„De cele mai spectaculoase cresteri se bucura produsele vestimentare (atat haine, cat si incaltaminte), cele cosmetice si de parfumerie, serviciile de food delivery si abonamentele la site-uri cu continut video. Astfel, daca in urma cu un an si jumatate, doar 27% dintre romanii utilizatori de internet cumparau haine online, procentul acestora se ridica in acest moment la 45%. Cumparatorii de incaltaminte reprezinta acum 37% din totalul utilizatorilor romani de internet, in crestere cu 16% fata de iarna lui 2017”, a declarat Julien Zidaru Managing Partner EXACT Business Solutions
Se mai precizeaza in urma studiului:
- cumparatorii de produse cosmetice si de parfumerie numara tot 37% din populatia utilizatoare de internet (in crestere cu 7% fata de primul val al studiului, realizat in noiembrie 2017)
- serviciile de food delivery se disting cu o crestere de 11%, acestea fiind utilizate in prezent de 3 din 10 onlineri roman
- platformele cu continut video se situeaza la nivelul de 16%, in crestere cu 13% fata de luna noiembrie 2017
- plata online a facturilor – in crestere cu 13%; facturile sunt in momentul actual achitate online de 66% dintre romanii utilizatori de internet, cu o frecventa lunara; acest procent inregistreaza o crestere de 13%, comparativ cu iarna anului 2017.
- serviciile de internet banking - in crestere cu 11%; daca in urma cu 1 an si jumatate, 40% dintre utilizatorii de internet apelau saptamanal la serviciile de internet banking, in prezent procentul acestora se ridica la 51%
- vanzarea de produse – in crestere cu 3%; vanzarea de produse online reprezinta o activitate realizata cu preponderenta trimestrial. Daca in intervalul noiembrie 2017 – noiembrie 2018, procentul celor care aleg sa vanda online se situeaza la 32% - 33%, din primavara acestui an observam un trend ascendent si pe acest segment, procentul acestora crescand la 36%.
- donatiile online – in crestere cu 3%; daca in urma cu 1 an si jumatate procentul celor care utilizau internetul pentru a face o donatie era de 13%, in prezent 16% folosesc acest mediu pentru a-si oferi suportul financiar.