Lectură de 4 minute

08 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Vinurile roșii și cele albe de la Tohani, cele mai vândute în 2021. Producătorul mizează pe un milion de sticle de Fetească Neagră până la finalul anului

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Vinurile roșii și cele albe, vinuri de creație care au la bază soiuri românești, precum Fetească Neagră, Fetească Albă și Tămâioasă Românească, au fost cele mai căutate vinuri de la Tohani în 2021. Etichetele care au înregistrat cele mai mari creșteri sunt cele dedicate publicului tânăr. Un punct de creștere important pentru producătorul de vin a fost enoturismul experiențial.

Siel, Moșia de la Tohani, Wine Chocolate sunt top trei cele mai vândute etichete de la Tohani în 2021. Clasamentul este completat de Flori de Gheață și Princiar, două vinuri de top ale companiei, cu un specific aparte, primul fiind un ice wine, adică produs din strugurii culeși după primul îngheț, iar al doilea o etichetă cu tradiție și istorie. În ceea ce privește exportul, Siel, Princiar și Moșia de la Tohani au fost preferate de consumatorii din afara țării.

Etichetele cel mai bine vândute reflectă și preferința pentru soiurile românești, indiferent dacă vorbim de vinuri roșii, albe sau rose. Astfel, fie singulare, fie în cupaje, preferatele românilor anul acesta au fost Feteasca Neagră, Feteasca Albă și Tămâioasa Românească.

,,2021 a consolidat eforturile noastre de a ne apropia de consumatori, odată cu deschiderea spațiilor de cazare ce completează Conacul Apogeum. Chiar și într-o perioadă marcată de precauție și chiar restricții, interesul românilor pentru turism viticol experiențial este într-o continuă creștere, iar acest lucru s-a reflectat în rezervările făcute.

Un lucru care ne bucură este faptul că toți cei care ne-au trecut pragul au dorit să exindă experiența de la Tohani cu degustări complexe, inclusiv degustări verticale, cu același soi, în special Fetească Neagră, din ani diferiți. Ei devin astfel cunoscători în profunzime ai tuturor etichetelor noastre. Mai mult, peste 80% dintre ei au revenit pe shop-ul nostru și a făcut achiziții de vin și după vizita la noi'', a spus Virgil Mândru, CEO și proprietar Tohani România.

Vânzările online continuă pe pantă ascendentă

Comportamentul de achiziție vine în completarea datelor unui sondaj recent al Tohani România, care a arătat că românii devin tot mai interesați de povestea vinului, de istoria și farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenți au precizat că au vizitat cel puțin o cramă, iar 45% că achiziționează vin de la cramă.

De altfel, tendința este confirmată și de creșterea înregistrată de Tohani România în vânzările directe. După triplarea acestora, în 2020 față de 2019, pe fondul pandemiei și a unui comportament orientat spre achiziții online, 2021 a continuat trendul ascendent, creșterea față de anul precedent fiind de peste 20%.

De asemenea, vinurile în ediție limitată sunt printre cele mai căutate vinuri pe magazinul propriu al Tohani România. Astfel, în topul preferințelor se numără Apogeum Fetească Neagră, Siel şi Moşia de la Tohani.

Citeste si:
S-a lansat Domeniul Strehan, o nouă cramă în România
S-a lansat Domeniul Strehan, o nouă cramă în România

Ce clienți cumpără vinurile Tohani

Vânzările reflectă și strategia Tohani România de a crea vinuri pentru fiecare categorie de consumatori. Astfel, Siel este un vin de creație ce se adresează consumatorului tânăr, de 25-35 de ani.

Wine Chocolate este tot un vin de creație, cu arome fine și de ciocolată, ales atât de femei, cât și de bărbați, majoritatea cu vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani. În aceeași notă se înscrie și Flori de Gheață, un vin de desert, preferat pentru brunch-uri și întâlniri intime, de clienți în majoritate femei, cu vârsta 30-45 de ani.

Moșia de la Tohani este vinul preferat de clientul ce preferă aromele familiare și profunde ale soiurilor românești de tradiție, cum sunt Fetească Neagră și Fetească Albă. În aceeași categorie se înscrie și Princiar, care are ca particularitate adresabilitatea spre un public matur.

,,Indiferent de etichetă, 2021 a fost anul în care ne-am dorit să surprindem. De exemplu, Siel alb este un cupaj unic, de 7 soiuri. În cazul etichetelor cu tradiție, cum este Moșia de la Tohani, am adus un suflu nou lansând o nouă sticlă, cu un design contemporan. Investițiile realizate în ultimii ani ne-au ajutat să oferim clienților un vin de o calitate din ce în ce mai ridicată, fapt confirmat de premiile primite la nivel internațional. Anul acesta nu face excepție'', a mai precizat Virgil Mândru.

Pentru finalul anului, Tohani România mizează pe atingerea pragului care a fost marcat în 2020, de un milion de sticle de Fetească Neagră vândute. Vânzările de vin roșu cresc în perioada noiembrie - decembrie, în special în contextul cadourilor și meselor festive.

Sondajul a fost efectuat online în perioada 1-30 septembrie 2021, cu 472 de respondenți, dintre care 52% bărbați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vinurile roșii și cele albe de la Tohani, cele mai vândute în 2021. Producătorul mizează pe un milion de sticle de Fetească Neagră până la finalul anului