Lectură de 3 minute

20 Nov 2020 - Știri și Noutăți

(P) Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS: “De 20 de ani setăm trendul în retailul din România”

Redacția Retail.ro

Grupul IULIUS este cel mai mare proprietar român de mall-uri și dezvoltator, în același timp, de proiecte mixte de regenerare urbană, care aduc laolaltă funcțiuni precum retail, office premium, entertainment. Cu alte cuvinte, IULIUS le livrează românilor un life-style la cheie, cu acces la cele mai moderne soluții pentru programul de muncă și pentru petrecerea timpului liber.

Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS, ne-a povestit cum a crescut compania în cei 20 de ani de la înființare și cum s-a făcut switch-ul decisiv de la mall-uri la proiecte mixte.

Investiții totale de peste 1 miliard de euro au adus un suflu nou orașelor Iași, Cluj, Timișoara și Suceava, au modernizat infrastructura și au generat dezvoltare regională.

Se poate spune că retailul este nucleul acestor proiecte. În 2000, când la Iași se deschidea primul mall Iulius și, de altfel, cel de-al doilea din România, publicul avea acces dintr-o dată la branduri de care până atunci abia dacă auzise.  

Mai târziu, în 2005, IULIUS inaugura un mall și la Timișoara, concept care s-a bucurat de mare succes și care astăzi a devenit Iulius Town, cea mai mare investiție în real-estate din afara Capitalei, în valoare de 442 de milioane de euro. Rețeaua este completată de mall-urile din Cluj-Napoca și Suceava, iar în 2012 se inaugura la Iași ansamblul mixt Palas, primul de acest tip din țară, posibil printr-o investiție de peste 310 milioane de euro. 

Citeste si:
Auchan: Mărcile românești care au trecut testul timpului și se găsesc în continuare la raft

Turism de shopping și 68 de milioane de clienți anual

Dacă ar fi să mă refer la retail, aș spune că de 20 de ani setăm «trend-ul» în regiunile în care suntem prezenți. Am rămas conectați la tot ce se întâmplă în domeniu la nivel internațional și ne-am adaptat continuu propunerile în funcție de fiecare comunitate în care activăm. Cred că experiența și cele peste 1.000 de parteneriate construite ne ajută să avem mixul de branduri regular cu cele high-end, care atrage, anual, peste 68 de milioane de persoane în proiectele noastre. Așa am dezvoltat și turismul de shopping, pentru că ponderea vizitatorilor din țările învecinate, cum sunt Republica Moldova, Serbia sau Ucraina, este importantă. Evident, contextul actual este unul atipic, însă chiar și în pandemie am menținut ritmul inaugurărilor, aducând noi branduri în proiectele noastre, unele în premieră regională (Zara Home la Palas Iași; conceptul Cinema City VIP, Calvin Klein, Meli Melo Home, Fenice – restaurant cu specific libanez, eMag la Iulius Town Timișoara; Marc O'Polo, Calvin Klein, Liu Jo, Obsentum, U.S. Pollo Assn., Levi's la Iulius Mall Cluj etc.). La toate acestea se adaugă varietatea restaurantelor și cafenelelor tematice într-un singur loc, conceptele de entertainment, precum și serviciile, de la cele medicale ori educaționale, până la cele ale instituțiilor publice, care simplifică viața”, a spus Oana Diaconescu.

Reprezentanta companiei consideră că succesul IULIUS se datorează orientării către oameni a proiectelor, pentru că sunt gândite pe măsura așteptărilor și preocupărilor acestora.

Componenta retail din portofoliul IULIUS a ajuns la peste 300.000 mp astăzi, de peste zece ori mai mult decât în 2000, iar parteneriatele cu cele peste 1.000 de branduri reflectă viziunea și pasiunea unei echipe de profesioniști care sunt conectați la tot ceea ce înseamnă tendințe de piață la nivel mondial și adaptează proiectele în funcție de cerințele publicului local și regional.

În ceea ce privește viitorul, Oana Diaconescu este de părere că proiectele mixte vor continua să atragă publicul pentru că funcțiunile se completează unele pe altele și oferă un pachet de soluții variat și util publicului larg. Acesta este și motivul pentru care IULIUS continuă să dezvolte astfel de proiecte, în ciuda contextului socio-economic dificil. Palas Campus se ridică zilele acestea la Iași, ca o extindere a Palasului, proiect care va adăuga 60.000 mp de birouri, dar și spații de retail, și presupune o investiție de 120 de milioane de euro.

Citeste si:
STUDIU Retailerii europeni intenționează să își extindă afacerea, în ciuda crizei Covid-19

 

 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  (P) Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS: “De 20 de ani setăm trendul în retailul din România”