Pepsico va crește prețurile pentru snacks-uri și băuturi non-alcoolice în al patrulea trimestru al acestui an și în primul trimestru de anul următor, a spus directorul financiar al companiei Hugh Joohnston într-un interviu pentru Bloomberg. Producătorul se bazează pe brandurile puternice din portofoliu pentru a avea o creștere suplimentară în ciuda prețurilor mai mari.
„Balanța consumatorilor înclină spre o alimentație sănătoasă zilele următoare. Suntem încă relativ o companie cu prețuri mici, o cumpărare relativ convenabilă. Va afecta bunurile durabile înainte de a ne afecta pe noi'', spune directorul financiar al companiei, asta însemnând că pot face față unui anumit nivel de creștere a prețurilor.
Pepsico nu este singurul producător de mâncare care a anunțat creșteri ale prețurilor: Coca-Cola și Procter&Gamble, spre exemplu, au făcut la fel. Creșterea costurilor pentru materiile prime, salarii și transporturi sunt principalele motive.
Blocaje în lanțul de aprovizionare
Având în vedere că oamenii lucrează în afara caselor tot mai des, PepsiCo vede că acest comportament al consumatorilor se normalizează. Consumul în aer liber crește puternic și se apropie de nivelul din 2019.
PepsiCo a avut un trimestru în care a crescut organic cu 9%. Aceste rezultate ar fi putut să fie mai bune dacă producătorul nu ar fi trecut prin câteva blocaje în lanțul de aprovizionare: la acel moment era un deficit al sticlelor PET și din aluminiu pentru cutiile băuturilor răcoritoare. Pentru întregul an financiar, producătorul se așteaptă la o creștere de 8%.