Lectură de 5 minute

31 Jan 2023 - Știri și Noutăți

Povestea soților români care au dat avocatura pentru o franciză cu produse second-hand

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Dezvoltarea unei afaceri în franciză, care vine la pachet cu o serie de avantaje, poate fi răspunsul căutărilor tale atunci când te decizi să devii antreprenor. Așa au pornit la drum și soții Ramona și Alexandru Săsărman, dornici să experimenteze ceva nou și analizând mai multe idei de business, potrivite cu nevoile lor. 
 

Sursa foto: Alexandru Sasarman/ Facebook

După o carieră de aproape zece ani în avocatură, am ajuns, împreună cu soția mea, la ideea că ceea ce făceam, chiar dacă era profitabil financiar, nu era pe placul nostru. Am decis să ne implicăm într-o franciză, întrucât am considerat că franciza trebuia să fie rețeta garantată a unui succes. Ne-am oprit la conceptul Used Products și, ulterior, am început să ne facem planuri.

Alexandru Săsărman, antreprenor

Se întâmpla în anul 2018, iar conceptul punctat de antreprenor se referă la filiala locală a retailerului olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, o afacere aflată astăzi în plin proces de expansiune la nivel local, cu trei magazine în franciză deschise până la finalul lui 2022 și o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 8,4 milioane de lei. În paralel, pentru piața din România, este dezvoltat și un magazin online, mai ales că în ultimii ani acest segment a avut o creștere spectaculoasă.

Pentru a pune la punct businessul, astfel încât să se adapteze perfect pieței românești, cei doi antreprenori au făcut deplasări în Olanda și au avut mai multe întâlniri și negocieri cu francizorii, urmate de semnarea contractului de Master Franciză. Inițial, bugetul alocat pentru lansarea în plan local a fost de 200.000 de euro.

”Conceptul de business e ancorat în nevoia imediată a disponibilității clienților de numerar. Nu mă voi duce niciodată înspre partea de amanet dar, pentru moment, e cea mai ușoară metodă de a explica. Mai concret, oricare dintre noi avem acasă o mulțime de produse pe care nu le mai folosim: un fier de călcat, un prăjitor de pâine, o bicicletă de fitness. Sau poate ne dorim un upgrade la laptopul de la muncă sau, de ce nu, poate copilul își dorește o altă consolă. Ei bine, noi le putem rezolva pe toate în același timp, pe loc. Desigur, îți putem oferi modele superioare la un preț foarte bun și putem garanta funcționarea acestora pentru o perioadă de cel puțin 12 luni”, explică Alexandru Săsărman.

Potrivit spuselor sale, ideea aceasta de franciză nu a fost aprobată sau încurajată de apropiați, care au considerat că este o afacere deja consumată prin modelul de ”consignație”, foarte cunoscut în anii ’90 în România. Treptat, businessul a crescut și la nivel de echipă: dacă la deschiderea primului magazin, în 2018, au fost angrenate trei persoane, în prezent echipa a ajuns la 11, în departamente precum: Dezvoltare Franciză, Operațional, Financiar.

”Modelul de antreprenor l-am găsit în familie, în persoana socrului meu, care a avut o vechime de peste 20 de ani într-o companie multinațională și m-a inițiat în culisele antreprenoriale. Din punctul de vedere al selecției potențialilor francizați, cred că acest business se potrivește profilului pe care l-am avut și eu, personal. Adică: <>. Pentru mine, acesta e locul de muncă perfect”, mai spune Săsărman.

Citeste si:
Măsuri antitutun în Europa: două țări au votat deja eliminarea vânzării de țigări în supermarket
Măsuri antitutun în Europa: două țări au votat deja eliminarea vânzării de țigări în supermarket

Un plan pentru încă șase magazine

Cronologic, primul magazin în franciză din România a fost lansat în 2018, la Cluj-Napoca, al doilea în 2021, în Timișoara, iar al treilea anul trecut, la București. Strategic, unul dintre obiectivele pe care Alexandru Săsărman le-a stabilit pentru 2023 este deschiderea a încă șase magazine, fiind vizate în principal în orașele cu o populație de peste 50.000 locuitori.

Și tot la nivel de strategie, compania se află în căutarea de parteneri în Ungaria pentru extinderea cu magazine în sistem de franciză, o măsură care face parte dintr-un proces mult mai amplu de dezvoltare în țările din regiune.

”Meritul reușitelor în acest business se datorează fondatorilor din Țările de Jos, care au construit rețeta în urmă cu mai bine de 25 de ani și, în tot acest timp, au extins rețeaua de franciză în cinci țări europene, urmând, în curând, să se lanseze și în a șasea țară”, adaugă Alexandru Săsărman.

Astăzi, din stocul Used Products – categorii prezente în magazine - fac parte produse precum: telefoane mobile, laptopuri, tablete, console de gaming, aparate foto și video, televizoare, echipamente audio, etc. Toate aceste produse comercializate în magazinele fizice se regăsesc listate și în platforma proprie a companiei, personalizată pentru România - www.usedproducts.ro.

Compania Used Products a fost fondată în urmă cu 25 de ani, în orașul Alkmaar din Olanda. Expansiunea la nivel internațional a avut în prim-plan francizarea, iar în rețeaua de magazine a retailerului sunt comercializate atât produse noi, cât și produse pre-folosite. Clienţii companiei pot cumpăra, vinde şi face schimburi de produse - de la telefoane şi laptopuri, până la ceasuri, biciclete și jocuri&console, atât online, cât şi offline, în magazinele fizice.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Povestea soților români care au dat avocatura pentru o franciză cu produse second-hand