sau chiar în alte domenii de activitate. Cu cât această perioadă va fi mai scurtă, cu atât se va reveni, mai repede, pe creștere economică”. 

Cert este faptul că în România există un potențial foarte mare de creștere în toate domeniile, fie că ne referim la nivelul indicatorilor-cheie raportați la media europeană, fie la calitatea spațiului de locuit, suprafața construită pe cap de locuitor, consumul de detergent sau de produse de îngrijire personală.

Consumatorii vor fi mai atenți la prezența online

Despre cum a schimbat pandemia modul de business președintele Henkel spune că i-a forțat să accelereze proiectele, mai ales în domeniul digitalizării, însă nu a oferit detalii specifice despre ce presupune în cadrul Henkel - digitalizăre în activitatea de producție sau în cazul distribuției.

“Pandemia ne-a arătat că lucrurile se pot face altfel. În acest moment este clar că va trebui să fim mai flexibili, mai creativi și mai deschiși către un nou mod de lucru”. 

Citeste si:
Michael Kors și Versace închid 170 de magazine după vânzări în scădere cu 70%

Cât despre modificarea comportamentului de consum ca urmare a efectelor pandemiei de coronavirus, Andrei Dumitrescu susține că se vor mai schimba multe în următoarele luni, iar consumatorii vor fi mult mai atenți la aspecte precum prezența online a anumitor mărci, dar și la aspecte-cheie legate de calitate, inovație și sustenabilitate. 

În lupta contra coronavirus, Henkel a donat 650.000 lei, dintre care 290.000 lei au mers către Crucea Roșie Română, fondurile urmând a fi folosite pentru achiziționarea de echipamente medicale și de protecție pentru spitale, cadre medicale și voluntarii implicați în acțiunile de combatere Covid-19 și sprijinirea populației. 

Pe lângă donația în bani către Crucea Roșie, Henkel România a mai oferit și 38.000 bucăți de produse de igienă personală, detergent și produse de curățenie mai multor asociații și ONG-uri, în valoare de 360.000 lei.

Companie înființată în anul 1994, ca reprezentantă a Henkel Central Eastern Europe Austria, Henkel România are în prezent peste 500 angajați, și un portofoliu compus din peste 30 mărci, mii de produse. Henkel deține trei unități de producție în România (Pantelimon/ lângă București, Câmpia Turzii și Roznov). 

 

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Andrei Dumitrescu, Henkel România: Pandemia ne-a arătat că lucrurile se pot face și altfel și ne-a forțat să accelerăm digitalizarea