Studiu: 2 din 3 romani fac lunar cumparaturi online

Publicat pe 7 August 2019 in Stiri si noutati

In noiembrie 2017, 57% dintre romanii utilizatori de internet faceau lunar cumparaturi online, in prezent procentul acestora atinge nivelul de 66% - arata cel de-al patrulea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (esantion reprezentativ la nivel national de 1061 respondenti, utilizatori de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions in mai 2019.

De cele mai spectaculoase cresteri se bucura produsele vestimentare (atat haine, cat si incaltaminte), cele cosmetice si de parfumerie, serviciile de food delivery si abonamentele la site-uri cu continut video. Astfel, daca in urma cu un an si jumatate, doar 27% dintre romanii utilizatori de internet cumparau haine online, procentul acestora se ridica in acest moment la 45%. Cumparatorii de incaltaminte reprezinta acum 37% din totalul utilizatorilor romani de internet, in crestere cu 16% fata de iarna lui 2017”, a declarat Julien Zidaru Managing Partner EXACT Business Solutions

Se mai precizeaza in urma studiului:

  • cumparatorii de produse cosmetice si de parfumerie numara tot 37% din populatia utilizatoare de internet (in crestere cu 7% fata de primul val al studiului, realizat in noiembrie 2017)
  • serviciile de food delivery se disting cu o crestere de 11%, acestea fiind utilizate in prezent de 3 din 10 onlineri roman
  • platformele cu continut video se situeaza la nivelul de 16%, in crestere cu 13% fata de luna noiembrie 2017
  • plata online a facturilor – in crestere cu 13%; facturile sunt in momentul actual achitate online de 66% dintre romanii utilizatori de internet, cu o frecventa lunara; acest procent inregistreaza o crestere de 13%, comparativ cu iarna anului 2017.
  • serviciile de internet banking - in crestere cu 11%; daca in urma cu 1 an si jumatate, 40% dintre utilizatorii de internet apelau saptamanal la serviciile de internet banking, in prezent procentul acestora se ridica la 51%
  • vanzarea de produse – in crestere cu 3%; vanzarea de produse online reprezinta o activitate realizata cu preponderenta trimestrial. Daca in intervalul noiembrie 2017 – noiembrie 2018, procentul celor care aleg sa vanda online se situeaza la 32% - 33%, din primavara acestui an observam un trend ascendent si pe acest segment, procentul acestora crescand la 36%.
  • donatiile online – in crestere cu 3%; daca in urma cu 1 an si jumatate procentul celor care utilizau internetul pentru a face o donatie era de 13%, in prezent 16% folosesc acest mediu pentru a-si oferi suportul financiar.
Informatiile sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions in luna mai 2019. Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, rezidente in mediul urban si rural si utilizatoare de internet. Volumul esantionului a fost de 1061 respondenti. Acestia au fost selectati din panelul EXACT Business Solutions, care contine 50.000 de respondenti, chestionarul fiind administrat online.

Mai multe despre

Cumparaturi online, Studiu

Recomanda

Comentarii: Studiu: 2 din 3 romani fac lunar cumparaturi online